www.jdengineering.nl
Results 1 to 9 of 9

Thread: [SEAT] [Leon 5F] navigatie zelf updaten, iets met bomen en bos.....

[SEAT] [Leon 5F] navigatie zelf updaten, iets met bomen en bos.....

Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van een Leon 1.2 uit 2016. Heerlijke auto, weinig km's, vele opties (meer dan ik ooit gewend ben geweest). Full link is nog niet geactiveerd, maar daar wacht ik nog even mee i.v.m de kosten.

Het is hier al meerdere keren op verschillende manieren gevraagd en uitgelegd, maar ik kom er echt niet uit.

Wat ik, denk ik, zelf wel zou moeten kunnen, is de navigatie updaten.
    Enig probleem is eigenlijk, hoe meer ik lees, hoe meer ik door de bomen het bos niet meer zie..............
    Mapcare, 6po, plus, sd kaarten, lifetime..?
    Wat ik in ieder geval gevonden heb bij de instellingen van de navigatie is het volgende:

6P0919866D
    0521
    ECE 2016

Ik heb het e.e.a. gevonden op diverse seat sites, maar ik word hier niet geruster op eigenlijk.

Ook hier op het forum kan ik niet helemaal volgen wat wel en niet de mogelijkheden zijn.

Is iemand genegen om mij meer duidelijkheid te geven of ik dit zelf kan met mijn systeem?
    Ik lees hier ook wat over een VW update die ook voor Seat werkt, ik weet het even niet meer..
    Wie o wie?
    Bedankt om mee te denken,
    Fred
    Last edited by Fredrossi; 23-05-2020 at 01:42.

Gefeliciteerd met je wagen

Even voorstellen is ook altijd leuk, uiteraard met lekker veel foto's.

Je hebt een 2016 model, dus kans is groot dat je geen mapcare (soort van abonnement om je kaarten te updaten) hebt. Je hebt wel een MIB2 systeem dus je kunt de kaarten van VW gebruiken (mits je mapcare actief is). De VW kaarten zijn completer en actueler dan die van Seat.

Je full link kan ik prima activeren voor je en ook je mapcare verlengen, stuur maar een email.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Hier begint eigenlijk mijn verwarring al. Hoe kan ik zien of ik mapcare heb? Ik heb al wel de sd hoes gevonden, daar staat 7re op. De ene seat site verteld dat ik kan updaten als ik 6p0 invoer, de andere begint inderdaad ook over mapcare. Je aanbod is super, maar ik denk dat je net te ver weg zit, Arendonk Den Haag is nog een redelijk eind.

Als ik een kaart download van Seat en die op mijn originele sd-kaart zet (eerst even back uppen) neem ik aan dat ik snel genoeg zie of het wel of niet werkt natuurlijk, maar ik ben wat bang dat ik alles daarna kwijt ben.
    Wat ik nu binnengehaald heb is : https://www.seat.be/nl/naverkoopdien...tion/leon.html
    Last edited by Fredrossi; 23-05-2020 at 14:04.

MapCare was destijds sowieso maar 3 jaar. Dus jouw 2016-Leon heeft het in elk geval niet meer. Verder was/is MapCare in BelgiŽ niet standaard geleverd volgens mij, dus dan moet de eerste eigenaar het als optie genomen hebben. Maar ook dan is de termijn verlopen. Pas sinds kort is Mapcare levenslang op nieuwe SEAT*s (in Nederland tenminste).

Heb je dit al geprobeerd?

https://www.seat-online.nl/showthrea...l=1#post608118
    Last edited by Menaz; 23-05-2020 at 14:23.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Dus hoe dan ook, ik zal naar de dealer moeten? Het is wel een Duitse import, maar daar ben ik niks mee denk ik (qua navigatie dan). Is die aanschaf dan jaarlijks, of kan ik nadien wel gratis updaten? Het is allemaal geen must, maar ik ben van mening dat wat er in de auto inzit, ook moet werken. Full link wil ik ook nog activeren, maar dat is voor latere datum.

Edit :
    Het is me gelukt! Ik had het genoemde topic al wel voorbij zien komen, maar liep daar vast op de updates, vandaar liep ik het bos dus in. De kaart zou niet groot genoeg geweest zijn. Klaarblijkelijk is er met downloaden iets niet lekker gegaan en ging het dus mis.
    Alles nog eens opnieuw gedownload en de instructies gevolgd.
    Versie info geeft nu:
    6p0919866BK
    1430
    ECE AS 20/21

Volgende item is dus Full link, dat nu in promotie staat in NL.
    Bedankt om me uit het bos te helpen iedereen!
    Last edited by Fredrossi; 23-05-2020 at 17:28. Reason: solved

Leuk om te zien dat het gelukt is, dankzij mijn aangedragen tip uit een andere topic
    Geniet van je Leon!
    SEAT Leon 5F ST FR Connect | 1.4 EcoTSI ACT 150pk | VCDS 19.6.1

Quote Originally Posted by Fredrossi View Post
    Dus hoe dan ook, ik zal naar de dealer moeten? Het is wel een Duitse import, maar daar ben ik niks mee denk ik (qua navigatie dan). Is die aanschaf dan jaarlijks, of kan ik nadien wel gratis updaten? Het is allemaal geen must, maar ik ben van mening dat wat er in de auto inzit, ook moet werken. Full link wil ik ook nog activeren, maar dat is voor latere datum.

Edit :
    Het is me gelukt! Ik had het genoemde topic al wel voorbij zien komen, maar liep daar vast op de updates, vandaar liep ik het bos dus in. De kaart zou niet groot genoeg geweest zijn. Klaarblijkelijk is er met downloaden iets niet lekker gegaan en ging het dus mis.
    Alles nog eens opnieuw gedownload en de instructies gevolgd.
    Versie info geeft nu:
    6p0919866BK
    1430
    ECE AS 20/21

Volgende item is dus Full link, dat nu in promotie staat in NL.
    Bedankt om me uit het bos te helpen iedereen!
    200 euro is nog veel geld voor Full link, dat kan veel goedkoper
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Ik geloof je op je woord Rainesh, maar hier bij de dealer in BelgiŽ vragen ze 385! Dus voor mijn gevoel ben ik dan al bijna de helft goedkoper uit. De navigatie was iets waarmee ik zelf nog wel wat wilde prutsen, de Full link wordt me teveel denk ik. Aangezien ik nog maar net Seat rijder ben, ken ik de adressen zoals jullie nog niet

Met behulp van Rainesh zijn expertise is het allemaal gelukt! Dank voor de hulp, enorm veel plezier van!!