www.carclean.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Sportstand, maar heen S?

[SEAT] [Leon 5F] Sportstand, maar heen S?

Ik heb nu een paar keer als drive mode SPORT geselecteerd.
    Dan gaat de automaat ook in S.

Mij was verteld dat de auto de laatst gekozen stand onthoud, en altijd terug gaat naar die stand.

Maar..... Als ik de auto uit zet, of uit de D haal, en weer ga rijden, dan staat hij in D niet in S....

Als ik dan de pook net dat tikje naar beneden geef gaat hij wel weer in S, maar dat kan in elke drive mode stand, op elk gewenst moment..... Dus wat is dan het nut van de Sportstand?
    Lease: Seat Leon ST FR Ultimate edition, 1.5 tsi DSG
    Prive: Opel Cascada 1.6t

Er is een code voor die je kan proberen met OBDeleven of VCDS.

Gateway 19
    Adaptation
    Driving_Profile_Selection_Parameter
    last one Counter_Master_Reset change active to not active
    New: ’17 Seat Leon DSG-7 Business Intense (135Pk/225Nm) | Old: '99 Volkswagen Golf 1.4 Comfortline | OBDeleven

Ok, dat heb ik alle 2 niet.

Maar dan nog de vraag, wat heeft de sportmode dan voor nut als hij dus toch niet op sport gaat (en blijft)?

Dat het te programmeren is, had ik ook wel verwacht

Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Ik denk dat het in de richting van verhoogde emissiewaardes gaat. Om diezelfde reden is het start-stop systeem ook niet op een officiële manier uit te zetten.
    New: ’17 Seat Leon DSG-7 Business Intense (135Pk/225Nm) | Old: '99 Volkswagen Golf 1.4 Comfortline | OBDeleven

Automaat start nooit in Sport (S) bij VAG. Waarschijnlijk inderdaad om emissie/warmloop traject etc.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Dat is sinds de introductie van de 5F altijd het geval geweest. Zet je de wagen in sport/Cupra mode of DSG in Sport weg dan staat bij herstart de boel weer op normaal.
    Een inderdaad om de motor niet extra te belasten en vanwege het milieu.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Je moet de auto ook echt weer via het menu terug in sport zetten.
    Zet je de versnellingsbak bak weer in S dan staat de motor stand nog steeds in comfort.

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Dat is sinds de introductie van de 5F altijd het geval geweest. Zet je de wagen in sport/Cupra mode of DSG in Sport weg dan staat bij herstart de boel weer op normaal.
    Een inderdaad om de motor niet extra te belasten en vanwege het milieu.
    Hmm, dat vraag ik me af. Als ik namelijk mijn Cupra in Cupra stand zet, staat dat gewoon nog zo als ik hem weer opnieuw start.
    New: Seat Leon ST Cupra 280 | Old: Seat Toledo 1M 1.6 16v Sport

Ja maar je DSG (als je deze hebt) en je motorsetting dus niet. Je lampje van blijft wel gewoon braden om aan te geven dat hij in Cupra staat. Dit is ook het domme van het systeem.
    Je moet echt op de knop drukken en Cupra opnieuw selecteren.

Zie ook de handleiding daar staat dit ook in.

Ik snap niet dat ze niet alles lekkersten staan. En als je dan de auto niet in Cupra wil laten starten als fabrikant zet dan gewoon alles terug in comfort.

Deze keuze snap ik niks van. Net zo als een aan/uit logo op een volume knop.....
    Last edited by Nico111; 29-05-2020 at 15:04.

Precies wat Nico dus zegt...
    Drive modus blijft in sport, ook na opnieuw starten, maar je moet hem eerst in een andere modus zetten en dan weer in sport voor de bak dus weer in soort gaat, of de pook dus naar achteren trekken.

Ik vind het maar raar en best storend.

Misschien toch maar weer langs bij @Antera !

Page 1 of 2 12 LastLast