www.jdengineering.nl
Results 1 to 4 of 4

Thread: [SEAT] [Leon 5F] 2014 Schokdempers?

[SEAT] [Leon 5F] 2014 Schokdempers?

Hallo,

Ik ben in het bezit van een seat leon st 1.6d 2014, alleen heb ik last van kraakende geluiden als ik over drempels rijdt. Zijn dit de schokdempers of moet ik aan wat anders denken?

Ook heb ik een soort tikkend geluid als ik de stuur helemaal naar rechts of links draai, ik had gemerkt dat toen ik nieuwe banden had eroo gezet dat het geluid er niet was en nu na een tijdje is hrt weer terug.

Edit:

De auto heeft ook nog van die led koplampen en als ik de auto start in de avond dan zie ik die koplampen omlaag en omhoog gaan, kan je dat zelf instellen? Naast het stuur heb ik geen knopje voor dat
    Last edited by Ramiz; 28-05-2020 at 19:22.

Dat de led koplampen zelf omhoog/omlaag gaan bij het starten van de auto is een test als de levelingfunctie van de koplampen werkt. Je koplampen stellen zich namelijk automatisch naar de juiste hoogte als je bijvoorbeeld met 5 man in de auto zit. Daarom is er ook geen knopje meer aanwezig in de auto.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Senior Member XPtuning's Avatar
    Kraken komt van mogelijk droge rubbers van de stabilisator...

Op de achteras zit bij mijn Exeo een stangetje dat naar een sensor gaat, deze regelt de hoogte instelling van de koplampen... misschien bij de Leon ook...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Hmm bedankt voor jullie reactie, ik dacht misschien via het scherm maar kon het niet vinden.

Die droge rubbera dan he, het kraken gebeurt voor als achter dus dan alle 4 rubbers ofzo? De rubbers zijn niet zo duur als het goed is, is er nog iets dat ik kan vervangen met de rubbers?