www.lowering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Trekhaak voorbereiding

[SEAT] [Leon 5F] Trekhaak voorbereiding

Hallo Seat liefhebbers. Ik heb een paar vragen. Ik zit er over te denken om een trekhaak te laten plaatsen.Voor fietsendrager en aanhangertje om rotzooi weg te brengen. Ik ben in het bezit van een 2018 Leon met een 1.0 tsi 115pk motor. Nou is mij verteld bij de Seat garage dat er ook een aanpassing aan het koelsysteem gedaan moet worden. Nou dacht ik laat ik de experts is vragen op dit forum misschien word ik in de maling genomen je weet het maar nooit. Mijn vertrouwen is niet zo groot meer in de merkdealer.

Mijn vraag is waar kan ik vinden of ik trekhaak voorbereiding heb? En moet er wat aangepast worden aan de koeling? Ik ga er geen caravan mee trekken.

Groeten Peter

Nee niet nodig.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    Nee niet nodig.
    Koeling bedoel je denk ik. En kan ik ergens vinden of trekhaak voorbereiding heb? In de sticker achter in de kofferbak?

Expert Member Cordoba's Avatar
    Normaal gesproken bij een trekhaak af-fabriek krijg je een grotere radiateur, en dat is dan vooral voor de mensen die bij temperaturen van 40 graden een caravan een bult op willen sleuren. Voor een fietsendrager en af-en-toe een kort ritje in (vlak) NL met een niet al te zware aanhanger is dat wat overkill. Dealers doen vaak of het totale pakket (voor max. trekgewicht in de bergen) of niets, ook om te voorkomen dat een volgende eigenaar het koelsysteem gaat overbelasten door een trekhaak wel maximaal te benutten.

Voor stekkeraansluiting is bij mijn weten normaal gesproken nooit een trekhaakvoorbereiding aanwezig als de trekhaak niet af-fabriek is, de bijbehorende electronica module zit vaak bij het trekhaak pakket, hoewel bijvoorbeeld een dealer er soms ook voor kiest om het stuk ijzer van merk X te monteren, en voor de trekhaakmodule gewoon de OEM versie te pakken. Het elektronica-deel moet ook aangemeld worden op de auto, i.v.m. uitschakeling parkeersensoren (bij achteruitrijden) en bijv. uitschakeling mistachterlicht op de auto (en inschakelen mistachterlicht op de aanhanger).
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

[QUOTE=Cordoba;618422]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik weet genoeg.

Mvg Peter

Als je op de sticker in je kofferbak de code 1D8 hebt staan dan heb je trekhaakvoorbereiding (regelapparaat)
    Seat Leon 5F / FR Dynamic / 1.4TSI ACT/ 2015
    In bezit van VCDS HEX-NET Pro en Vag Can Professional K-Line

Ik had wel een voorbereiding, maar geen trekhaak. Tenzij de vorige eigenaar de trekhaak er weer af heeft gehaald, maar dat lijkt me vreemd. Wel miste ik een bout van de stootbalk achter de bumper
    Seat Leon 5F FR

Dat is wel heel vreemd zeg. Misschien schade gehad? Trekhaak weg gelaten?

Senior Member M87's Avatar
    Bij de aflevering van onze, destijds nieuwe, Leon ST in 2015 werd ons verteld dat alle Nederlands geleverde Leon ST modellen voorzien zijn van de trekhaakmodule. Dus een kwestie van een korte kabelboom aansluiten (van trekhaak naar links achterin de kofferruimte achter de zijbekleding), de computer vertellen dat de trekhaak is gemonteerd en het werkt

Of dit ook voor de 3- en 5-deurs varianten geldt weet ik niet.
    Current cars: Seat Leon ST 1.4 TSI DSG FR Dynamic 2015 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

Page 1 of 2 12 LastLast