www.carclean.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Haperend geluid via bluetooth

[SEAT] [Leon 5F] Haperend geluid via bluetooth

Ik heb een Leon FR Dynamic uit 2014. Sinds de recente overstap van een iphone SE naar een iphone 11 pro ervaar ik tijdens het afspelen van muziek op spotify via bluetooth, dat er regelmatig haperingen in het geluid plaatsvinden. Dit is ontzettend irritant. Zijn er meer mensen met deze of soortgelijke ervaringen? En is dit misschien op te lossen door een firmware update van het systeem in de auto?
    Leon 5F FR 140pk 2014 in universo zwart

Ligt eraan welk softwareversie je nu hebt. 480 is de laatste versie.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Ok, dan is er misschien nog hoop. Bij mij geeft hij software 0425 aan.

@Rainesh: weet jij uit ervaring dat dit de oplossing is?

Hallo Furry Freud,

ik heb dit ook, het viel mij op vanaf het moment dat ik in 2018 mijn Leon FR (facelift) kocht, ik had toen meen ik een iPhone X.

Momenteel heb ik nog steeds een Leon, weliswaar een andere maar ook deze heeft af en toe die hapering bij het afspelen van muziek (spotify) via de Bluetooth.
    Mijn huidige telefoon is een Iphone 11 pro.
    Seat Leon ST Cupra 300 4DRIVE

@SjorsFR: Ik heb er met mijn iphone SE nooit last van gehad. Heb jij nooit eerder ergens gevraagd waar dit mogelijk mee te maken kan hebben? (Twee jaar lang dat geneuzel word je niet echt blij van)

Hmm apart, ik heb het met een Iphone X gehad en met de 11 pro. Maar stel het ligt aan de telefoon, dan heeft het upgraden van de FW weinig nut.
    Nee ik heb het nooit nagevraagd om eerlijk te zijn, het is een beetje erin gesleten en denk er niet echt meer over na.

Quote Originally Posted by SjorsFR View Post
    Hallo Furry Freud,

ik heb dit ook, het viel mij op vanaf het moment dat ik in 2018 mijn Leon FR (facelift) kocht, ik had toen meen ik een iPhone X.

Momenteel heb ik nog steeds een Leon, weliswaar een andere maar ook deze heeft af en toe die hapering bij het afspelen van muziek (spotify) via de Bluetooth.
    Mijn huidige telefoon is een Iphone 11 pro.
    Quote Originally Posted by SjorsFR View Post
    Hmm apart, ik heb het met een Iphone X gehad en met de 11 pro. Maar stel het ligt aan de telefoon, dan heeft het upgraden van de FW weinig nut.
    Nee ik heb het nooit nagevraagd om eerlijk te zijn, het is een beetje erin gesleten en denk er niet echt meer over na.
    Vreemd, ik heb een iPhone 11 en heb hier met mijn Leon (Facelift) geen haperingen op de korte stukjes dat ik hem via Bluetooth gebruik ipv CarPlay. Ook niet met mijn vorige iPhone. Zal er nog eens extra op letten. Ik zit pas sinds een paar weken op nieuwe Navi firmware, hiervoor draaide ik al die tijd een erg oude versie.
    New: ’17 Seat Leon DSG-7 Business Intense (135Pk/225Nm) | Old: '99 Volkswagen Golf 1.4 Comfortline | OBDeleven

Quote Originally Posted by Leon097 View Post
    Vreemd, ik heb een iPhone 11 en heb hier met mijn Leon (Facelift) geen haperingen op de korte stukjes dat ik hem via Bluetooth gebruik ipv CarPlay. Ook niet met mijn vorige iPhone. Zal er nog eens extra op letten. Ik zit pas sinds een paar weken op nieuwe Navi firmware, hiervoor draaide ik al die tijd een erg oude versie.
    Dat is wel gek inderdaad, als ik overigens met mijn telefoon thuis stream naar een bluetooth speaker zijn er geen haperingen.
    Wellicht dat het dan toch een combi is met een bijv. oude firmware.

De haperingen merk je overigens meteen, hij stopt heel kort met het afspelen. Ik schat in dat het iets minder dan een halve seconde is, maar dus wel een onderbreking die je gelijk zal opmerken. Ik dacht in het begin altijd dat ik gebeld werd, maar voor je het beseft gaat ie weer verder.

Ik zal morgen even kijken in de boordcomputer welke firmware versie ik heb.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Probeer hetzelfde eens met een andere Apple of Android phone.
    Dan kun je óf telefoon óf auto uitsluiten.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Senior Member XPtuning's Avatar
    Je kan beter audio via een draadje afspelen, dat geeft veel betere geluidskwaliteit dan de a2dp bluetooth standaard tenzij de verbinding aptX standaard gebruikt dat is wel wat beter...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Page 1 of 2 12 LastLast