www.jdengineering.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Haperend geluid via bluetooth

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Je kan beter audio via een draadje afspelen, dat geeft veel betere geluidskwaliteit dan de a2dp bluetooth standaard tenzij de verbinding aptX standaard gebruikt dat is wel wat beter...
    Via zo'n aux kabel bedoel je, toch? Ik weet niet op welke kwaliteit de telefoon het bluetooth signaal zend.
    Overigens is het zo dat je met de "nieuwere" iPhones geen 3,5mm ingang meer hebt. Je hebt dan zo'n tussenstukje nodig wat wel goed werkt, echter kun je dan niet je telefoon opladen met de kabel.
    Seat Leon ST Cupra 300 4DRIVE

Senior Member XPtuning's Avatar
    Ja via Aux.

Onderzoek maar wat de auto radio aan bluetooth standaard ondersteunt, je iphone zal vermoedelijk wel aptX zijn. Het zou mij niets verbazen als je radio alleen A2dp ondersteund. Als één van de twee iets niet kan dan wordt er een standaard gekozen wat beiden wel kunnen.

A2dp is laat maar zeggen iets beter AM radio kwaliteit, dus geen FM kwaliteit.

Zou wel de firmware update op je radio uitvoeren als die beschikbaar is.
    Last edited by XPtuning; 17-06-2020 at 14:06.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

A2DP bluetooth is aardig, APTX wordt niet ondersteund, het voldoet voor gewoon muziek luisteren, maar de beste kwaliteit krijg je idd via Aux of een SD kaartje met muziek erop.
    Ik heb nog geprobeerd wat te spelen met de Bluetooth instellingen van m'n phone via de developer opties in Android, maar dat maakte geen verschil in kwaliteit.
    Ik prefereer zelf Bluetooth vanwege het gebruiksgemak. Maar het volle potentieel met Seat Sound speakers haal je er niet uit.

Overigens zit ik ook nog op software versie 425 en heb geen last van haperende connecties met een Samsung S10+
    Ik wil nog wel naar 480 upgraden...

Quote Originally Posted by SjorsFR View Post
    Dat is wel gek inderdaad, als ik overigens met mijn telefoon thuis stream naar een bluetooth speaker zijn er geen haperingen.
    Wellicht dat het dan toch een combi is met een bijv. oude firmware.

De haperingen merk je overigens meteen, hij stopt heel kort met het afspelen. Ik schat in dat het iets minder dan een halve seconde is, maar dus wel een onderbreking die je gelijk zal opmerken. Ik dacht in het begin altijd dat ik gebeld werd, maar voor je het beseft gaat ie weer verder.

Ik zal morgen even kijken in de boordcomputer welke firmware versie ik heb.
    Al gekeken welke firmware versie jouw leon heeft?
    Leon 5F FR 140pk 2014 in universo zwart

Heb wat onderzoek gedaan. Mijn vorige iphone (een SE uit 2016) had bluetooth versie 4.2 Ik heb hiermee nooit last gehad van haperingen. Nu is bluetooth versie 5.0 geintroduceerd vanaf de iphone 8. Mijn huidige iphone 11 pro heeft dus ook deze bluetooth versie. Het verschil tussen 4.2 en 5.0 is dat laatstgenoemde alleen wat nieuwe toevoegingen heeft.

Mijn vraag is dan of iemand weet welke bluetooth versies worden ondersteund door firmware update 480 voor de leon. Want anders heeft upgraden geen zin, en bovendien denk ik dat ze bij de dealer hier geen antwoord zullen hebben. Daar komt nog bij dat ik waarschijnlijk eerst mijn VAG techniek chip eraf zal moeten laten halen voordat een eventuele dealer een firmware upgrade zal kunnen uitvoeren. En dan daarna weer naar VAG techniek om de chip weer te laten terugzetten. Een hoop gedoe dus wil ik het eerst wel zeker weten of de firmware update de oplossing zal zijn. Anders is het bovendien zonde van het geld.

firmware update kun je zelf uitvoeren. Zo gedaan.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    firmware update kun je zelf uitvoeren. Zo gedaan.
    Ok, maar hoe dan? En kun je dan misschien ook mijn vragen beantwoorden aub:

1. welke bluetooth versies worden ondersteund door firmware update 480?
    2. Hoe zit het als je auto gechipt is?

Page 2 of 2 FirstFirst 12