www.carclean.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Thread: [SEAT] [Altea 5P] "safe" op display dashboard

Quote Originally Posted by Cordoba View Post
    Het X-contact is een relais dat een hele groep verbruikers van stroom voorziet als het contact aanstaat, staat het contact uit, dan hebben die groepen geen spanning, dat lijkt dus hetzelfde als relais 100 dat je hebt vervangen.
    Na vervanging leeskring contactslot en relais 100 lijkt het probleem opgelost. Dank aan jullie hulp. Ik

Quote Originally Posted by Cordoba View Post
    Het X-contact is een relais dat een hele groep verbruikers van stroom voorziet als het contact aanstaat, staat het contact uit, dan hebben die groepen geen spanning, dat lijkt dus hetzelfde als relais 100 dat je hebt vervangen.
    Zoals gezegd zou ik nog even reageren. De Altea doet het weer als vanouds. Fijn dat jullie meegedacht hebben om het probleem op te lossen .
    Graag zou ik toch nog willen weten waar dan dat X-contact relais ergens zit in mijn auto. (Altea benzine 1 6 2007)
    Bart

Het "x-contactrelais" is dat relais 100 of heeft dat relais een ander nummer en waar zit die dan?

Expert Member Cordoba's Avatar
    Ik ken de Altea onvoldoende om te kunnen zeggen waar ie precies zit. Het x-contact wordt vanuit het contactslot (bij omdraaien sleutel) aangestuurd, en schakelt eigenlijk alle stroomverbruikers die over het contactslot geschakeld staan. Ik weet dat ie bij sommige modellen vlak bij het contactslot zit, maar verwacht dat ie bij jouw auto onder het stuur zit, waar ook de meeste andere relais zitten, en dan zit ie dus ook vlakbij de zekeringkast.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Page 2 of 2 FirstFirst 12