www.lowering.nl
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 40

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Cupra 280 nieuwe motor

Wow, een heel levensverhaal
    Nog zoveel problemen met de auto en toch door blijven zetten, heel knap, ik denk dat ik hem allang het kanaal in gereden had

Ik blijf me hierbij toch afvragen, stel dat in 2014 het niet gebeurd was met de overtoeren en dus de motor niet uitelkaar had gehoeven, of al deze problemen dan ook van toepassing geweest zouden zijn..

Je weet het niet niet, misschien door de overtoeren nog iets anders beschadigd is gegaan wat over het hoofd gezien is, op met het demonteren/monteren erna van de motor een foutje gemaakt is.

Hopelijk is nu alles opgelost en heb je er nog veel rijplezier mee

Senior Member XPtuning's Avatar
    Mogelijk toch iets kromme drijfstang(en), beschadigd top end lager(s) door de impact met de kop/kleppen na overtoeren.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Poeh, wat een treurniswekkend relaas.
    Ik vind persoonlijk dat de dealer niet 1 maar vele steken heeft laten vallen en gewoon vaak niet weten wat ze doen en waarom en daarnaast 1/2 werk aflevert.
    Het eindresultaat is wellicht een optelsom van niet direct goed uitgevoerde reparaties en onkunde in de loop der tijd.
    Kun je niks mee maar is slechts een constatering door mij.
    1 vraag heb ik: waarom, toen de eerste problemen al niet goed opgelost werden, niet direct van dealer gewisseld?
    Geen verwijt hoe maar gewoon een vraag.
    De sterkere koppeling heb ik door Vagtechniek laten monteren. De beurt daarna heb ik ook bij hun laten doen. Toen besefte ik dat zij geen SEAT mobility service kunnen geven. Ik ben geen lid van de ANWB dus die mobility service vind ik wel prettig, vandaar dat ik naar de officiŽle SEAT dealer ga. En dan is de keus in de regio beperkt.

De relatie met de dealer was verder gewoon goed. Foutjes kunnen altijd gebeuren. Naar mijn gevoel probeerden zij in ieder geval hun werk goed te doen. Ik wist van tevoren natuurlijk niet dat dit zo zou eindigen.
    Last edited by DriverSeat; 29-06-2020 at 19:57.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Mogelijk toch iets kromme drijfstang(en), beschadigd top end lager(s) door de impact met de kop/kleppen na overtoeren.

Ik kan niets uitsluiten (Daarom heb ik ook de complete historie gepost). Heb op dat punt er niet genoeg verstand van, maar naar mijn idee zat het probleem niet in die hoek. Ik heb bijna 170000 km gereden sinds die overtoeren, waarvan meer dan 100000 km met stage 1. Mechanisch liep het blok naar mijn idee gewoon echt goed.

Ik had gehoopt dat Morien met het definitieve antwoord zou komen. Zij hebben het blok immers gedemonteerd, maar helaas.
    Last edited by DriverSeat; 29-06-2020 at 20:37.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Quote Originally Posted by botzz View Post
    Wow, een heel levensverhaal
    Nog zoveel problemen met de auto en toch door blijven zetten, heel knap, ik denk dat ik hem allang het kanaal in gereden had

Ik blijf me hierbij toch afvragen, stel dat in 2014 het niet gebeurd was met de overtoeren en dus de motor niet uitelkaar had gehoeven, of al deze problemen dan ook van toepassing geweest zouden zijn..

Je weet het niet niet, misschien door de overtoeren nog iets anders beschadigd is gegaan wat over het hoofd gezien is, op met het demonteren/monteren erna van de motor een foutje gemaakt is.

Hopelijk is nu alles opgelost en heb je er nog veel rijplezier mee

Ik heb deze auto gekocht vanwege de toentertijd zeer goede prijs/prestatie verhouding. Ik zou op zich wel een Cupra met een lagere km-stand willen hebben, maar dan zal ik er toch erg veel bij moeten leggen.

Achteraf had ik beter DSG kunnen nemen. Dan was ik goedkoper uit geweest. Dan had ik niet mis kunnen schakelen en had ik ook geen andere koppeling hoeven te monteren. De gevolgschade was me dan ook bespaard gebleven.

Senior Member XPtuning's Avatar
    Quote Originally Posted by DriverSeat View Post
    Ik heb deze auto gekocht vanwege de toentertijd zeer goede prijs/prestatie verhouding. Ik zou op zich wel een Cupra met een lagere km-stand willen hebben, maar dan zal ik er toch erg veel bij moeten leggen.

Achteraf had ik beter DSG kunnen nemen. Dan was ik goedkoper uit geweest. Dan had ik niet mis kunnen schakelen en had ik ook geen andere koppeling hoeven te monteren. De gevolgschade was me dan ook bespaard gebleven.
    Wie zal het zeggen....

ik zou nu zeggen, geniet ervan en niet meer terug denken...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Dat is tot nu toe ook bij elke reparatie mijn insteek geweest. Mijn vrouw was er al veel eerder klaar mee.

Het enige dat er nog speelt is echter dat de oorzaak nog niet onomstotelijk is vastgesteld. In het worst case scenario heb ik straks hetzelfde probleem. Om dit te voorkomen zou ik de auto net als boolean regelmatig moeten uitlezen. Gezien de ervaringen van hem zit ik eraan te denken om misschien ook maar eens een check-up bij Hans Sloot te laten doen.

Wat een verhaal maar een deeltje van de bougie wat van de ene naar de andere cilinder springt kan volgens mij niet. Het zijn vast meerdere deeltjes geweest zeker als je verbrande bougies had. Maar iemand heeft ergens fouten gemaakt, dat is wel duidelijk. Ik hoop dat je met deze motor meer geluk hebt.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Damn wat een verhaal Maurice, respect dat je het hele verhaal hebt uitgetyped en hebt voorzien van links en foto's Ik hoop ook dat het hiermee is afgedaan, maar dat weet je eigenlijk pas echt 100% zeker als iemand je de oorzaak kan vertellen.

Respect dat je het volhoudt en nog vertrouwen hebt in de auto, als dat wegvalt dan moet hij weg, want dan geniet je niet meer van je auto (had ik bij mn Golf 3 "avontuur").

Als je constant wilt monitoren, dan kan je bijv de Scangauge overwegen, die prik je in je OBD poort en geeft gemakkelijk informatie weer > https://www.scangauge.com/products/scangauge-ii/

Zijn volgens mij wel een aantal van dit soort systemen dit dat kunnen.

Er zijn volgens mij niet veel systemen onder de motorkap die getik produceren, moet meteen denken aan het EVAP systeem bij de 1M en anders denk ik zelf ook meteen aan iets mechanisch. En gesmolten bougies, daar heb je volgens mij echt veel hitte voor nodig...Dat zou nog mogelijk kunnen zijn als je kop te heet was, gepaard (of veroorzaakt?) met/door detonatie (slechte benzine, injector issues?).

Zoveel vraagtekens inderdaad na je verhaal.

Quote Originally Posted by robheid View Post
    Wat een verhaal maar een deeltje van de bougie wat van de ene naar de andere cilinder springt kan volgens mij niet. Het zijn vast meerdere deeltjes geweest zeker als je verbrande bougies had.
    Dat dacht ik dus ook.

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast