www.jdengineering.nl
Results 1 to 9 of 9

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] Uitlaat voorpijp/flexstuk lek, catalysator vervangen?

[SEAT] [Ibiza 6L] Uitlaat voorpijp/flexstuk lek, catalysator vervangen?

Ik krijg zojuist een telefoontje van de garage dat tijdens de apk geconstateerd is dat de voorpijp/flexstuk (zoals hij het omschreef) lek is. Hij kan niet alleen dat stuk vervangen maar moet meteen de catalysator vervangen. Kost maar liefst 400 euro. Heeft iemand hier meer ervaring mee? Is het noodzakelijk om de catalysator te vervangen omdat het flexibele stuk van de uitlaat lek is?

Heb het zelfde probleem gehad bij onze 1M, de allround garage heeft alleen dat flexibele stuk vervangen.
    Last edited by jeroen30jr; 30-06-2020 at 16:57.
    Huidige Seat: SEAT Leon 5F FR 1.4 TSI Dynamic Business Plus > 190PK@320NM
    Oude Seat: Seat Leon 1M 1.6 Signo, Seat Leon 1P 1.9 Sport-Up

Bij mijn arosa ook ooit alleen het flexibele gedeelte laten vervangen. Hadden ze er gewoon tussen gelast

Quote Originally Posted by NielsIbizaSC View Post
    Bij mijn arosa ook ooit alleen het flexibele gedeelte laten vervangen. Hadden ze er gewoon tussen gelast
    Maar zou ik inclusief het lassen goedkoper uit zijn? Nu kost het 400 euro. Ik had gezien dat het flexibel tussenstuk slechts 30 euro kost.

Afhankelijk van de staat van de katalysator / uitlaat, hoeft deze niet vervangen te worden. Zoals vermeld lassen de meeste er een nieuw flex stuk tussen. Kosten zullen dan rond een kwart van de reeds vermelde kosten uitkomen.

Even een grove schatting:
    - Flex stuk *30,00
    - demonteren uitlaat, slijpen, lassen en weer monteren uitlaat +/-1.5 a 2u werk. *100 max?
    Totaal 130 euro.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Wat roadrunnerrik schrijft, zal ongeveer zoveel zijn geweest. Het was onderdeel van een complete onderhoudsbeurt

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Als alleen je flexibel stuk kapot is, dan kan dat prima vervangen en gelast worden. En anders gewoon met cheapass vervangen, heb ik ook al gedaan bij oa. de Lupo. Doen prima hun werk voor weinig geld.

Weet niet wat voor motor je hebt etc, als voorbeeld: https://www.topautoparts.nl/en/eec-k...oba-ibiza.html

Dankjewel voor jullie reacties. Had al het gevoel dat het een gevalletje "knippen scheren" was.

Hier onlangs nog gedaan, even bij garage langs geweest die had doosje staan met verschillende diameter pijp met flexibel deel. Even goede maat meenemen stuk uit uitlaat halen en nieuw stuk erop lassen. Was ik geloof ik 30 euro kwijt.

Heeft je garage dat niet online ook wel te stukken te vinden.

Tip haal direct ook even nieuwe pakking hier vergeten en oude was ook aan gort dus was extra ritje