www.carclean.nl
Results 1 to 8 of 8

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Retrofit BSD leon fr st black edition

[SEAT] [Leon 5F] Retrofit BSD leon fr st black edition

Hai All,

Heeft iemand dit als eens gedaan, de BSD(blind spot detector) als retrofit op de leon gezet ?
    https://www.drive2.ru/l/461601095815267633/ (pagina in google chrome in engels vertalen)

cheers ... Paul

het lastigste is om de waarschuwingslampjes in de spiegelkappen te krijgen. Als er genoeg ruimte is dan zou je de ledjes van de A3 kunnen proberen op een reserve set kapjes. Die zijn ook veel duidelijker.

Ik heb het op mijn Audi geretrofit en absoluut een geweldig systeem.
    A3 Limousine 1.4T COD Daytona Grey |
    VCDS HexV2 | VCP | Odis | Regio Den Haag | Rainesh@Hotmail.com

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    het lastigste is om de waarschuwingslampjes in de spiegelkappen te krijgen.
    Als er genoeg ruimte is dan zou je de ledjes van de A3 kunnen proberen op een reserve set kapjes.
    Die zijn ook veel duidelijker.

Ik heb het op mijn Audi geretrofit en absoluut een geweldig systeem.
    Rainesh,

Zou je in een PB aan kunnen geven wat het je gekost heeft ?
    En misschien een lijst van de onderdelen, dan kan ik eens gaan rondneuzen.

De waarschuwingslampjes kom ik dan wel uit
    Misschien kunned de spiegels van een seat ateca gebruikt worden, lijken er wel op (alleen kijken of ze de exacte maat hebben)

Alvast bedankt

Paul
    Last edited by luupski; 04-07-2020 at 11:17.

Ik heb eventueel een kabelboom voor je, is wel voor een Golf 7 maar dat is gelijk aan de Leon neem ik aan.
    Heb het vanaf fabriek op mijn Golf zitten, maar ben wel een set spiegelkappen aan het ombouwen omdat ik de waarschuwingslampjes in het spiegelglas wat onduidelijk vind als de zon er op valt.

in bezit van originele ross-tech VCDS

Quote Originally Posted by luupski View Post
    Rainesh,

Zou je in een PB aan kunnen geven wat het je gekost heeft ?
    En misschien een lijst van de onderdelen, dan kan ik eens gaan rondneuzen.

De waarschuwingslampjes kom ik dan wel uit
    Misschien kunned de spiegels van een seat ateca gebruikt worden, lijken er wel op (alleen kijken of ze de exacte maat hebben)

Alvast bedankt

Paul
    Je hebt een gebruikte radarset nodig (nieuwe moeten gekalibreerd worden, gebruikte niet). Die kun je ongeveer voor 250-400 vinden. Gezien jij een facelift Leon hebt, dan heb je ook facelift radars nodig van bijv een Golf 7.5/A3 Facelift.

Component protectie moet er van af, daarnaast ook coderen. Je hebt wel een Extended Can Gateway nodig. Als je nu bijv acc/lane assist hebt dan heb je een extended can gateway.

Kabelboom kun je via ali kopen, die is voor heel MQB gelijk. Alleen even goed opletten of de can draden niet verkeerd om zitten gepind.

Wat ik kwijt ben geweest aan dit is beetje lastig te vergelijken voor een regulier iemand. Ik codeer alles zelf en mijn collega's doen de montage....dus ben vrij goedkoop uit geweest.
    Last edited by Rainesh; 04-07-2020 at 21:49.

Quote Originally Posted by Rainesh View Post
    Je hebt een gebruikte radarset nodig (nieuwe moeten gekalibreerd worden, gebruikte niet).
    Die kun je ongeveer voor 250-400 vinden.
    Gezien jij een facelift Leon hebt, dan heb je ook facelift radars nodig van bijv een Golf 7.5/A3 Facelift.

Component protectie moet er van af, daarnaast ook coderen.
    Je hebt wel een Extended Can Gateway nodig.
    Als je nu bijv acc/lane assist hebt dan heb je een extended can gateway.

Kabelboom kun je via ali kopen, die is voor heel MQB gelijk.
    Alleen even goed opletten of de can draden niet verkeerd om zitten gepind.

Wat ik kwijt ben geweest aan dit is beetje lastig te vergelijken voor een regulier iemand. Ik codeer alles zelf en mijn collega's doen de montage....dus ben vrij goedkoop uit geweest.
    Ik denk dat ik dan eerst op zoek moet naar een gebruikte radarset van een Golf 7.5 / Audi A3 FL
    Op mijn leon zit ACC/Lane Assist dus de extra Can Gateway is dan niet nodig.

Maar component protectie eraf ? ...... wat is dat Rainesh

Montage zou denk ik geen probleem zijn om zelf te doen, maar coderen heb ik geen kaas van gegeten

Quote Originally Posted by michelv. View Post
    Ik heb eventueel een kabelboom voor je, is wel voor een Golf 7 maar dat is gelijk aan de Leon neem ik aan.
    Heb het vanaf fabriek op mijn Golf zitten, maar ben wel een set spiegelkappen aan het ombouwen omdat ik de waarschuwingslampjes in het spiegelglas wat onduidelijk vind als de zon er op valt.

Looks Nice !!

Quote Originally Posted by luupski View Post
    Ik denk dat ik dan eerst op zoek moet naar een gebruikte radarset van een Golf 7.5 / Audi A3 FL
    Op mijn leon zit ACC/Lane Assist dus de extra Can Gateway is dan niet nodig.

Maar component protectie eraf ? ...... wat is dat Rainesh

Montage zou denk ik geen probleem zijn om zelf te doen, maar coderen heb ik geen kaas van gegeten
    component protectie is beveiliging, moet met odis online eraf gehaald worden.