www.seat.nl
Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 46

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Brandstofleiding probleem Leon Cupra ST 280

[SEAT] [Leon 5F] Brandstofleiding probleem Leon Cupra ST 280

Ik heb al een lange tijd last van een hik rond 3000 toeren. Verschillende dingen vervangen en geprobeerd zonder resultaat. Recent nog de 4 bougies vervangen en 4 RS3 bobines gemonteerd. Het hik gevoel rond 3000 toeren was nog steeds aanwezig. Via het Gti forum iemand tegen gekomen met een vergelijkbaar probleem. Bij deze persoon waren de brandstofleidingen van binnenuit aan het ontbinden. Uit mijn gedachten had ik dat ook ergens hier op het forum gelezen een tijd terug. Afgelopen dinsdag maar even gelijk met JD gebeld of dit de oorzaak zou kunnen zijn van de hik/dode gaspedaal gevoel. Advies gekregen om de brandstofleiding los te halen en in een fles te steken en paar keer de auto op contact zetten zodat de pomp gaat lopen en kijken of er rubberen stukjes in de benzine zit. Hieronder een foto van de opgevangen benzine. Hierin kan je duidelijk zien dat er stukjes rubber in de benzine zit.

Dezelfde dag nog gelijk 2 nieuwe brandstofleidingen besteld bij de dealer. De nummers van de oude leidingen gingen over naar een nieuwe nummer. Een gemodificeerde exemplaar waarschijnlijk. De Cupra had ik voor de rest van de week maar thuis gelaten. Durfde er namelijk niet echt meer mee te rijden nadat ik die troep in de benzine had gezien. Vandaag pas tijd gehad om de leidingen op te halen en te vervangen. Dacht eerste instantie dat het een snel klusje was maar bleek helaas het tegenovergestelde te zijn.

Als je de leidingen zelf wilt gaan vervangen let dan goed op het volgende. In de stalenbocht van hieronder zie je in het rood omcirkelde een plastic vierkantje deze moet je niet induwen maar naar buiten wippen en vervolgens de leiding omhoog trekken. Ik zelf kwam hier helaas te laat achter want het blokje was namelijk al afgebroken door het induwen. Met behulp van 2 platbekschroevendraaiers is het gelukkig uiteindelijk nog wel gelukt om de leiding los te krijgen.

Oude

Nieuwe

Verschil oude en nieuwe leiding omcirkeld
    Oude leiding

html picture

Nieuwe leiding

Naast dat de nieuwe leiding er anders uitziet voelt deze ook anders aan.
    Last edited by mxd752tr; 18-07-2020 at 05:00.

En het probleem van de hik rond de 3k toeren opgelost nu ?
    Ford Focus - 1.5 EcoBlue ST Line Business / Leon 1P Trackday Cupra

Dit verhaal sluit goed aan bij dat van boolean:

https://www.seat-online.nl/showthrea...l=1#post621166
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Quote Originally Posted by Erminio View Post
    En het probleem van de hik rond de 3k toeren opgelost nu ?
    Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar!
    Being a Petrolhead never gets boring....

Net een ritje gemaakt van zoetermeer naar leiden en weer terug. Volgende dingen zijn opgevallen

Auto trekt veel vloeiender door over heel het toeren gebied voorheen voelde je lichte bibberingen/hikjes/dipjes weet niet hoe ik het beter kan beschrijven. Voelde in ieder geval niet vloeiend aan.

De wat ergere hik/dood gaspedaal moment/stil val gevoel rond 3000 toeren heb ik tijdens deze rit nog geen last van gehad.
    Volgende week ga ik weer wat langere ritten maken. Als dat wat ergere hik tot volgende week vrijdag niet meer optreedt dan beschouw ik het als opgelost. Anders wordt het weer even verder zoeken.

Quote Originally Posted by DriverSeat View Post
    Dit verhaal sluit goed aan bij dat van boolean:

https://www.seat-online.nl/showthrea...l=1#post621166
    Yep, en het lijkt eerder aan de brandstofslangen te liggen gezien de nieuwe onderdelennummers, dan aan de merk-benzine.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Dat is daarmee nog niet gezegd. Je wil als fabrikant natuurlijk dat de slang geschikt is voor elk merk benzine.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Expert Member Fluxx's Avatar
    Yup vanaf 2018 meen ik zijn ze andere slangen gaan gebruiken. Heeft ook een ander nummer.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Is de handel die achter deze slangen zit ook schoongemaakt dus van die kleine rubberen deeltjes ontdaan?
    Being a Petrolhead never gets boring....

Ik heb dus een nieuwe motor, maar nog wel de oude brandstofslangen. Lijkt mij verstandig om die ook maar te vernieuwen. En inderdaad de rest ook nog te laten reinigen.

Page 1 of 5 123 ... LastLast