www.seat.nl
Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 46

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Brandstofleiding probleem Leon Cupra ST 280

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Is de handel die achter deze slangen zit ook schoongemaakt dus van die kleine rubberen deeltjes ontdaan?
    Voor het doorspoelen van de leidingen en de HD pomp. Heb ik de leiding die normaal op de brandstofrail zit in een fles gestoken en nogmaals 2 liter benzine getapt. Dit heb ik gedaan door middel van een aantal keren de bestuurdersdeur te openen en dicht te doen zodat de brandstofpomp even geactiveerd wordt. Hierbij kwam nog redelijk veel troep naar buiten helaas ben ik vergeten hier een foto van te schieten. Waar ik nog wel een beetje mee zit is de troep dat is doorgestroomd naar de brandstofrail en de injectoren. Als het probleem niet meer terugkomt laat ik dit zitten en mocht het wel terugkomen dan zal ik deze binnenkort ook even los halen.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Ik zou die dan alsnog los halen en reinigen. Voorkomen is beter dan genezen.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Quote Originally Posted by mxd752tr View Post
    Ik heb al een lange tijd last van een hik rond 3000 toeren. Verschillende dingen vervangen en geprobeerd zonder resultaat. Recent nog de 4 bougies vervangen en 4 RS3 bobines gemonteerd. Het hik gevoel rond 3000 toeren was nog steeds aanwezig. Via het Gti forum iemand tegen gekomen met een vergelijkbaar probleem. Bij deze persoon waren de brandstofleidingen van binnenuit aan het ontbinden. Uit mijn gedachten had ik dat ook ergens hier op het forum gelezen een tijd terug. Afgelopen dinsdag maar even gelijk met JD gebeld of dit de oorzaak zou kunnen zijn van de hik/dode gaspedaal gevoel. Advies gekregen om de brandstofleiding los te halen en in een fles te steken en paar keer de auto op contact zetten zodat de pomp gaat lopen en kijken of er rubberen stukjes in de benzine zit. Hieronder een foto van de opgevangen benzine. Hierin kan je duidelijk zien dat er stukjes rubber in de benzine zit.
    Heb je de auto ook nog uitgelezen? Ik had namelijk hetzelfde euvel en bij mij heeft dit tot onderstaande registratie geleid:

Address 01: Engine (J623-CJXH) Labels:. 06K-907-425-V1.clb
    Part No SW: 5G0 906 259 F HW: 06K 907 425 B
    Component: 2.0l R4 TFSI H13 0002
    Revision: --H13---
    Coding: 0B1D00122424010B0000
    Shop #: WSC 00049 770 00196
    ASAM Dataset: EV_ECM20TFS0205G0906259F 001004
    ROD: EV_ECM20TFS0205G0906259F.rod
    VCID: 3169A3C560295DC26A-8064

1 Fault Found:
    15007 - Valve for Fuel Metering (N290)
    P0089 00 [104] - Implausible Signal

Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 14
    Mileage: 96837 km
    Date: 2020.04.27
    Time: 15:39:58

Engine speed: 5306.50 /min
    Normed load value: 100.0 %
    Vehicle speed: 175 km/h
    Coolant temperature: 87 C
    Intake air temperature: 25 C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 13.164 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Engine: operating status: PL
    STATE_LS_SAE[1]: CL
    T_AST_SAE: 1342 s
    MAP_MES_SAE: 243 kPa
    Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.416 V
    FUP_EFP_MES: 2868.28 hPa
    FUP_H_SAE: 19950.0 kPa

Readiness: 0000 0000
    Ik heb na het vervangen van de brandstofslangen ruim 3K gereden en het issue is niet meer opgetreden.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Quote Originally Posted by boolean View Post
    Heb je de auto ook nog uitgelezen? Ik had namelijk hetzelfde euvel en bij mij heeft dit tot onderstaande registratie geleid:

Ik heb na het vervangen van de brandstofslangen ruim 3K gereden en het issue is niet meer opgetreden.
    Welke slang(en) heb je nog meer vervangen dan de 06K 133 986 EB ?
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Werkelijk alle slangen vanaf het harde gedeelte zijn vervangen. Ik heb de oude slangen wel gezien, maar op de factuur staan geen nummers.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Ik heb geen cupra, maar een 1.8TSI 5F Leon ST uit 2014.
    Speelt dit probleem ook op dit model?
    Last edited by TheTeek; 27-07-2020 at 11:38.

Vriend van SEAT-Online! DriverSeat's Avatar
    Vandaag naar Hans Sloot geweest om de brandstofslangen te laten vervangen. Zowel de aanvoerslang als de retourslang. De retourslang zou niet nodig zijn, daar is ook geen nieuwe versie van, maar voor de zekerheid heb ik dat toch maar laten doen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Voorafgaand aan het vervangen heb ik eerst een diagnose van de oude aanvoerslang laten doen. Deze zag er volgens de monteur eigenlijk nog goed uit, zonder duidelijk te zijn aangetast. Om dit met meer zekerheid te kunnen vaststellen heeft hij een kleine hoeveelheid benzine uit de slang in een bekerglas laten lopen. Ook dit zag er eigenlijk helder uit. Omdat de brandstofslangen onafhankelijk van het resultaat toch vervangen zouden worden ging hij daar mee aan de gang. Dit bleek een lastiger klusje dan gedacht, dus daar was hij even mee bezig. Ondertussen keek ik nog eens naar het bekerglas. En toen zag ik dat er zich inmiddels een hoopje fijn rubber in het midden op de bodem had gevormd.

Omdat de aanvoerslang er nog niet af was is de test nog maar een keer herhaald. En inderdaad, als je even wacht zie je de fijne rubber deeltjes neerslaan op de bodem. De grootte en hoeveelheid was niet zo erg zoals eerder bij anderen is waargenomen, maar toch duidelijk aanwezig.

Zoals ik eerder heb gepost tank ik uitsluitend BP98, en gooi ik om de ongeveer 10.000 km een flesje injector reiniger in de tank, maar dit is onder die omstandigheden en na 6 jaar en 190.000 km het resultaat.

De monteur is uiteindelijk best wel lang bezig geweest om de slangen te vervangen. De tip van mxd752tr (https://www.seat-online.nl/showthrea...l=1#post621397 ) mocht daarbij helaas ook niet baten. Het lijkt bijna niet mogelijk de slangkoppeling los te halen zonder hem te beschadigen.
    Het feit dat er al eens een noodreparatie nodig was bij de slangkoppeling zou ook zomaar hiermee te maken kunnen hebben gehad.
    Zie:

https://www.seat-online.nl/showthrea...l=1#post620175

Je zou denken dat dit bewust zo is ontworpen, dus alleen bedoeld voor montage en niet voor demontage. Het kan trouwens ook de reden zijn dat ze bij het vervangen van de motor de oude brandstofslang hebben laten zitten, terwijl er ook eentje bij de nieuwe motor was meegeleverd. Dit kun je zien op de foto van mijn oude motorblok na de vervanging door het nieuwe blok.

https://www.seat-online.nl/showthrea...l=1#post620181

Boven op het oude blok ligt de nieuwe brandstofslang. Die was overigens nog wel van het oude type.
    Het betekent overigens ook dat de kilometers die ik tot nu met het nieuwe motorblok heb gereden zijn gebeurd met de oude aangetaste brandstofslangen.

Na het vervangen van de slangen heeft de monteur de rest van de motor en auto nog visueel gecontroleerd en is de auto uitgelezen. Daarbij kwamen geen bijzonderheden aan het licht. Tenslotte is er een blikje brandstofsysteem reiniger in de benzinetank gegooid.

Al met al is de actie voor mij in ieder geval geslaagd. Ook vind ik de klantgerichtheid van Hans Sloot en medewerkers erg goed. Ik mocht tijdens de werkzaamheden meekijken en vragen en opmerkingen plaatsen, wat ik erg prettig vind.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Zelf heb ik dat afgelopen vrijdag laten vervangen bij mijn garage, ik heb alleen niet getest of er bij mij ook sprake was rubberdeeltjes. Bij mij was de monteur er misschien drie minuten mee bezig.
    Seat Leon Cupra 280 ST, JD stage 1, DSG stage 1

Toch goed dat je het hebt laten doen, ik heb echter niet zo nauwkeurig gekeken als jij maar met slechts met een koffiefilter zakje en ik zag helemaal niets!!

De sluiting is bij mij gewoon blijven zitten en de de klem gewoon vervangen en de oude kapot geknepen dat is veel makkelijker.

p.s. Wat voor brandstofreiniger heb je gebruikt, dat wil ik ook nog doen?
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Welk interval zou het advies zijn om dit tijdig te vervangen? Ik rijd zelf in een cupra uit 2017.

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast