www.lowering.nl
Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 46

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Brandstofleiding probleem Leon Cupra ST 280

Vriend van SEAT-Online! DriverSeat's Avatar
    Quote Originally Posted by RicardoF View Post
    Zelf heb ik dat afgelopen vrijdag laten vervangen bij mijn garage, ik heb alleen niet getest of er bij mij ook sprake was rubberdeeltjes. Bij mij was de monteur er misschien drie minuten mee bezig.
    Heb jij nog meegekregen hoe hij dat gedaan heeft? Zou handig voor anderen kunnen zijn.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    p.s. Wat voor brandstofreiniger heb je gebruikt, dat wil ik ook nog doen?
    De monteur heeft mij het blikje wel laten zien, maar ik heb niet goed gekeken welk merk of type reiniger het was. Blikje was blauw/zwart/zilver gekleurd dacht ik. Anders even bij Hans Sloot navragen?
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Ik heb ernaast gestaan maar er niet echt opgelet, volgens mij gebruikte hij een schroevendraaier en een waterpomptang.
    Seat Leon Cupra 280 ST, JD stage 1, DSG stage 1

Was het koppelstuk van de oude slang daarna nog intact?
    Bij mij was dat niet het geval. De monteur heeft wel geprobeerd hem zonder beschadiging te verwijderen. Als de koppeling bedoeld is voor eenmalig gebruik, dan had hij zich die moeite kunnen besparen.

De auto reed vandaag merkbaar soepeler. Ook de olietemperatuur bleef iets lager. Even fingers crossed dat het zo blijft.

Ik heb bij Hans Sloot nog even nagevraagd welke reiniger ze hebben gebruikt. Het gaat om de 44K Fuel System Cleaner PN208E van BG.
    Last edited by DriverSeat; 01-09-2020 at 19:54.

BG is hetzelfde merk als wat ze gebruiken voor de cilinderkop reiniging, is dit wel te koop bij een Nedelandse webwinkel?

Ik heb vandaag echter een fles Wynn's injectie reiniger besteld.
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

BG is hetzelfde merk als wat ze gebruiken voor de cilinderkop reiniging, is dit wel te koop bij een Nedelandse webwinkel?

- https://www.rdmparts.com/nl/p-BG208-...enhancer-bg208
    - https://www.ebay.nl/itm/153896616587
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Senior Member XPtuning's Avatar

Deze cleaner moet je hebben van Wynn's https://www.wynns.eu/product/petrol-extreme-cleaner/
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Deze cleaner moet je hebben van Wynn's https://www.wynns.eu/product/petrol-extreme-cleaner/
    Ik heb de gewone besteld, neem aan dat die ook werkt anders de volgende keer deze erin of de BG? (Ik tank geen E10 en/of E85)

Ik vraag mij sowieso af of je het merkt en of het ook ooit aangetoond is dat het de injectoren echt reinigt?

BP Ultimate claimt ook dat het de motor reinigt
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Ik gebruik al jaren Wynn’s Injector +Plus+ Cleaner. Ik doe dit ongeveer om de 6000 a 10000km zodra ik merk dat de auto minder mooi loopt. Mijn ervaring is dat de auto daarna weer veel soepeler loopt.
    De Petrol Extreme Cleaner is volgens mij een sterkere variant die nog meer/andere verontreinigingen kan verhelpen. Waarschijnlijk is die vergelijkbaar met de BG 44K Fuel System Cleaner.

Senior Member XPtuning's Avatar
    Ik heb de gewone besteld, neem aan dat die ook werkt anders de volgende keer deze erin of de BG? (Ik tank geen E10 en/of E85)

Ik vraag mij sowieso af of je het merkt en of het ook ooit aangetoond is dat het de injectoren echt reinigt?

BP Ultimate claimt ook dat het de motor reinigt
    BG is ook geen wonder middel, toen ik bij mijn Exeo de inlaatkleppen heb laten reinigen ook met BG....en eerlijk gezegd, ik merkte geen verschil tussen er voor en er na....
    Pas toen ze d.m.v. walnutblasting waren gereinigd merkte ik duidelijk verschil.

De Petrol Extreme Cleaner komt sowieso niet bij de inlaatkleppen maar reinigt wel de verbrandingsruimte, injectoren etc....ik gebruik het nog af en toe en ja na enkele dagen merk je verschil, loopt rustiger, stationair ook rustiger.

Merk op dat als je de intercooler en de buizen ontdoet van de olie dat ook direct merkbaar is...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast