www.lowering.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 27

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Afstandsbediening werkt niet meer

Exclamation [SEAT] [Leon 1M] Afstandsbediening werkt niet meer

Beste mensen,
    Gisteren was ik naar de winkel auto op slot met afstandsbediening kom ik terug werkt hij niet meer. Lampje van de sleutel gaat gewoon aan. Heb al een nieuwe (duracel) batterij erin gedaan maar zonder resultaat.
    Heb al een paar topics hierover gelezen maar niemand scheen er echt uit te komen.. Microswitch in deur is al heel lang kapot, dus kan geen andere sleutel inleren.. Lijkt me dat dit niet aan de deurswitch ligt aangezien hij het altijd heeft gedaan terwijl de switch kapot was. En waar zit eigenlijk de antenne voor de sleutel? Binnenverlichting deed het ineens ook niet meer heb de zekering van slot+binnenverlichting gechecked en goed aangedrukt en de binnenverlichting doet het weer maar de sleutel niet..
    Alvast bedankt.

Senior Member XPtuning's Avatar
    Met de sleutel openen.
    In contact slot steken.
    Op contact zetten (niet starten)
    Druk op de knopjes van de afstandsbediening.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Met de sleutel openen.
    In contact slot steken.
    Op contact zetten (niet starten)
    Druk op de knopjes van de afstandsbediening.
    Werkt niet helaas.
    Maar bedankt voor de tip!

Zou de sleutel geen signaal meer zenden of zou de auto het signaal niet meer oppakken? Weet iemand hoe ik dit kan testen eventueel?

Ik zou gewoon eerst eens je deurslot vervangen voor een werkend exemplaar. Dan heb je dat probleem al opgelost. Zou me niks verbazen als je cv dan ook weer werkt.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    Ex: SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Ik zou gewoon eerst eens je deurslot vervangen voor een werkend exemplaar. Dan heb je dat probleem al opgelost. Zou me niks verbazen als je cv dan ook weer werkt.
    Ja ik zie er alleen erg tegen op. De deur loshalen voor een nieuwe kabel was eerder al een rotklus, en voor het slot moet het raam en het hele binnenpaneel er ook uit..

Als ik dit slot koop, zit daar dan ook de microswitch in en het elektronische gedeelte?
    https://m.auto-onderdelen24.nl/ridex...gaAs64EALw_wcB

edit: gelezen dat jij een soortgelijk probleem hebt opgelost door het plaatsen van een nieuwe accu, en mijn accu heeft laatst erg te leiden gehad vanwege een kapotte spanningsregelaar.. Of bedoel je de batterij van je sleutel?(Lijkt me niet maarja voor de zekerheid)
    Last edited by Leon-1M; 05-09-2020 at 19:58.

Vandaag met 'succes' het deurslot vervangen. Central locking werkt weer lampje gaat weer aan als de deur open gaat etc.
    Maar nu is er een nieuw probleem. Als ik de auto unlock met de afstandsbediening kan de deur niet open. Als ik met de sleutel de deuren open maak wel.. Ligt dit aan het deurslot of slechte montage?
    Het kabeltje zit zo ver mogelijk maar de hendel gaat gewoon niet ver genoeg vgm.

Hallo, heb seat leon 1m 1.6 16v en had vandaag net zoiets,alleen was mijn afstandsbediening al kapot en deed alleen het slot van de bestuurderskant het,zo kom ik dus ook binnen.Maar probleempje vandaag,slot draai ineens heel losjes en sleutel word soms beetje geblokkeerd (( alsof tie er nie goed inzit)) maar sleutel stak ik er goed in ,ik draai sleutel om en nu draai sleutel heel losjes.Alleen nu gaat me deur niet meer van slot....het is ook de enige deur met een slot ,rest is slotloos....Is dat slot te fixen als ik ooit nog binnen kom, ((gelukkig staat seatje voor me huis)) lol
    Last edited by 6R0V3R; 12-09-2020 at 18:54.

Volgens mij moet je dan 2 sleutels hebben ,kan het mis hebben hoor,de een doe je in de deurslot en de ander in je contactslot,die in je deur draai je naar open en dan die in je contact moet je op de sleutel openen drukken van de afstandsbedieningsknop,wel binnen 30 seconden geloof ik,weet dit niet zeker ,las ergens zoiets.

Quote Originally Posted by 6R0V3R View Post
    Hallo, heb seat leon 1m 1.6 16v en had vandaag net zoiets,alleen was mijn afstandsbediening al kapot en deed alleen het slot van de bestuurderskant het,zo kom ik dus ook binnen.Maar probleempje vandaag,slot draai ineens heel losjes en sleutel word soms beetje geblokkeerd (( alsof tie er nie goed inzit)) maar sleutel stak ik er goed in ,ik draai sleutel om en nu draai sleutel heel losjes.Alleen nu gaat me deur niet meer van slot....het is ook de enige deur met een slot ,rest is slotloos....Is dat slot te fixen als ik ooit nog binnen kom, ((gelukkig staat seatje voor me huis)) lol
    Uhm dan zou ik via de kofferbak (die je onder het logo kunt openen met de sleutel) proberen naar binnen te klimmen en dan de deur met de binnenhendel of met het ontgrendelknopje openmaken.
    Verder kan je de torx onder het plastic kapje aan de zijkant van de deur losdraaien(Niet in je deur laten vallen, beste is steeds een stukje los draaien en dan proberen te trekken) hoeft niet helemaal los en dan kan je de slotcilinder eruit halen en met een platte schroevendraaier proberen of het aan je deurslot mechanisme of aan je slotcilinder ligt.

Quote Originally Posted by 6R0V3R View Post
    Volgens mij moet je dan 2 sleutels hebben ,kan het mis hebben hoor,de een doe je in de deurslot en de ander in je contactslot,die in je deur draai je naar open en dan die in je contact moet je op de sleutel openen drukken van de afstandsbedieningsknop,wel binnen 30 seconden geloof ik,weet dit niet zeker ,las ergens zoiets.
    Dit is voor als je een extra sleutel wilt inleren maar was voor mij niet van toepassing.

Page 1 of 3 123 LastLast