www.jdengineering.nl
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 27

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Afstandsbediening werkt niet meer

Quote Originally Posted by Leon-1M View Post
    Vandaag met 'succes' het deurslot vervangen. Central locking werkt weer lampje gaat weer aan als de deur open gaat etc.
    Maar nu is er een nieuw probleem. Als ik de auto unlock met de afstandsbediening kan de deur niet open. Als ik met de sleutel de deuren open maak wel.. Ligt dit aan het deurslot of slechte montage?
    Het kabeltje zit zo ver mogelijk maar de hendel gaat gewoon niet ver genoeg vgm.
    Iemand?

Je hebt het kabeltje juist te strak zitten. Doe hem maar eens een stuk losser en hij zal wel goed ontgrendelen.
    Nu is het waarschijnlijk ook zo als je via AB ontgrendeld en een klap naast de klink geeft kan je hem wel openen.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Staat me ook bij dat die van mij toen ergens in het midden zat.

Bij mij is het slot waar cilinder in zit kapot,een welbekend soort van ring is gebroken.Ik haalde de unit eruit waar cilinder in zit die vast zit aan de torx 20 in je portier.En ik drukte dat lange staafje in ,haal u ring eraf dan buitenring en veer en dan het ringetje wat volgens andere vaak breekt.Alleen ik beveel aan dat je soms ff die unit eruit haal want mijn god wat zat dat vol en vast gekoekt met soort van kalkachtig iets.Dus aan te bevelen dat elk half jaar schoon te maken want het zorgde ervoor dat je cilinder krakkemikkig gaat draaien,tis ook simpel te doen.Ga vandaag ff naar sloop om ander unit,zet het kapotte ringetje over en misschien andere onderdelen,want je kan heel die unit uit elkaar halen,stangetje,u ring,buitenring,binnenring (kapot bij mij) en cilinderachtig busje en je cilinderslot zelf.Bij mij is de module gelukkig oke,op het feit na dat de module niet reageer op mij AB die wel lichtje opwekt als ik erop druk maar geen reactie op al de portieren om te unlocken.Nog bedankt voor de tips...

Senior Member XPtuning's Avatar
    Quote Originally Posted by 6R0V3R View Post
    Bij mij is het slot waar cilinder in zit kapot,een welbekend soort van ring is gebroken.Ik haalde de unit eruit waar cilinder in zit die vast zit aan de torx 20 in je portier.En ik drukte dat lange staafje in ,haal u ring eraf dan buitenring en veer en dan het ringetje wat volgens andere vaak breekt.Alleen ik beveel aan dat je soms ff die unit eruit haal want mijn god wat zat dat vol en vast gekoekt met soort van kalkachtig iets.Dus aan te bevelen dat elk half jaar schoon te maken want het zorgde ervoor dat je cilinder krakkemikkig gaat draaien,tis ook simpel te doen.Ga vandaag ff naar sloop om ander unit,zet het kapotte ringetje over en misschien andere onderdelen,want je kan heel die unit uit elkaar halen,stangetje,u ring,buitenring,binnenring (kapot bij mij) en cilinderachtig busje en je cilinderslot zelf.Bij mij is de module gelukkig oke,op het feit na dat de module niet reageer op mij AB die wel lichtje opwekt als ik erop druk maar geen reactie op al de portieren om te unlocken.Nog bedankt voor de tips...
    Geef je een advies of probeer jij jou probleem uit te leggen?
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 (project)

Advies en probleem ,alleen probleem is opgelost dankzij leon-1M die deze thread heeft geopend...Dank u leon-1M,ben bij sloop geweest en kocht hele unit voor cilinder voor 5 euries.En advies is omdat ik had ontdekt dat me cilinder unit na afhalen onder een kalkachtig iets zat,schoongemaakt en bleek volgens man van sloop dat het vet is van fabriek die opdroogt.Nieuwe vet erin en klaar.Ik heb ongeveer zelfde probleem mijn AB werkt ook niet en me cilinder unit was kapot,cilinder unit gefixt dankzij leon-1M en me AB zoek ik nog uit misschien ook via deze thread...groeten en bedankt.

Quote Originally Posted by Leon-1M View Post
    Iemand?
    Het handvat om open te maken gaat alleen ver genoeg als je cilinderunit erin zit en vast.Ik had het ook toen ik me cilinderunit eruit haalde kreeg ik me deur niet open met de deurgreep/handvat.Op de cilinderunit zit en ophoging die iets tegenhoud zodat je kabel kan spannen en je deur open((het is ongeveer zelfde principe als op een fiets met remkabel die buitenkabel word tegengehouden zodat de binnen kabel kan spannen en dus remmen.)).Ik had me kabel voor de deur te openen er niet afgehaald,moest alleen me cilinderunit eruit halen,zette unit terug en hendel werkt perfect.

@6R0V3R probeer even duidelijk op te schrijven wat je bedoeld. Ik vind het nogal onsamenhangende verhalen wat jij opschrijft. Ik kan er geen touw aan vast knopen.

Quote Originally Posted by SanderBakker View Post
    Je hebt het kabeltje juist te strak zitten. Doe hem maar eens een stuk losser en hij zal wel goed ontgrendelen.
    Nu is het waarschijnlijk ook zo als je via AB ontgrendeld en een klap naast de klink geeft kan je hem wel openen.
    Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Staat me ook bij dat die van mij toen ergens in het midden zat.
    Ja dat dacht ik dus ook maar ik heb op het midden en helemaal aan het einde geprobeerd maar z onder resultaat.
    Ik zag deze video en ik denk dat hier het antwoord ligt voor mij maar ik weet het niet zeker: https://www.youtube.com/watch?v=YGyb9aSoIFA
    Zie er wel tegenop om weer de hele deur los te halen D: Maar sinds kort faalt hij ook vanaf de binnenkant open te gaan tenzij ik binnen 2x op de unlock knop druk.. Wordt helemaal gek van die slotmodule.. In de reacties van die video zie ik wel dat mensen precies hebben wat ik heb en dat ze het zo hebben opgelost..
    Ook weet ik ondertussen dat het veertje waar hij het over heeft eigenlijk in dat haakje moet om de kabel strak te trekken maar ik twijfel nu ook nog of ik hem in dat haakje moet doen of gewoon eruit moet halen.

Quote Originally Posted by 6R0V3R View Post
    Het handvat om open te maken gaat alleen ver genoeg als je cilinderunit erin zit en vast.Ik had het ook toen ik me cilinderunit eruit haalde kreeg ik me deur niet open met de deurgreep/handvat.Op de cilinderunit zit en ophoging die iets tegenhoud zodat je kabel kan spannen en je deur open((het is ongeveer zelfde principe als op een fiets met remkabel die buitenkabel word tegengehouden zodat de binnen kabel kan spannen en dus remmen.)).Ik had me kabel voor de deur te openen er niet afgehaald,moest alleen me cilinderunit eruit halen,zette unit terug en hendel werkt perfect.
    Uiteraard heb ik geprobeerd met de cilinder erin. Maar blij dat ik je heb kunnen helpen. Heb je nou een nieuwe slotcilinder of een nieuwe deurslotmodule gekocht? Ik kom er ook niet helemaal uit :p

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast