www.seat.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: [SEAT] [Leon KL] Uitschakelen ACC

[SEAT] [Leon KL] Uitschakelen ACC

Vorige week is mijn nieuwe leaseauto geleverd, een Leon Sporttourer Launch Edition.
    Mooie auto om te zien en erg veel opties ondanks dat ik een beperkt lease budget had.
    Wat mij erg tegen valt aan de auto is de automatisch afstands aanpassing van de cruise controle.
    Alle standen al uit geprobeerd, maar ik vind het een systeem van niets.
    De auto remt te sterk af en ik moet te snel van baan wisselen om het systeem voor te zijn.
    Dat houd dus nu in dat ik de cruise controle niet meer gebruik.
    Weet iemand of de radar aan de voorzijde uit te schakelen is voor alleen de cruise controle?
    Het is niet via het menu te doen, dus het zal software matig moeten gebeuren.
    Via het menu is fronty assist wel uit te zetten, maar na het afzetten van het contact schakeld deze weer in en bij de uitgeschakelde stand blijft er links in het instrumenten paneel continue een oranje gevaren driehoekje branden.
    De dealer die de auto heeft afgeleverd weet het niet en van Seat Nederland krijg ik ook geen antwoord.
    Mijn hoop is nu gevestigd op de techneuten hier op het forum.

Alvast bedankt,

groetjes Remco
    Seat Ibiza ST 6J 2011 1.2 TSI 105pk, 17" lmv, Pioneer sub, USB, Aux en BT af fabriek, chromen instaplijsten, 30mm verlaagd en..... Liever wit en Spaans, dan rood en Italiaans.

Mee leren rijden is denk ik de enige optie.

De kortste afstand van ACC is de minimale volgafstand die in het verkeer aangehouden dient te worden (2 sec. regel).

Anders gewoon gaspedaal ligt indrukken en ACC overrulen.

Member Lampie's Avatar
    Quote Originally Posted by Dennis20VT View Post
    Mee leren rijden is denk ik de enige optie.
    Anders gewoon gaspedaal ligt indrukken en ACC overrulen.
    Op de Arona FR zit dit ook.
    laten we zeggen, 85..90% van de tijd doet ie wat ik wil. meestal aan op de snelweg. M'n vrouw vind het maar niks, al dat speelgoed.
    Soms reageert ie een beetje voorbarig, en begint al in te houden, dan hele lichte druk op het gaspedaal is genoeg om langs je voorligger te komen.

Minder blij wordt ik van die 3 keer dat ie echt hard ingreep, een keer bus bij de halte, en de halte in de buitenbocht van de weg .
    Niks aan de hand, maar dat dacht het systeem toch anders.

Ik zou het niet permanent laten uitschakelen

Ik zie nu pas dat het een post uit 2015 is.
    Heb je 'm nog Remco ?
    Last edited by Lampie; 19-10-2020 at 18:31.
    Seat Arona FR Business Intense 130pk DSG7 280 Nm 26348 km Seat Urban Vehicle

Member
    Heb je 'm nog Remco ?

Post #1 zegt "Today, 15:19". Waar zie jij 2015 dan?

Edit: inmiddels is de wintertijd ingegaan - tijdsaanduiding post #1 staat nu op 14:15.
    Last edited by Canon-Eye; 09-11-2020 at 13:39.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Quote Originally Posted by Lampie View Post
    Heb je 'm nog Remco ?
    Ik ben lid geworden in 2015, de auto is vorige week geleverd en ja ik heb de auto dus nog
    Seat Ibiza ST 6J 2011 1.2 TSI 105pk, 17" lmv, Pioneer sub, USB, Aux en BT af fabriek, chromen instaplijsten, 30mm verlaagd en..... Liever wit en Spaans, dan rood en Italiaans.

Member Lampie's Avatar
    Ja, dat is het, 2015...
    Nou nog ff de foto's van de nieuwe telg plaatsen.
    Seat Arona FR Business Intense 130pk DSG7 280 Nm 26348 km Seat Urban Vehicle

Het bovenstaande merk ik inderdaad ook, maar zodra het nodig is is het in principe gewoon een kwestie van even de ACC overrulen met het gaspedaal.

Iets waar ik me wel mateloos aan erger is het feit dat er bij Travel Assist (in files, voor stoplichten, etc.) soms wel automatisch weggereden wordt, en soms niet. Iemand dit ook gemerkt?

De opmerking "overrulen met het gaspedaal" komt helaas erg vaak voor. Mijn mening is dat ik juist ontspannend rijd als ik niet steeds mijn voeten op de pedalen hoef te zetten.
    Al met al ben ik blij dat ik dit merk met een lease auto. Mocht de Ibiza er ooit uitmoeten dan weet ik welke opties ik zeker niet wil op m'n volgende auto.
    Ik was van plan deze Leon over te nemen na lease contract, maar na 1 week ben ik er al achter dat ik dat niet ga doen.
    Sorry maar ik kan echt niet wennen aan alle "veiligheidssystemen" .
    Wat vinden jullie eigenlijk van de side assist? De LED's in de deurstrip zijn in mijn ogen veel te groot en te fel. Seat zou er in mijn ogen goed aan doen een klein driehoekje in de spiegel te laten oplichten ipv 3 felle LED's in de LED strip.

Member
    Ik ben ook - heel voorzichtig geformuleerd - absoluut geen aanhanger van de ACC, lane assist en meer van die "hulpjes", maar ik vrees dat er bij nieuwere modellen wat dat betreft steeds minder te kiezen overblijft: ze worden in toenemende mate onvermijdelijk, vrees ik.

Ik ben al zo'n 35-40 jaar fanatiek cruisecontrolgebruiker en erg blij met die in mijn huidige auto: met zijn aparte stengeltje laat die zich op de kilometer nauwkeurig (en zichtbaar in de display) instellen. En hij is gelukkig niet adaptief - ik regel het veel liever zelf. Daarvoor zit ik namelijk achter het stuur: om gewoon op te letten...
    Last edited by Canon-Eye; 25-10-2020 at 13:20.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Deel wel je mening. Op de snelweg bij stevig doorjakkeren is de acc bloed irritant. Op provinciale wegen daarin tegen rijd het weer heerlijk. Zal wel meer met de mindset te maken hebben omdat je weet dat je op een provinciale weg, met doorgetrokken streep, vrij weinig keus hebt.
    SEAT Leon 5F ST FR ||
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    Ex: SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Page 1 of 2 12 LastLast