Er zijn ook goedkopere alternatieven voor iets mindere/dezelfde kwaliteit > https://www.ebay.nl/itm/152576945341
Dat uitvallen kan met verschillende dingen te maken hebben, ik zou idd eerst ook even op luchtlekkages checken. De 1.8T is gevoelig voor luchtlekkages. Kijk daarna ook naar het PCV circuit, die verstopt heel snel (sludge).
nd-photo had het over een FMIC, neem aan dat het een intercooler is vandaar. Maar geen idee of mijn intercooler stuk is. Ik zal snel laten na kijken op lekkages, loggen met vcds.
Er zijn verschillende implementaties van een intercooler, de 1M wordt standaard geleverd met een SMIC. Een Side Mount Intercooler, het woord zegt het al; een intercooler die aan de zijkant van de auto zit gemonteerd.
Hieronder nog een paar varianten en voorbeelden
SMIC / Side Mount InterCooler (bijv. Leon 1M etc)
FMIC / Front Mount InterCooler (bijv. Golf R etc)
TMIC / Top Mount InterCooler (bijv. Subaru Impreza / Mini Cooper S)
DFIC / Direct Flow InterCooler
Beste Seat vrienden.
De laatste tijd merk ik dat als ik op 2/3e versnelling rij,3000/4000 toeren, verkeerslicht,rotonde etc nader, af ga remmen en de koppeling in druk dat de toerental enorm zakt en 9 van de 10 keer afslaat. Heel vervelend als ik net een straat wil inrijden en dan plotseling ook de stuurbekrachteging ook niet meer werkt
meerdere keren gehoord dat dit aan het gasklephuis kan liggen.. deze was super schoon van binnen, maar toch wel met remreiniger ingespoten.
Ook weer een verhaal gehoord dat het kan liggen aan de vuldrukregelklep en drukconvertor/turbolader, stationair sensor, n75 enz enz.
Dit hoor ik alleen maar maar kan niet gericht zoeken... Geen enkel foutcodes te bekennen ook.
Ik ben dus helemaal in de war
Iemand een enige idee waar dit aan ligt en mij graag verder wilt helpen dmv een Vagcom of ervaring.
ik rijd graag naar je toe en mij daar ook meer adviezen kan geven wat ik meer kan doen om de wagen zo stabiel mogelijk te maken.!!
Welke type bougies zijn erin gegaan?
Welk type dumpvalve heb je (je geeft aan OEM)?
Heb je (overmatige) olie lekkage aan de voorzijde van je blok onder de intake?
Heb je het systeem (vanaf luchtmassameter) al op druk gezet om lekkages op te sporen?
Wat is de staat van je carterventilatie slangen? (ervaring leert dat het slecht te zien is onder je intake, daarom is een lucht test aan te raden)
Welke brandstof tank je?
Heb je een, of meerdere, duidelijke foto's van onder de motorkap?
Hoeveel km heeft de Leon gereden? (i.v.m. het inschatten ouderdom en dus mogelijke problemen).
Bosch bougies
Dumpvalve en of divertervalve Oem
Onder de intake zag ik wel een slang waar onheen wat olie zat. (Kijk straks en of anders met daglicht voor een foto)
Laatst wel lmm vervangen (pierburg) maar systeem niet onder druk gezet
Carterventilatie nog niet onder de loep genomen
Brandstof tank ik 95, zo nu en dan nog volle tank vpower.
Fotos probeer ik zoveel mogelijk te maken. Zien jullie later in de avond of uiterlijk morgen.
De auto heeft nou 240k op de teller. Nap
Als je het probleem kan reproduceren, probeer dan ook eens of je het kan forceren met de luchtmassameter afgekoppeld. Dan rijd je namelijk op een basismap.
Aantal fotos en een filmpje waar de toerental zakt.
Onder het inlaatspruitstuk, tussen cilinder 2 en 3 zag ik een leiding, weet niet wat het is, maar zit geloof ik flink wat olie omheen. En rond 1 injector zoals jullie dat waarschijnlijk kunnen zien. Wilde ik nog bij vermelden
Bookmarks