www.seat.nl
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 29 of 29

Thread: [SEAT] [Leon 5F] 5F 2.0 190pk

  1. #21
    Bedankt voor de links. Hoe zit het met de garantie na een bezoekje aan VAG techniek?
    Voorheen Leon 1.8 1P StageII, 230PK/340NM/ Heden Leon 5F Cupra280ST, Remus, DSG6

  2. #22
    Senior Member XPtuning's Avatar
    Join Date
    24-06-2012
    Location
    Midden NL
    Posts
    2,741
    Quote Originally Posted by Tha_Matt_Man View Post
    Ik heb een 2019 Leon ST FR 2.0 TSI 190PK.
    Motorcode is DKZ/DKZA en het is de EA888 Gen 3B.

    Is niet dezelfde motor als in de Golf GTI, wel dezelfde als in de Polo GTI ligt.

    Het is inderdaad de vervanging van de 1.8 TSI omdat deze niet meer voldeed aan de uitstoot normen. De "B" staat voor Budack cycle.
    Mensen die wat meer info willen:
    - http://e-hike.net/tr/content/behind-...8-gen3b-family
    - https://www.mechanic.com.au/news/vol...le-explained1/
    - https://www.youtube.com/watch?v=JjM14JBPdBI

    Beetje samengevat: Zuinig bij deellast en overschakeling van nokkenas profiel wanneer je meer vermogen vraagt.

    Geweldige motor trouwens, rijd echt geweldig. Dit was voor mij ook de beste keuze voor prestaties / verbruik / taksen / ...

    Stage 1 maakt er al meteen bijna een Cupra van (dezelfde DSG ligt er trouwens in als bij de Cupra, de DQ381 om het koppel aan te kunnen)
    De 1.8TSI mist de verstelling mogelijkheid op de uitlaat nokkenas die de 2.0TSI wel heeft.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD) dual IC - Polo G40 :(

  3. #23
    Quote Originally Posted by Tha_Matt_Man View Post
    Ik heb een 2019 Leon ST FR 2.0 TSI 190PK.
    Motorcode is DKZ/DKZA en het is de EA888 Gen 3B.

    Is niet dezelfde motor als in de Golf GTI, wel dezelfde als in de Polo GTI ligt.

    Het is inderdaad de vervanging van de 1.8 TSI omdat deze niet meer voldeed aan de uitstoot normen. De "B" staat voor Budack cycle.
    Mensen die wat meer info willen:
    - http://e-hike.net/tr/content/behind-...8-gen3b-family
    - https://www.mechanic.com.au/news/vol...le-explained1/
    - https://www.youtube.com/watch?v=JjM14JBPdBI

    Beetje samengevat: Zuinig bij deellast en overschakeling van nokkenas profiel wanneer je meer vermogen vraagt.

    Geweldige motor trouwens, rijd echt geweldig. Dit was voor mij ook de beste keuze voor prestaties / verbruik / taksen / ...

    Stage 1 maakt er al meteen bijna een Cupra van (dezelfde DSG ligt er trouwens in als bij de Cupra, de DQ381 om het koppel aan te kunnen)

    Hoi Tha_Matt_Man,

    Ik heb ook een 2.0 190 pk. van 06/2019.
    Geïmporteerd uit Duitsland.
    Wel bewust gezocht op speciale opties die ik er per sé op wilde hebben.
    Maar inderdaad, loopt als een zonnetje.
    Mocht er iemand vragen hebben dan hoor ik dit graag.

    Meeting organiseren voor de 2.0 190 pk versie??? We zijn al met 2 :-)

    Groetjes Rob
    Seat Leon ST 2.0 190pk. DSG

  4. #24
    Dan zou ik nummer drie kunnen worden . Heb er wel een op het oog. helaas geen open dak. trekhaak kan eventueel later.
    Weet jij hoe het zit met de garantie van jouw geïmporteerde auto? is die gewoon 4 jaar?
    Voorheen Leon 1.8 1P StageII, 230PK/340NM/ Heden Leon 5F Cupra280ST, Remus, DSG6

  5. #25
    Haha, waarom niet
    Ik ken nog 2 andere Belgen met ook deze motorisatie.

    Veel zijn er jammer genoeg niet van.

  6. #26
    Vriend van SEAT-Online! TDI vlammer's Avatar
    Join Date
    19-10-2011
    Location
    Elsloo
    Posts
    491
    Quote Originally Posted by dsg7speed View Post
    Dan zou ik nummer drie kunnen worden . Heb er wel een op het oog. helaas geen open dak. trekhaak kan eventueel later.
    Weet jij hoe het zit met de garantie van jouw geïmporteerde auto? is die gewoon 4 jaar?
    Garantietermijn is afhankelijk van het land van herkomst .
    Dit kan varieren , volgens mij geeft Seat alleen op originele NL geleverde auto’s 4 jaar garantie .
    Rogers SEAT ATECA FR DSG 2020 Business Intense + Dianas OPEL ADAM 1.0T OPC-line Dynamic Grey

  7. #27
    Klopt inderdaad, heb t nagevraagd bij mn dealer, helaas wordt er blijkbaar onderscheid gemaakt tussen levering en onderhoud in Dld en NL
    Voorheen Leon 1.8 1P StageII, 230PK/340NM/ Heden Leon 5F Cupra280ST, Remus, DSG6

  8. #28
    Goede dag allemaal maak er 4 van. ook ik ben in het bezit van een 2.0 190pk de mijne is ook een import, maar dan uit Denemarken. RIjd inderdaad top

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk

  9. #29
    Quote Originally Posted by Tha_Matt_Man View Post
    Ik heb een 2019 Leon ST FR 2.0 TSI 190PK.
    Motorcode is DKZ/DKZA en het is de EA888 Gen 3B.

    Is niet dezelfde motor als in de Golf GTI, wel dezelfde als in de Polo GTI ligt.

    Het is inderdaad de vervanging van de 1.8 TSI omdat deze niet meer voldeed aan de uitstoot normen. De "B" staat voor Budack cycle.
    Mensen die wat meer info willen:
    - http://e-hike.net/tr/content/behind-...8-gen3b-family
    - https://www.mechanic.com.au/news/vol...le-explained1/
    - https://www.youtube.com/watch?v=JjM14JBPdBI

    Beetje samengevat: Zuinig bij deellast en overschakeling van nokkenas profiel wanneer je meer vermogen vraagt.

    Geweldige motor trouwens, rijd echt geweldig. Dit was voor mij ook de beste keuze voor prestaties / verbruik / taksen / ...

    Stage 1 maakt er al meteen bijna een Cupra van (dezelfde DSG ligt er trouwens in als bij de Cupra, de DQ381 om het koppel aan te kunnen)
    in de 2e helft van 2019 toen ik eigenlijk een Golf GTI zocht, ben ik een nieuwe Leon ST FR190 (de 2.0TSI) tegengekomen toen we pertoeval voor de "lol" even bij Cardoen in Hasselt gestopt waren om autos te bekijken.
    voor de prijs van een 2de handse Cupra stond die daar als nieuwe auto te koop. volledige uitrusting (virtual cockpit, open dak, half leer, DSG, ...) als ik toen niet zo met een Golf GTI in mijn kop zat, had dat zo mijn auto kunnen worden.

    over hetgene dat je schrijft, dat de 2.0TSI190 de beste verhouding prestaties, verbruik, taksen,... heeft kan ik helemaal inkomen, goede prestatie's, verbruik zal waarschijnlijk lager zijn dan een Cupra, maar qua (jaalijkse) tax maakt het in Belgie geen verschil of je een Cupra of een andere 2.0 rijdt, op enkele Euro's na maakt dat niet veel verschil, daarom is toen mijn keuze op de Cupra gevallen, en viel de Golf TGI heel snel af als keuze

    260pk uit die motor is heel erg mooi! moet enorm fijn rijden sinds de aanpassing door VAGTechniek. Je hebt er een heel goeie en fijne keuze mee gemaakt! (prijs/prestatie's/gebruikskosten.... is er geen andere auto in die klasse die deze kwaliteiten kan leveren)
    Follow me @ Instagram: @Cupra_ST_driver
    VAGSport res-delete VAGTechniek Stage1+ / VAGTechniek DSG tuning Stage2 388pk/484Nm

Page 3 of 3 FirstFirst 123

Similar Threads

  1. [SEAT] [Ateca KH] 2.0 EcoTSI FR 190PK Aut.4DRIVE DSG7
    By IH644 in forum SEAT Ateca KH (2016 - )
    Replies: 8
    Last Post: 09-03-2019, 22:47

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •