www.carclean.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: [SEAT] [Leon KL] Vraag over coding en nieuw hier

[SEAT] [Leon KL] Vraag over coding en nieuw hier

Na jaren van afwezigheid (lid geweest in 2003-2005), opnieuw terecht gekomen op het Seat-Online forum. Mijn oude account bestond niet meer, dus maar een nieuwe aangemaakt. Mijn vrouw heeft onlangs (net voor de jaarwissel) een nieuwe Seat Leon eTSI FR Launch Edition aangeschaft en nu was ik benieuwd met welke software/app ik het beste wat coding kan uitvoeren. Ik zou graag de lane assist permanent willen uitschakelen en ook de waarschuwing dat deze uit staat. Mijn voorkeur heeft coding via een app. Voor mijn eigen auto (BMW) ben ik Bimmercode gewend via een Enet kabel aan mijn iPhone. Dat werkt super en ik zoek eigenlijk iets vergelijkbaars voor de Seat. Ik zal maar heel af en toe iets ermee doen en voornamelijk simpele opties. Dus wat heb ik nodig qua hardware? Kabel/dongle? En welke software/app zodat ik de beschreven aanpassing kan maken? Of is coding voor de Seat Leon KL nog niet mogenlijk?
    Last edited by Ikheetleon; 10-01-2021 at 15:45.

Je kan OBD11 aanschaffen. De dongel plaats je in de Obd2 poort van de auto en door middel van een app op je telefoon kan je settings aanpassen. Verschillende forumleden hebben hier wel ervaring mee. Ik ben zelf meer van VCDS en een laptop om wijzigingen aan te brengen.
    SEAT Leon 5F ST FR || Showroom ||
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    Ex: SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Je kan OBD11 aanschaffen. De dongel plaats je in de Obd2 poort van de auto en door middel van een app op je telefoon kan je settings aanpassen. Verschillende forumleden hebben hier wel ervaring mee. Ik ben zelf meer van VCDS en een laptop om wijzigingen aan te brengen.
    Thanks, ik ga me even inlezen over OBD11. Ik heb van VCDS gehoord, maar dat lijkt me voor mijn doeleinde wat te geavanceerd.

Ik ben nog in afwachting van de nieuwe Leon maar ik was vast het e.e.a. aan het onderzoeken voor aanpassingen in het systeem aangezien ik het mooi vindt als de achterlichten ook DRL geschakeld zijn. (permanent aanstaan) Een paar weken geleden heb ik contact gehad met OBDeleven om te kijken wat mogelijk is, maar helaas zijn deze voertuigen SFD protected en kan OBD hier nog niks mee. Ze verwachten in kwartaal 2/3 2021 de one click aan te kunnen bieden. Ook geeft de dealer aan dat ze deze niet kunnen uitzetten vanwege de veiligheid.
    Aan lane assist kun je gelukkig wel wennen op de snel/80km/u wegen mits je veel kilometers maakt over 60 wegen zonder belijning in het midden!

Hi! Het permanent uitschakelen van de Lane Assist (alsmede het uitschakelen van het oranje waarschuwingslampje dat deze uit staat) is gewoon mogelijk met de OBD Eleven dongel. De module waarin deze instellingen zich bevinden is niet met SFD beveiligd. Het enige wat je wel dient te doen is tijdens het "coden" de motorklep open zetten.

Ik start nu ieder morgen mijn nieuwe Seat Leon en hoef de aftandse Lane Assist niet meer handmatig uit te zetten, en dat is heerlijk.

Oh dat is super! En het oranje waarschuwingslampje is ook uit?
    Kan dit met de one click of moet dit via long coding?

Vraag, ik beschik zelf ook over VCDS. Kan ik nu al met VCDS Lane Assist en de gordel waarschuwing uitzetten? Ik kan namelijk nergens online vinden waar dit namelijk uit te zetten in VCDS. Een OBD II dongel heb ik niet..

Ja, het oranje waarschuwingslampje kun je uit zetten. Dit zijn twee instellingen in de Driver Assistance module. Het is geen one click app (je hebt er dus geen credits voor nodig). Ik heb het aangepast door in die module bij adaptations te kijken, weet zo 1,2,3 niet meer hoe de instelling voor de standaard Lane Assist-stand heet.. het was een gekke naam. De beschikbare opties waren On, Off, Last Setting of iets dergelijks.

Houd er alleen rekening mee dat je voor het maken van de aanpassing je motorkap open moet hebben staan. That's all. Veel andere modules zijn wel met SFD beschermd, die kun je niet aanpassen.

Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Vraag, ik beschik zelf ook over VCDS. Kan ik nu al met VCDS Lane Assist en de gordel waarschuwing uitzetten? Ik kan namelijk nergens online vinden waar dit namelijk uit te zetten in VCDS. Een OBD II dongel heb ik niet..

Hey RoadRunnerRik,
    Heb je hiervoor de OBDEleven Pro voor nodig of kan het ook met de "gewone" versie?
    Seat Ibiza ST 6J 2011 1.2 TSI 105pk, 17" lmv, Pioneer sub, USB, Aux en BT af fabriek, chromen instaplijsten, 30mm verlaagd en..... Liever wit en Spaans, dan rood en Italiaans.

Page 1 of 2 12 LastLast