Page 3 of 7 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 65

Thread: [SEAT] [Leon 1P] 2.0 tfsi Motor trilt?

Iedereen bedankt voor de input! Ik ga aan de slag met het slot zodra ik de auto terug heb (morgen). Ik zal jullie op de hoogte houden!

Dit opperde de monteur trouwens ook, die sprak daarnaast ook van het bekende euvel met de n80 uit m’n hoofd.

Ben benieuwd naar de oplossing. Ik heb sinds kort een golf 6 ED35 met ongeveer dezelfde motor. Doet ook heel lichtjes schudden stationair. Rijd verder perfect als je rijd.

Heb nieuwe bougies en bobines geplaatst. Geen verschil. Inlaat is al 2x gereinigd(chemisch, niet walnutblast). Ik ben eigenlijk bang dat het de injectoren zijn.

Roffel is normaal btw. M’n leon 1p hiervoor deed dat ook en die draaide verder perfect.

Ik heb nog last van het getril bij stationair draaien, vanwege prive omstandigheden tot nu enkel de distributieriem
    multiriem
    bougies
    filters
    olie
    thermostaat incl
    thermostaathuis en dynamo gedaan.
    Slangen intercooler vervangen (deze waren lek)

Voor dit alles heb ik rond de €1800 betaald, wat als teveel voelt. Weet niet of mijn gevoel klopt. Monteur meende dat hij bijna 6 uur bezig was om bij het thermostaathuis te komen omdat de bouten niet loskwamen.

Tevens nog steeds last van de P0441.

Wat ik binnenkort erbij laat doen is:

N80 klep
    Actief koolstoffilter
    Diverter valve
    PCV delete
    Nokvolger (roller ombouw kit)
    Chemische reiniging

Ik hoop dat ik met dit alles dan het nodige (preventieve) onderhoud heb gedaan.
    Ook laat ik gelijk de nokkenasketting nakijken.

Wagen heeft nu 200K gelopen, wil deze nog wel een paar jaar rijden. Na het hele lijstje te hebben afgwerkt ga ik voor een stage 1.
    Last edited by Michiel100; 13-05-2021 at 09:11.

Quote Originally Posted by sidney46 View Post
    Ben benieuwd naar de oplossing. Ik heb sinds kort een golf 6 ED35 met ongeveer dezelfde motor. Doet ook heel lichtjes schudden stationair. Rijd verder perfect als je rijd.

Heb nieuwe bougies en bobines geplaatst. Geen verschil. Inlaat is al 2x gereinigd(chemisch, niet walnutblast). Ik ben eigenlijk bang dat het de injectoren zijn.

Roffel is normaal btw. M’n leon 1p hiervoor deed dat ook en die draaide verder perfect.

De injectoren waren nog oke vernam ik van de monteur. Het getril is wel aanwezig inderdaad, enkel bij stationair, zonder dat het toerental schommelt.

Vervelend als het zo lang duurt voor het probleem gevonden is!
    De prijs die je noemt kan wel kloppen. Een distributie wissel met alles erbij is al snel 800€. Een dynamo is ook duur en de thermostaat wissel heb ik in mn eentje ook 5 uur over gedaan omdat het een rotklus is.
    Het zal altijd wel ergens goedkoper kunnen, maar het is geen slechte prijs.

Heb je al gecheckt voor vacuüm lekjes? Een N80 klep zou kunnen omdat die ook hetzelfde symptoom heeft als een vacuüm lek. Die kost bij winparts volgens mij maar 11€ en is makkelijk te vervangen.

Een kapotte pcv klep heeft als symptoom dat ie flink in toeren gaat schommelen, want bij jou denk ik niet het geval is.
    Al is het wel slim om em te vervangen als je gaat chippen, net als je divertervalve.

Expert Member XPtuning's Avatar
    Gewoon eerst het klepje controleren of hij daadwerkelijk lekt en goed schakelt tussen open en dicht, als ja dan is vervangen zinloos.
    Wat is er mis met je actief koolstoffilter, volgens mij worden die zelden vervangen, het het klepje (purge valve) moet gewoon goed werken.

Ik zou echt voor walnut blasting kiezen, dan wordt het zo schoon als nieuw en kan je gelijk het inlaat spruitstuk met de vier flaps schoonmaken...
    Controle van de injectoren is dan ook direct mogelijk.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD)

Ja dat klopt helemaal! Ik heb inderdaad geen last van schommelende toeren. De lijst is ontstaan ondat ik eigenlijk zaken preventief wilde vervangen. Maar aan de andere kant hoef je niet te vervangen wat nog werkt. De N80 komt voort uit de p0441 die ik telkens krijg. Misschien toch maar eens checken zoals je al opperde. Hoe staat het met jouw wagen ervoor?

Hoe kan ik dit checken? Je doelt op de n80 neem ik aan? Ik loop met het idee rond dat de purge valve de n80 is. Ik weet alleen niet zo 123 hoe ik deze kan controleren op een juiste werking. Het idee was om wat zaken preventief te vervangen maar dat kan gelijkertijf misschien onnodig zijn?

Met betrekking tot de nokvolger vraag ik me af of het vervangen van de nokvolger alleen ook voldoende is. Ik denk niet verder te gaan dan stage 1 en hoop dat een normale nokvolger voldoet, dus geen roller ombouw kit.

Page 3 of 7 FirstFirst 12345 ... LastLast