www.lowering.nl
Results 1 to 2 of 2

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Koelvloeistof geur onder de motorkap.

[SEAT] [Leon 5F] Koelvloeistof geur onder de motorkap.

Heren,

ik heb een 1.6 tdi (stage 1 gechipt) waarbij ik de laatste tijd bij lange ritten een flinke koelvloeistof walm onder de motorkap heb. Indien je in de file staat met het raam open ruik je het ook. Nergens lekkage, monteur kan geen spoor vinden. Hebben jullie nog een idee? Lekkende deksel van het expansievat mogelijk? Deze staat overigens wel op druk. Losdraaien geeft wat overloop naar buiten, zodra de druk weg is geen geborrel. Niveau daalt ook niet naar mijn idee.

Geur lijkt weg te komen linksboven achter het blok. Maar de monteur kan dus geen lekkage sporen vinden.

Kanttekening. Kachel radiateur is verstopt, bekend euvel bij deze bouwjaren, geen verwarming momenteel. En een branderige vreemde lucht aan de koelvloeistof, wss restanten van het binnenwerk van de kachelradiateur die werken met de koelvloeistof. Geen idee of dit nog van invloed is overigens. Radiateur wordt binnenkort vervangen.

Betreft een ex vw monteur met genoeg ervaring.

Ik hoor het graag... Ben een beetje door de ideeen heen.

Senior Member XPtuning's Avatar
    Eerst maar eens de blokkade in de kachel radiator verhelpen en dan verder zoeken.

Volgens mij kunnen ze ook een Co2 test doen op het koelvloeistof expansie vat om zo een lekke koppakking op te sporen.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD)