Page 7 of 7 FirstFirst ... 567
Results 61 to 63 of 63

Thread: [SEAT] [Leon 5F] 1.4 CZEA stottert/houdt in bij koude motor

Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Auto fabrikanten hebben meerdere OEM leveranciers voor de zelfde type onderdelen, dit wordt gedaan om leverings zekerheid te garanderen tijdens het productieproces...de fabriek kan niet stilliggen omdat bijvoorbeeld Bosch geen bougies kan leveren...dan schakelen ze direct over naar hun andere leverancier...

De letter aan het einde van het onderdeel nummer kan een onderdeel revisie letter zijn maar het kan ook duiden op een geheel ander specificatie onderdeel.
    Bij twijfel naar de dealer onderdelen verkoop bali...zij kunnen dat beter zien.
    Ik heb navraag gedaan bij de Seat dealer en die zeiden dat de a op de het einde het oude model is. Dus 04E905199H is de vervanger voor 04E905199a... Weten we dat ook.
    Last edited by Son; 21-07-2021 at 22:24.

De aanhouder wint! Toch nog wel wat extra spullen voor moeten kopen maar het is gelukt! Heb een blaaspistool met rubber tip aangeschaft zodat er geen lucht uit de rubberen stekkers kan ontsnappen en siliconenspray. Eerst met een schroevendraaier het rubber naar binnen drukken en dan siliconenspray er tussen in spuiten. Rubber blaaspistool erin en ''plop'' hoorde je.

De 4 oude bougies van links (distributie) naar rechts (versnellingsbak) zijde.

Volgens mij zien ze er niet zo heel slecht uit?

De nieuwe bougies (NGK 93231)

Gap gecontroleerd met millimeter schijfje en klopte. Denk eerlijk gezegd niet dat het probleem hiermee verholpen gaat worden, maar het is altijd fijn om te weten wanneer iets vervangen is.

Nog even wat dingen die ik ben tegengekomen:
    -Ik heb een bougiedop 16 gebruikt van Mannesmann. Ik raad aan om de bougie niet helemaal in de dop te doen. Probeer hem voor het zeshoekige gedeelte erin te doen. Bij mij is het rubber binnen in de dop blijven zitten aan de bougie omdat ik hem er helemaal in had gedaan.
    -Als je als een gek met een lange bektang gaat trekken aan het rubber van de bobine trek je het kopje zo kapot. Nieuwe kost circa 10 euro maar is gewoon vervelend om te wachten als je geen auto beschikbaar hebt.
    -Bougies aangedraaid op 22 Nm

Al met al zeker te doen als je het juiste gereedschap hebt. Ik zou bijna zeggen dat een compressor met blaaspistool een must is! Geen idee hoe ik het anders had kunnen doen.
    Last edited by Son; 25-07-2021 at 11:51.

Quote Originally Posted by Son View Post
    De aanhouder wint! Toch nog wel wat extra spullen voor moeten kopen maar het is gelukt! Heb een blaaspistool met rubber tip aangeschaft zodat er geen lucht uit de rubberen stekkers kan ontsnappen en siliconenspray. Eerst met een schroevendraaier het rubber naar binnen drukken en dan siliconenspray er tussen in spuiten. Rubber blaaspistool erin en ''plop'' hoorde je.

De 4 oude bougies van links (distributie) naar rechts (versnellingsbak) zijde.

Volgens mij zien ze er niet zo heel slecht uit?

De nieuwe bougies (NGK 93231)

Gap gecontroleerd met millimeter schijfje en klopte. Denk eerlijk gezegd niet dat het probleem hiermee verholpen gaat worden, maar het is altijd fijn om te weten wanneer iets vervangen is.

Nog even wat dingen die ik ben tegengekomen:
    -Ik heb een bougiedop 16 gebruikt van Mannesmann. Ik raad aan om de bougie niet helemaal in de dop te doen. Probeer hem voor het zeshoekige gedeelte erin te doen. Bij mij is het rubber binnen in de dop blijven zitten aan de bougie omdat ik hem er helemaal in had gedaan.
    -Als je als een gek met een lange bektang gaat trekken aan het rubber van de bobine trek je het kopje zo kapot. Nieuwe kost circa 10 euro maar is gewoon vervelend om te wachten als je geen auto beschikbaar hebt.
    -Bougies aangedraaid op 22 Nm

Al met al zeker te doen als je het juiste gereedschap hebt. Ik zou bijna zeggen dat een compressor met blaaspistool een must is! Geen idee hoe ik het anders had kunnen doen.
    Bougies zien er indd wel netjes uit. Koffie met melkkleur bovenop de tip v.d. bougie.
    Wat betreft je dingen die je bent tegengekomen:

1. Paste jouw bougiedop om de bougie heen en bleef die bougie ook zitten wanneer je deze eruit wilde halen? Ik heb zelf een bougiedop waar de bougie niet in blijft zitten. Komt omdat deze bougies een andere bovenkant hebben die in de bobine gaat.
    2. Hiervoor is een mooie tool beschikbaar. Die gebruik ik ook, peanuts om dan de bobines eruit te krijgen. Tool: T10530

Page 7 of 7 FirstFirst ... 567