Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: [SEAT] [Ibiza 6F] EPC gaat branden als de buitentemperatuur boven de 31 graden komt

[SEAT] [Ibiza 6F] EPC gaat branden als de buitentemperatuur boven de 31 graden komt

Hoi,

Ik heb een Seat ibiza fr 1.0 dsg uit 2018....nieuw gekocht. vanaf km 500 gaat steeds het EPC branden nadat ik ongeveer 200 meter heb gereden ( boven de 31 graden buitentemperatuur )
    Ik loop nu al 3,5jaar tegen dit probleem aan en ze kunnen het niet oplossen. Seat in mijn woonplaats zegt dat het een software probleem is en dat ze wachten op een update. Seat Nederland doet of zijn neus bloeit. Koop je een auto van 30.000 euro met alles erop en eraan maar je bent bang als de temperatuur omhoog gaat.
    Springt hij op EPC dan loopt hij ook niet meer zo lekker. ( geen noodmodus ) maar gewoon niet lekker.
    Voor de rest is het een super auto. Mijn dealer doet er echt alles aan en zitten met hun handen in het haar.

Ben je toevallig in de gelegenheid om hem te laten uitlezen en hier de foutcode te posten? Dat maakt het wat makkelijker om mee te denken.
    SEAT Leon 5F ST FR || Showroom ||
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    Ex: SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Zal eens bellen naar mijn dealer......die hebben hem al 48x uitgelezen.

Expert Member XPtuning's Avatar
    Zijn er al onderdelen vervangen en zo ja wat?
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD)

Voor 2 foutcodes met EPC lampje is een update: P047100 en P060C00.

Klopt maar niet voor mijn module.....er zijn verschillende modules die al een update hebben gehad.

verschillende sensoren het stuurhuis, stuurhuis elektronica, binnenverlichting, temperatuurvoeler, maar ga de codes opvragen

Hoi, hierbij de foutcode......P011100 Temperatuursensor 1 aangezogen lucht onaannemelijk.. Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Expert Member XPtuning's Avatar
    Het zou de Air Intake Temperature sensor zijn. Die zit in de intercooler of inlaat spruitstuk.

Maar de dealer moet dit gewoon onder garantie oplossen ook al ben je jaren verder.
    Dit zal ongetwijfeld ook resulteren in een hoger benzine verbruik en mogelijk ook slechtere uitlaatgassen...denk aan APK over een paar jaar.

Is de sensor al eens vervangen?
    Stekkertje en bedrading is gecontroleerd of door gemeten?
    Welke temperatuur geeft hij aan en welke temperatuur geeft hij aan bij een buiten temperatuur boven de 31 graden?
    Wat geeft de foutcode weer als er helemaal geen temperatuur sensor is aangesloten? Als het de zelfde fout melding tekst is dan is of de sensor defect of de bedrading defect, mogelijk tot aan de ECU. Vraag ze het stekkertje bij de temperatuur sensor te controleren en de betreffende pinnen in de stekker bij de ECU.
    Last edited by XPtuning; 23-07-2021 at 14:53.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD)

Hoi,

De Seat valt nog onder garantie en dit probleem blijft in de garantie vallen zolang het niet is opgelost. Dat heb ik zwart op wit. Ze hebben ook al een keer de kabelboom vervangen die daar naar toe loopt en de sensor ook al. De temperatuur weet ik zo niet ga dat nu in de gaten houden. Bedankt alvast voor je antwoord en een fijn weekend.

Page 1 of 2 12 LastLast