Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Wat zijn de 'must have' updates & modificaties

Question [SEAT] [Leon 5F] Wat zijn de 'must have' updates & modificaties

Beste lezer(s),

Na lang zoeken heb ik dan eindelijk 'mijn' Mystery Blue Seat Leon ST 1.5 DSG station uit 2019 gevonden. Volgende week komt de auto van Duitsland naar Nederland.
    De SEAT is nog fabriek af origineel en heb ik vele topics met zeer handige tips & tricks mogen lezen op dit forum.
    Wat ik mij nu afvroeg, wat zijn volgens jullie ervaren gebruikers nu de echte must have updates, upgrades en modificaties?
    Evt. graag met (persoonlijke) onderbouwing waar dit volgens jouw een 'must have' is.

Ik zie graag jullie reactie met veel plezier tegemoet.

Groet,

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Tja, meeste is afhankelijk van jouw budget, wat je zelf mooi vind en eventueel je partner.
    Maak een lijstje met must have, nice to have en maybee en heel veel hierover heb je hier al kunnen lezen van chippen tot verlagen en andere mods.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8705F met Tapatalk
    Being a Petrolhead never gets boring....

Expert Member XPtuning's Avatar
    - Chippen
    - Bilstein-Eibach verlaging (schokdempers met veren)...verbeterd de al gehele rijbeleving...
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD)

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Tja, meeste is afhankelijk van jouw budget, wat je zelf mooi vind en eventueel je partner.
    Maak een lijstje met must have, nice to have en maybee en heel veel hierover heb je hier al kunnen lezen van chippen tot verlagen en andere mods.
    Goede tip! Ga ik zeker doen.

Member
    Zorg om te beginnen dat de achterlichten ook met alleen DRL aan meebranden: bijdrage aan de veiligheid in het algemeen e die van jezelf in het bijzonder.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Quote Originally Posted by Canon-Eye View Post
    Zorg om te beginnen dat de achterlichten ook met alleen DRL aan meebranden: bijdrage aan de veiligheid in het algemeen e die van jezelf in het bijzonder.
    Hele goede! Kan dit vanuit het systeem zelf of moet dit via een ODB aanpassing?

Member
    Moet vanuit het dealersysteem kunnen. Typegoedkeuringseis is dat het KAN, dus eventuele dealerverhalen in de trant van "dit kan niet" berusten uitsluitend op gemakzucht of nog erger: onwil.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Anders kan iemand van het forum, welke VCDS heeft, de achterlichten wel activeren. Heel spannend zijn deze digitale aanpassingen niet. Gezien je auto uit 2019 komt verwacht ik al wel dat deze standaard al branden met de DRL.

Persoonlijke 'must have' lijstje
    - Stage 1 chip,
    - Eibach verlagingsveren (wanneer je het goed wil doen met Billstein dempers),
    - Rieger diffuser aan de achterbumper,
    - Diverse instellingen met VCDS (DRL achterlichten, blower indicatie in auto stand, automatisch inklappen spiegels bij op slot zetten, knipperlicht van 3x naar 4x, bochtverlichting activeren, Sportdisplay activeren (mits de auto voorzien is van virtual cockpit)),
    - Mapcare laten aanpassen naar onbeperkte kaarten update (Marijn kan dit o.a.).
    SEAT Leon 5F ST FR || Showroom ||
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    Ex: SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Quote Originally Posted by Crizz™ View Post
    Hele goede! Kan dit vanuit het systeem zelf of moet dit via een ODB aanpassing?
    is een OBD aanpassing. kost voor het aanpassen van de DRL aan de achterzijde wel even wat instellingen. maar absoluut de moeite waard, zeker in de mist, want dat detecteert je systeem niet. Wat andere leuke opties, wat je aanzetten kan als de auto een VC heeft. Zoals de Cupra VC layout, kan je o.a. de olie-temp zien en de motor belasting en Carbon look.

visuele aspecten van het infotainment kan je nog aanpassen indien je daarin bedreven bent? Denk hierbij aan de icoontjes
    https://github.com/jilleb?tab=repositories

*Alles geheel op eigen risico!!* natuurlijk

Afhankelijk welke maat velgen je erop hebt. is mijn ervaring met andere schokdemper niet altijd fijner. Vind die nu al wel aardig zo. Rijd zelf op 19Inch en is toch weer anders dan 18 Inch (4 jaar mee gereden)

Chippen is een afweging. Zelf niet de noodzaak met een 2.0 TSI. Zeker niet in ons polonaise landje met 100km/h. Een keer leuk voor bij een stoplicht misschien.
    Seat Leon ST FR Business Intense 2.0 TSI (190PK), (MY02-2019)
    Seat Ibiza FR Bussiness Intense 1.0 TSI (115PK),(MY04-2020)

Expert Member XPtuning's Avatar
    Met bijvoorbeeld Stage 1 tuning krijg er wel extra koppel bij en dat rijd echt een stuk lekkerder... nadeel is dat je echt wel RON 98 moet gaan tanken.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD)

Page 1 of 2 12 LastLast