Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast
Results 31 to 40 of 47

Thread: [SEAT] [Ibiza 6J] brandplek in koplamp reflector

Member
    Na in de vorige auto (Fabia 2011 combi, projectorkoplampen) probleemloos een aantal jaren met X-Treme Vision te heben gereden, heb ik de Leon vrij kort na aankoop voorzien van Philips RaceVision lampen. Geven nog net een tandje meer licht, namelijk 150% t.o.v. "normaal" tegenover de X-TremeVisions 130%. Bevalt prima, geen problemen tot dusverre.
    Wel redelijk prijzihg, maar ja: iets met goedkoop en duurkoop...
    Last edited by Canon-Eye; 25-11-2021 at 10:50.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Volgens mij gaan de "fellere" ook iets korter mee dan de "classic" of "originals" van datzelfde merk

Expert Member XPtuning's Avatar
    Quote Originally Posted by Canon-Eye View Post
    Na in de vorige auto (Fabia 2011 combi, projectorkoplampen) probleemloos een aantal jaren met X-Treme Vision te heben gereden, heb ik de Leon vrij kort na aankoop voorzien van Philips RaceVision lampen. Geven nog net een tandje meer licht, namelijk 150% t.o.v. "normaal" tegenover de X-TremeVisions 130%. Bevalt prima, geen problemen tot dusverre.
    Wel redelijk prijzihg, maar ja: iets met goedkoop en duurkoop...
    Philips gebruikt UV block quartz glas...geen idee hoe effectief dat is in het tegen houden van UV straling.
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD)

Expert Member XPtuning's Avatar
    Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Volgens mij gaan de "fellere" ook iets korter mee dan de "classic" of "originals" van datzelfde merk
    Met die classic of originals rijdt je wel eerder ergens tegen aan omdat het niet goed kan zien
    Exeo ST 1.8TSI (231Pk/364Nm by JD)

Member
    No geen klachten over de levensduur. Ze zitten er inmiddels dik 3 jaar (40+ k km) in en branden vaker dan de DRL.
    Seat Leon ST 1.0 TSI - 07/2017

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Kijk, daar is dan niets over te zeggen.

@XPtuning
    Zou eigenlijk niet mogen, volgens mij hanteren Philips en Osram de eisen die vanuit regelgeving worden opgelegd. Dat is bij een Aliexpress lampje totaal niet het geval.

Ik heb bijv in mn Mini een setje Osram Xenarc Classic (Xenon) erin zitten en dan is zoveel malen beter dan een Aliexpress Xenon lampen setje. Dan heb je het over 45e voor een setje vs 10-15 euro voor een set. Een Osram Xenarc Nightbreaker Laser set kost je rond de 80-90e.

Expert Member Cordoba's Avatar
    Quote Originally Posted by XPtuning View Post
    Philips gebruikt UV block quartz glas...geen idee hoe effectief dat is in het tegen houden van UV straling.
    Kwartsglas, is één van de hele weinige materialen die UV doorlaat, daarom worden lampen voor zonnebanken ook van kwartsglas gemaakt. Ik neem aan dat Philips op het kwartsglas een coating zet, die de UV-straling binnen houdt.

Ik weet niet precies welke fabrikant tegenwoordig welke techniek toepast in welke lampen, maar weet genoeg van de techniek om te weten wat er nodig is. Ik kan dus geen aanbeveling doen voor een bepaald merk of type lamp, over het algemeen zul je bij de grote merken zoals Osram en Philips geen rommel kopen, maar er zijn beslist goedkopere lampjes die net zo goed zijn, maar het probleem is dat je van een goedkope lamp niet zomaar aan kunt nemen dat ie goed is.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

ik heb de Philips WhiteVision Ultra erin gezet...

Ja het is iets witter dan de standaard lampen,,, is het het geld waard... nee, ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer de 5 euro lampjes van de action erin zet, dan maar geen wit licht

Links zijn de Philips WhiteVision Ultra,,, rechts de normale

Nu zouden er boven deze zin, foto's moeten verschijnen,, maar waarom krijg ik ze niet te zien?
    Last edited by Rickert1993; 29-11-2021 at 11:26.
    Seat Ibiza 6J 2016 1.4 TDI 130pk/353Nm chipped
    orginele vcds hex-v2 stekker

Quote Originally Posted by Rickert1993 View Post
    ik heb de Philips WhiteVision Ultra erin gezet...

Ja het is iets witter dan de standaard lampen,,, is het het geld waard... nee, ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer de 5 euro lampjes van de action erin zet, dan maar geen wit licht

Nu zouden er boven deze zin, foto's moeten verschijnen,, maar waarom krijg ik ze niet te zien?
    asdf

Quote Originally Posted by WJs View Post
    asdf
    maar hoe doe je dat nou? Bij mijn eigen post zie ik ze niet
    Seat Ibiza 6J 2016 1.4 TDI 130pk/353Nm chipped
    orginele vcds hex-v2 stekker

Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast