www.jdengineering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Waarom chiptunen? Welke voorbereidingen? Nadelen?

  1. #1

    [SEAT] [Leon 1P] Waarom chiptunen? Welke voorbereidingen? Nadelen?

    Beste forumleden,

    Wat zijn de voornaamste redenen om te chiptunen?
    Welke voorbereidingen moet men nemen voordat men gaat chiptunen? Misschien extra onderhoud?
    Kleven er nadelen aan chiptuning? Zo ja, welke?

  2. #2
    Oh dear. Ik weet niet of ik heel blij moet zijn met deze vraag.
    1. Hier is al heel veel over geschreven, gebruik de zoekfunctie maar eens, heb je voor een paar dagen leesplezier.
    2. Waarschuwing aan allen: we houden het netjes, geen moddergooien of fanclub/voetbalsupporters gedrag a.u.b.

  3. #3
    Meer trekkracht en vermogen.
    Geen voorbereidingen, extra onderhoud is niet nodig.
    Hoger brandstofverbruik en het werkt verslavend!!

  4. #4
    1. omdat het kan!
    2. geen speciale voorbereiding, netjes warmrijden en turbo af laten koelen.
    3. gewenning en verlangen naar (nog) meer.

  5. #5
    Aanvulling:
    Bij een benzine turbo motor advies om alvast euro 98 te gaan tanken (BP ultimate bv).
    A3 8P SB 2.0 TFSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - A3 8V SB 1.4 TFSI 125pk @ 180pk/340Nm www.jdengineering.nl

  6. #6
    Bij goed chiptunen heb je over het gehele gebied meer koppel en meer vermogen. Bij gelijkblijvende rijstijl is chiptuning meestal zuiniger (efficienter). Er komen echter wel meer krachten op bepaalde onderdelen te staan. Wees netjes met je turbo, niet meteen vlammen, en de auto niet patsboem uitzetten na een lange rit.
    Je hebt chiptuning waarbij de software op de bestaande ECU wordt aangepast, of middels een powerbox. Eerste is te preferen boven de tweede, maar is niet altijd mogelijk op elk model. De meeste tuners kopen files in, slechts enkele doen maatwerk. Bij de eerste ben je binnen een half uur klaar, bij maatwerk ben je je auto een dag kwijt.

  7. #7
    is het ook aan te raden bij hoge kmstand? hier hoor ik namelijk verschillende verhalen over. was toch benieuwd hoe dit zit.
    Why so serious?*************Sociedad Española de Automóviles de Turismo

  8. #8
    Zolang je wagen goed onderhouden is, is de km-stand niet zo belangrijk.

    Wel moet je rekening houden dat je koppeling ongeveer 2 ton meegaat, als je dan vlak daarvoor gaat tunen, kan hij bv versnelt aan vervanging toe zijn. (maar goed dat hoort bij het onderhouden van een auto).
    A3 8P SB 2.0 TFSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - A3 8V SB 1.4 TFSI 125pk @ 180pk/340Nm www.jdengineering.nl

  9. #9
    Wanneer je een benzine auto chipt en het lukt je al om geen km sneller te gaan rijden, dan valt het te betwijfelen of je zuiniger rijdt. En wanneer je dan euro 98 tankt ipv 95, dan moet je niet chippen voor je portemonnee. Wel voor de grijns op je gezicht Je zal er geen spijt van krijgen..

  10. #10
    Senior Member uniseat's Avatar
    Join Date
    27-08-2010
    Location
    some where in NH
    Posts
    1,406
    Het is zo slecht voor je auto. Ik zou het nooit doen.
    %Seat Leon 1P FR% /Jd Custom Stage 2/ K&N/ Custom Exhaust(JM)/ Sachs clutch and flywheel /Sideskirts / 18'' ATS wheels/ Golf R brakes/ National discs/ Ferodo/ Eibach springs.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. [SEAT] [Leon 1M] Waarom een 2.8?
    By Maikie in forum SEAT Leon 1M (1998-2006)
    Replies: 34
    Last Post: 16-04-2014, 19:41
  2. [SEAT] [Leon 1M] Veerpootbrug? Waarom? Welke? Waar vandaan?
    By frenkieshenkie in forum SEAT Leon 1M (1998-2006)
    Replies: 59
    Last Post: 13-02-2014, 23:08
  3. Replies: 15
    Last Post: 13-03-2012, 16:39

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •