www.lowering.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Altea 5P] Probleem met verbinding VCDS

[SEAT] [Altea 5P] Probleem met verbinding VCDS

Ik heb via Dealextreme een "clone" kabel gekocht ( Vagcom 106 ). Bij de kabel was softwareversie 10.6.4 meegeleverd. Nu krijg ik hem alleen niet aan de praat in mijn Altea (2006)..

Als ik de verbindingstest uitvoer, met de OBD niet verboden, krijg ik de melding dat de interface gevonden is, en status ok. Enkel de melding dat hij niet verbonden is met de auto. Wanneer ik hem vervolgens aansluit in de auto (op contact), krijg ik de foutmelding "Interface not found"! Hij geeft dan melding '-2'.

Ik weet natuurlijk dat het geen originele Ross kabel is, maar misschien hebben meer mensen deze ervaring. Voor de kosten vond ik het proberen we waard. Zou toch heel graag dat bandenspanningslampje uitkrijgen op het dashboard!!! ( nee, gaat niet uit middels de knop op het dashboard, en is ook niet uit te krijgen via de Würth testkast.. )

PS Als er op het forum niet gesproken mag worden over niet-originele VAG-COM kabels, gelieve dit topic te sluiten.
    Seat Altea 2.0TDi DSG [2006]

Vriend van SEAT-Online! Jeroen.'s Avatar
    Heb eigenlijk maar 2 oplossingen. Of zelf zo'n originele kabel aanschaffen of iemand benaderen die zo'n originele kabel heeft. Heb in het verleden ook met chineese kabels gewerkt en er veel problemen mee gehad met canbus auto's. Later overgestapt op een originele kabel en nooit meer ergens last van gehad.
    Ford grand C-Max 1.6 TI-VCT Titanium, 2012
    Peugeot 3008 1.2 blue lease premium, 2019

Tja, aangezien Buma Stemra zelf ook download, even de volgende tip:
    Na het openen van VCDS ga je naar Options. Daar selecteer je in het menu linksboven 'USB' (want ik neem aan dat je een USB kabel hebt). Klik op 'TEST'. As hij dan nog zegt dat er geen interface gevonden is, dan moet je helaas over gaan op de aanschaf van een legale kabel plus software. (Wat je natuurlijk sowieso had moeten doen)
    Succes.
    [SIGPIC][/SIGPIC] @ VRS260

Ik zou het probleem voorleggen aan de leverancier, neem aan dat er garantie op zit.

'Je moet eens gaan spelen met het aansluiten en volgordes. Bij een Golf IV moet de boel geloof ik gelijk aangesloten zijn en op contact staan voordat je de software start.
    Volgens mij kan het zijn dat je (bij een Altea) eerst de software moet opstarten, dan de kabel moet aansluiten en vervolgens de boel op contact zetten. Ga eens met die volgordes spelen als het niet werkt in deze volgorde.
    Het gaat hier wel heel erg over SEATS en weinig over Sofas

Tja garantie dat is al zoiets he. Dat weet je als het spul uit China komt. Terugsturen is duurder dan een nieuw product bestellen.. ( wat ik niet meer ga doen. )

Zijn de originele kabels enkel via Ross Tech te bestellen?

Ga vandaag of morgen even bij een bevriend garagebedrijf langs met originele VagCom. Had het gewoon leuk gevonden als ik thuis wat had kunnen experimenteren met verschillende optie's van de Altea.

Vandaag bij Jeroen langsgeweest. Hij heeft me super geholpen met het resetten van het bandenspanningslampje! Tevens dagrijverlichting aangezet!
    Thanx Jeroen!

Administrator adjego's Avatar
    Heel goed...
    Tesla Model 3 Standard Range Plus VAG-COM/VAG CAN PRO + VIM MANAGER -> Eindhoven Contact

Vriend van SEAT-Online! Jeroen.'s Avatar
    Hey Frans,

Graag gedaan!
    Ford grand C-Max 1.6 TI-VCT Titanium, 2012
    Peugeot 3008 1.2 blue lease premium, 2019

Via 'Thetouch' van het forum een andere kabel gekocht. Is vandaag binnengekomen en werkt perfect! Dit draadje mag van mij op slot.