BMW M4 Cabrio

1NCUBUS

Active member
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
1.629
Wederom leuk stukje Chris, heb je site al aardig afgestruind en al flink wat reviews gelezen inmiddels.
Heerlijke manier van schrijven met als logisch gevolg dat het heerlijk wegleest.

Toppie!
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.333
Heel leuke wagen.
De lol gaat er echter al snel vanaf als je uitrekent dat je daar 3 Cupra 280 5drs met behoorlijk wat opties voor kunt aanschaffen incl. een kuurtje bij JD.
Tenzij je gewoon dat geld in multi vorm ergens hebt rondslingeren en je weet er verder niks mee te doen.
Dan direct kopen dus.
 
Laatst bewerkt:

Peej

New member
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
682
Wat leest de rijtest weer lekker weg zeg_/-\o_
Vind de 435i cabrio al feest! Dit moet helemaal een geweldenaar zijn, nice!
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Ik heb de 435i nog niet gereden, maar is ook geen straf.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.781
Belachelijke prijs en dan ook nog in het grijs..8)7
Als je als koper ook de achterwiel aandrijving niet benut om de auto echt te "zetten" in de bocht, dan koop je hem waarschijnlijk om de status van de 3 letters?!

Misschien wat kort door de bocht, maar prijs technisch kun je veel beter een Cupra kopen, denk ook dat de gemiddelde bestuurder daar veel harder mee kan. Daar hoeft de verkoper niet te zeggen dat je eerst het stuur recht moet hebben voor vol gas.:mrgreen:
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.333
Reken maar dat je de zaak recht moet hebben staan als je hem vloert.
Was een van de grote problemen die Peter Kox had met de M3 in de Autovisie kersttest, te twitchy en tricky met gas erop de bocht uit.
Op Youtube zijn enkele filmpjes te vinden (o.a. die beruchte waar die vent dwars over de middenberm stuitert) waar dit goed duidelijk wordt.
Maar als je er mee om kunt gaan dan is het big fun.
Heb nog een (destijds) nieuwe 320 6 cilinder gehad en die stond achterstevoren als je al naar het gaspedaal keek of met een beetje snelheid in de bocht van het gas ging.
 

RobertV6

Vriend van Seat-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.230
Prachtig blok, m3 die ik reed stond waarschijnlijk ook op m stand: kwam een kabaal uit de uitlaat. En de prijs.. Dat is wel het laatste waar eigenaren van wakker van liggen.
 

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.329
Leuk stukje Chris...., en ja we moeten allemaal aan de turbo power ;)
Heb zelf enkele weken terug een RS4 mogen besturen met atmo V8, 450pk en dat is toch ook wel erg leuk mag ik wel zeggen.

De Audi begeleider vond de 4x de rontonde steeds sneller rond met onderstuur (opzetelijk veilige afstelling natuurlijk) als gevolg iets minder plesant :mrgreen::mrgreen:
 

Richard

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
14 sep 2002
Berichten
1.864
En de prijs.. Dat is wel het laatste waar eigenaren van wakker van liggen.

Inderdaad, alsof je ook maar over een Leon gaat nadenken als je voor een M4 in de markt bent... Prachtige auto en leuke review!
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Leuk stukje Chris...., en ja we moeten allemaal aan de turbo power ;)
Heb zelf enkele weken terug een RS4 mogen besturen met atmo V8, 450pk en dat is toch ook wel erg leuk mag ik wel zeggen.

De Audi begeleider vond de 4x de rontonde steeds sneller rond met onderstuur (opzetelijk veilige afstelling natuurlijk) als gevolg iets minder plesant :mrgreen::mrgreen:

RS4 staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat de M4 wel meer beleving biedt. Het blijft natuurlijk wel een Audi vs BMW. Ik zou dat graag eens willen uitvinden. Die atmo V8 lijkt me btw echt een feestje,.
 
Laatst bewerkt:

TDI vlammer

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
508
Mooi stuk Chris en wederom leuk geschreven *O*

Ik ben een aantal jaren geleden in de gelegenheid geweest om in het vorige model M3 met handbak te mogen rijden.
Dit heeft een ontzettende indruk op me gemaakt qua rijbeleving , acceleratie en potentieel dat deze auto heeft.
Ze zouden verboden moeten worden voor de openbare weg .... ( maar niet heus ) :mrgreen:
 

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.329
RS4 staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat de M4 wel meer beleving biedt. Het blijft natuurlijk wel een Audi vs BMW. Ik zou dat graag eens willen uitvinden. Die atmo V8 lijkt me btw echt een feestje,.

Ik weet bijna wel zeker dat de beleving in de M4 meer is. Ik vond het toerenverloop bovenin te gelijkmatig. Is zo lekker racy als ie bovenin steeds harder gaat trekken :p8)
De ploffen daarintegen bij het terugschakelen zijn wel erg lekker :9~
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Mooi verslag.....

Voor mij de enige echte M.......de mooiste auto die ik ooit heb gehad.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.781
Mooie verslag, in begin jaren 90 wel een paar keer sprintjes gedaan tegen een E30 M3 met mijn Golf GTI 16V met 175 pk en kon ze makkelijk voor blijven toen. het leek me toen eigenlijk een beetje suffe auto met weinig pit. Toen wist ik echter nog niet dat het een zeer super sturende auto was!!
Nu is het meer een gezochte auto en veel duurder geworden en wordt ook nieuw opgebouwd en gerestaureerd voor het circuit en atmosferisch getuned tot 300+ PK !!

Ook vind ik je ervaring met de Toyo opmerkelijk aangezien op dit forum toch iedereen lovend is over Michelin, en je hebt nu ook ervaren wat een fanatische straatband de R1R eigenlijk is.._/-\o_
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Ja, dat is een hele fijne band! Ik ben wel benieuwd hoe de band op nat asfalt presteert overigens. Heb je daar ervaringen mee?
 
Bovenaan