CupraJeroen
Active member
- Lid geworden
- 30 dec 2023
- Berichten
- 455
Sinds ik de JM downpipe met kat onder de Cupra heb, ervaar ik toch een veel meer harder geluid (wat natuurlijk normaal is met een grotere downpipe)
Bij harder optrekken/accelereren,
en dan vooral in comfort stand vind ik dit eerlijk gezegd niet zo fijn. Dan wil je hem zoveel mogelijk stiller hebben. Het vermogen komt wel lekker los i.c.m stage 2 van JD. Dus de downpipe wil ik niet kwijt.
Nu kun je voor een kleppensysteem gaan. Maar dit vind ik net iets te hard klinken, als die volledig open is. Ik was het sportieve, iets hardere geluid (dan oem) wat mijn Cat-back maakte zonder de grotere downpipe gewend.
Deze Cat-back is een Scorpion resonated (idd al de stilste versie) met ovale eindstukken.
Bestaat er ook een (mooie) oplossing om deze Scorpion aan te passen met een demper(s) ertussen dat hij dan stiller wordt in comfort, maar wel zijn (iets) hardere geluid behoud, als ik dat wil in bijv. Cupra of sport stand ?
Bij harder optrekken/accelereren,
en dan vooral in comfort stand vind ik dit eerlijk gezegd niet zo fijn. Dan wil je hem zoveel mogelijk stiller hebben. Het vermogen komt wel lekker los i.c.m stage 2 van JD. Dus de downpipe wil ik niet kwijt.
Nu kun je voor een kleppensysteem gaan. Maar dit vind ik net iets te hard klinken, als die volledig open is. Ik was het sportieve, iets hardere geluid (dan oem) wat mijn Cat-back maakte zonder de grotere downpipe gewend.
Deze Cat-back is een Scorpion resonated (idd al de stilste versie) met ovale eindstukken.
Bestaat er ook een (mooie) oplossing om deze Scorpion aan te passen met een demper(s) ertussen dat hij dan stiller wordt in comfort, maar wel zijn (iets) hardere geluid behoud, als ik dat wil in bijv. Cupra of sport stand ?