[Overige] Iemand bekend/ervaring met sjaakautoservive Lunteren?

stephan-ibiza

New member
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
104
Ik wil eigenlijk mijn leon 1p 1.4tsi laten chippen alleen ik zie zulke prijs verschillen dat ik me afvraag waar dit dan in zit. Nu heb ik sjaakautoservice lunteren gesproken en die brengt de leon naar 156 pk het zelfde als jd alleen scheelt paar 100 euro. Wat ik begreep haalt hij de software eraf, stuurt dit op krijgt een herschreven software terug en plaatst die terug. Ff kopietje van de tekst op zijn site .

http://sjaaksautoservice.nl/?page_id=61

Met trots garandeer ik u dat het Hollandse bedrijf waar ik de software van koop

het hollands bedrijf behoord tot een select groepje dat in staat is zelf duurzame chiptuning software te ontwikkelen.
Hierdoor bent u verzekerd van het meest optimale eindresultaat voor uw voertuig. Deze programmeurs zijn hoog opgeleid en maken gebruik van een vermogenstestbank om de chiptuning software tot in perfectie te verfijnen en weten elke keer op een verantwoorde wijze de best mogelijke*prestaties uit benzine- en dieselvoertuigen te halen.Chiptuning software, de modificaties

Elke auto is vanuit de fabriek uitgerust met standaard aansturingssoftware.
Deze aansturingssoftware is in de meeste gevallen ver binnen de maximale belasting van de desbetreffende motor ontwikkeld.

het hollandse bedrijf waar ik de software van koop benut deze marge door de parameters*van software meer ideaal op elkaar af te stemmen, ofwel te optimaliseren
.
Deze meest ideale afstemming resulteert onder andere in
meer vermogen en koppel. Bij motoren met turbo of een andere laaddrukverhoging levert dit een verbetering van 20 tot 40%.

Bij motoren*zonder*turbo levert een motormanagement-optimalisatie een*vermogenswinst van ongeveer 10%.

Een ander aspect dat als een groot voordeel wordt gezien is dat de motor na een*optimalisatie een stuk levendiger wordt en sneller op gaspedaalbewegingen reageert.

Chiptuning Software ontwikkeling

Tijdens de modificatie van de chiptuning software, past het bedrijf onder andere de onderstaande mappen aan;

Gaspedaalinjectie;
Koppel begrenzers;
Laaddruk turbo;
Brandstof / lucht verhouding;
Brandstofdruk.

Dit biedt mij de mogelijkheid om deze geknepen motoren met een chiptuning iets op te vullen, zonder dat het ten koste gaat van de levensduur van de motor.
van een veilige 30pk tot soms zelfs 60/70pk meer




Hopelijk zijn er mensen die mij met een keuze kunnen helpen. Mvg stephan
 
Laatst bewerkt:

robheid

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 nov 2010
Berichten
1.578
Nou, als ik dat verhaal op die site zo half lees (ik hou dat niet langer vol dan 3 zinnen) zou ik zeggen dat een tienjarige dat geschreven heeft. Ik vraag me ook af wie uiteindelijk de sjaak is indien er iets defect gaat. Zou dat Sjaak zelf zijn? :mrgreen:

Zinnen als
Met trots garandeer ik u dat het Hollandse bedrijf waar ik de software van koop
slaan werkelijk nergens op. Het is werkelijk triest. Het Hollandse bedrijf? Wie of beter gezegd wat is dat, het is in elk geval geen bedrijf wat zich onder die naam heeft ingeschreven bij de KVK. Zeg gewoon wie de tuner is en waar hij die software inkoopt. Dit zegt verder nog niets over het bedrijf zelf, maar als je dyslectisch bent, huur dan een bedrijf in die de website maakt en beheerd. Hij kan de beste monteur zijn wat dat betreft maar ik ben al afgehaakt.

Verder heb ik er geen ervaring mee, ik heb wel goede ervaringen met JD en ook zeer goede verhalen gehoord over Vagtechniek.

Zaken die onder andere het prijsverschil maken in mijn ogen:
Goed zijn in je vak en dat kunnen bewijzen aan de hand van een vermogensuitdraai, vermogenskromme enz.
Zelf de software ontwikkelen, ik weet dat JD soms een auto koopt om de software te ontwikkelen.
Kennis van zaken, goed personeel, goede software, goede hardware, goede rollenbank, enz
Garantie
Goede naam, dit kost tijd en geld.
Goede after sales, lastige vragen ook gewoon netjes afhandelen.
 

stephan-ibiza

New member
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
104
En stage 1 is met standaard motor opzet en stage 2 moet je 98 tanken begrijp ik uit t verhaal. Wat zou je voor stage 2 nog meer moeten aanpassen?
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.040
Deze programmeurs zijn hoog opgeleid en maken gebruik van een vermogenstestbank om de chiptuning software tot in perfectie te verfijnen en weten elke keer op een verantwoorde wijze de best mogelijke*prestaties uit benzine- en dieselvoertuigen te halen.
Vet. Op een vermogensbank chippen op afstand. :+
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.408
volgens mij heb ik een foto gevonden van een kar die door Sjaak is getuned:
gierkar.jpg


Het hele verhaal zoals dat blijkbaar op de site van Sjaak staat, barst van de onzin, en tuningsmethoden om een motorblok snel te slopen. Knoeien met de brandstof/lucht verhouding is het domste wat je kunt doen, gaspedaalrespons veranderen werkt even tot de ECU in de gaten heeft dat ie voor de gek gehouden wordt, en de boel weer langzaam terugzet. Een standaard motorblok dat in goede staat is, heeft bij de Vaggroep vaak al zo'n 10% meer vermogen dan fabrieksopgave. Het simpel opschroeven van de turbodruk is precies wat slechte tuners doen (bij goede tuners is dat beperkt, en is het slechts een klein deel van de tuning). Koppelbegrenzers zie je eigenlijk alleen bij snelle auto's en alleen in de lagere versnellingen om wielspin en onnodige belasting van de koppeling te reduceren. Brandstofdruk verhogen kan iets mooiere verbranding geven, maar geeft ook meer slijtage en kans op problemen met de brandstofpomp en injectoren. Ook het verhaal dat ie de originele software er af haalt, k?n aangeven dat het knoeiwerk is: er worden wat parameters met een bepaald percentage opgehoogd, en dat is dan de 'tuning'. Bij een goede tuner wordt de originele software er af gehaald, en een kopie gemaakt zodat in geval van inruil, problemen of andere redenen de originele software teruggeplaatst kan worden.

Kortom elke regel van het verhaal van Sjaak is een reden om ergens anders naar toe te gaan.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.054
Mooi verwoordt Gert.
Valt me wel steeds meer op dat er steeds meer van dat soort houtje touwtje tuners komen.
Blijft me verbazen dat deze gasten kunnen blijven bestaan, er rijdt dan toch veel slecht getuned spul op onze wegen. :\
 
Laatst bewerkt:

Sty-lance TDI

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
6 sep 2010
Berichten
19.715
Ik snap niet dat je niet automatisch naar een goede tuner gaat als je de auto een kuurtje wil geven.
Ga naar JD of Vagtechniek voor een goede chip en doe Sjaakie de groeten.
 

stephan-ibiza

New member
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
104
Naja weet je ik ben helemaal niet zo bekend met chippen en voor een leek is 250,- of 700,- toch een behoorlijk prijsverschil. Ik denk mede hierdoor dat de minder bekende bedrijven daardoor kunnen bestaan. Op een site kan alles mooi en netjes zijn alleen ervaring(mond op mond) zegt meer toch? Vandaar ook mijn vraag over het prijs verschil terwijl de meeste de zelfde cijfers opgeven als jd en vag.

Maar dan de vraag wat zijn precies de vereiste voor stage 2? Behalve 98 tanken.
 

Sty-lance TDI

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
6 sep 2010
Berichten
19.715
Ik ben ook totaal een leek over welke tuner ik naar toe moest gaan. En ja, het klopt, er zit veel prijsverschil in, maar een heerlijk auto rijden zonder problemen vind ik veel meer waard.
Daarnaast heeft bijvoorbeeld Vagtechniek wel eens een aktie, waarbij je een goede korting krijgt ( mss ook bij JD) en persoonlijk zou ik ff doorsparen zodat je Seat een goede chip krijgt en dat je heerlijk met goed vermogen rond rijdt.

Succes met je keuze en geniet van je Seat.
 

SanderBakker

Mascotte
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
1.372
Sjaak is leuk voor nankang en replica velgen. Voor de US Lights ben ik daar ook geweest. Maar voor chippen zou ik daar weg blijven.
 

HellStorm666

Member
Lid geworden
27 apr 2014
Berichten
443
m'n broertje heeft z'n 1.2TDI (skoda) laten Tunen bij dit bedrijf (zo'n 6mnd geleden) bevalt m prima.
Auto loopt veel soepeler en is veel krachtiger.
En, tijdens zn normale woon-werk verkeer is ie nog zuiniger ook.
Ging hem er vooral om dat de erg-klep weg was (die was kapot) en die hebben ze ook netjes afgedicht met een blind-plaat.

Sjaak is vooral gespecialiseerd in diesels. Of ik een TSI er heen zou brengen... nee, dat niet. Dan idd beter naar JD ofzo.
 

djames55

New member
Lid geworden
2 mrt 2015
Berichten
754
met de meeste meningen hier eens, Sjaak staat bekend om zijn verlagingen velgen en banden maar niet om zijn chiptuning.

mijn mening een echte chiptuning gebeurt altijd op een test bank, anders kan je echt niet weten hoe een grafiek loopt en of het goed gebeurt is.

vandaar mijn overweging om een bij Orange chiptuning te kijken, daar doen ze het zoiezo op een testbank, wellicht niet zo goed als JD en Vagtechniek maar het scheelt wel weer 250 euro op zijn minst.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.054
Goedkoop is vaak duurkoop.
Natuurlijk zal je auto beter rijden na bezoek aan Sjaak Afhaak of aan Orange.
Problemen komen meestal pas na verloop van tijd en dit kan je dan een koppeling of een versnellingsbak kosten.
Steeds meer komen op het forum hier vragen over allerlei goedkope tuners.
Doe dit gewoon niet; je auto is een duur bezit en daar wil je toch het beste voor?
Die paar honderd euro die je bespaart win je terug in een fijner rijdende auto en die geen problemen gaat geven op de langere duur.

Nogmaals de adressen die specialist zijn in VAG en geen meuk op je auto zetten:
JD Engineering
Vagtechniek
VVT Marum
TVS Engineering
 

djames55

New member
Lid geworden
2 mrt 2015
Berichten
754
niet helemaal mee eens.

er zijn veel slechte chip tuners maar dat betekend toch niet direct dat elke nieuwe speler een slechte is?

als iemand op papier namelijk ook kan aantonen dat de werkzaamheden goed verricht zijn dan lijkt het mij dat er weinig aan de hand is.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.729
er zijn veel slechte chip tuners maar dat betekend toch niet direct dat elke nieuwe speler een slechte is?

Dat kan idd zo zijn. Maar ik zou niet diegene willen zijn die door slechte tuning flink wat moet investeren in zn auto (aan reparaties) omdat de tuning slecht is gedaan. Afstellen op de bank voor lagere prijs klinkt al een stuk beter, maar met zulke essentiele dingen speel ik iig op safe en ga ik naar een toko toe die zichzelf al 1.000x (of meer) bewezen heeft.
 

HellStorm666

Member
Lid geworden
27 apr 2014
Berichten
443
Ik ben het er ook niet mee eens dat ?lke chiptuning op een bank moet gebeuren.
Tuurlijk, wil je het optimale er uit halen en is je auto anders dan standaard, ja dan is t chippen op een bank een must. Wat... zelfs de enige echte oplossing.

Maar.... Heb je een standaard auto, dan is een standaard chip die op een aantal auto's getest is ook heel prima.
Natuurlijk haal je niet de max er uit. Maar zeker wel meer dan af-fabriek.
Met zo'n standaard chiptuning wordt er niets bijzonders gedaan.. beetje boost omhoog, begrenzer misch iets omhoog, compensatie voor slechte brandstof op grootte hoogte er uit, enz.
Resultaat is onder aan de streep dat je wat meer power hebt, en iets minder marge.
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.054
Zelf weten natuurlijk maar ik ga liever naar een specialist die veel van weinig weet ipv naar een Sjakie die weinig weet van veel.

Een Subaru is toch iets anders dan een VAG product bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:

RobertV6

Vriend van Seat-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.230
Heb zelf ook al eens de vraag gehad of ik hem kende. Nee, zie alleen dat hij Chiptuning pas sinds dit jaar doet. Ik geef hier alleen een citaat van hem weer van zijn Facebook site, dat zegt mij genoeg ...
"Heb ik een van de beste merken acculader gekocht en een zware uitvoering met dikke kabels etc
Omdat we niet willen dat tijdens de chiptuning de accu leeg raakt en we alles in storing hebben
Ook even een nieuwe haspel met verlengsnoer aan de chiptuning kar gemaakt zodat ik alles bij elkaar heb en niets hoef te zoeken"
 
Bovenaan