SeatArosa1.4
New member
- Lid geworden
- 4 mrt 2018
- Berichten
- 2
Goedenavond,
Ik zal beginnen bij het begin, mijn naam is Silvester, ik ben 28 jaar, en woonachtig in Gelderland.
Een Seat Arosa 1.4 uit het jaar 1998 is me dagelijkse vervoersmiddel, echter heb ik daar nu na 6 jaar een serieus probleem mee.
Afgelopen vrijdag deed het probleem zich voor, door de kou ben ik er pas vandaag mee bezig gegaan. Het probleem is dat ik afgelopen vrijdag een verbrande olie lucht rook, dus de kap open en daar zag ik dat een olie explosie had plaatsgevonden.
Overal zat de olie, de ANWB is wezen kijken en volgens de gehaaste medewerker was de carterventilatieslang bevroren geweest en heeft de auto daarom alles geloosd.
Nu heb ik zelf de kleppendekselpakking vervangen, aangezien de olie strepen langs de kleppendeksel liepen ik stiekem hoopte dat het verholpen zou zijn, maar nee.
Dus het probleem doet zich voort maar ik kan het niet vinden.
De auto voert ook het olielampje in het daahboard, en de motor is gaan tikken als een gek, maar: hij lekt niet meer (geen verse oliesporen) onder de motor, en hij blijft op oliepijl.
Iemand hier ervaring mee? Mijn boekje is langzaam aan het sluiten...
Met vriendelijke groet,
Silvester..
Ik zal beginnen bij het begin, mijn naam is Silvester, ik ben 28 jaar, en woonachtig in Gelderland.
Een Seat Arosa 1.4 uit het jaar 1998 is me dagelijkse vervoersmiddel, echter heb ik daar nu na 6 jaar een serieus probleem mee.
Afgelopen vrijdag deed het probleem zich voor, door de kou ben ik er pas vandaag mee bezig gegaan. Het probleem is dat ik afgelopen vrijdag een verbrande olie lucht rook, dus de kap open en daar zag ik dat een olie explosie had plaatsgevonden.
Overal zat de olie, de ANWB is wezen kijken en volgens de gehaaste medewerker was de carterventilatieslang bevroren geweest en heeft de auto daarom alles geloosd.
Nu heb ik zelf de kleppendekselpakking vervangen, aangezien de olie strepen langs de kleppendeksel liepen ik stiekem hoopte dat het verholpen zou zijn, maar nee.
Dus het probleem doet zich voort maar ik kan het niet vinden.
De auto voert ook het olielampje in het daahboard, en de motor is gaan tikken als een gek, maar: hij lekt niet meer (geen verse oliesporen) onder de motor, en hij blijft op oliepijl.
Iemand hier ervaring mee? Mijn boekje is langzaam aan het sluiten...
Met vriendelijke groet,
Silvester..
Laatst bewerkt door een moderator: