All,
Zoals wellicht bekend (door de meerdere topics) heb ik een tweedehands Seat Exeo 2.0 TDI gekocht uit 2012 met 135.000km op de teller. Op de snelweg vanaf 110 km/h begon hij te trillen in de stoel, dus ben ik gisteren naar de Kwik-Fit gereden. Hierbij werd geconstateerd dat de linkerachterband gecupt is en hebben ze vervangen. Doordat (volgens de Kwik-Fit) het cuppen van een band komt door voornamelijk een verkeerde uitlijning heb ik ervoor gekozen om de Exeo direct te laten uitlijnen. Zie hieronder de waardes:
Nu valt mij alleen op dat tijdens het rijden op de snelweg (ik maak 80.000KM per jaar, voornamelijk snelweg) dat de rechtuitstabiliteit slecht is. Je blijft stuurbewegingen maken. Ook staat het stuur lichtjes naar links en lijkt de auto iets meer te verbruiken (5,5 i.p.v. 4,3), maar dat merk ik morgen tijdens mijn "normale" rit wel op.
Wat zouden jullie adviseren? Is dit de juiste setting?
Zoals wellicht bekend (door de meerdere topics) heb ik een tweedehands Seat Exeo 2.0 TDI gekocht uit 2012 met 135.000km op de teller. Op de snelweg vanaf 110 km/h begon hij te trillen in de stoel, dus ben ik gisteren naar de Kwik-Fit gereden. Hierbij werd geconstateerd dat de linkerachterband gecupt is en hebben ze vervangen. Doordat (volgens de Kwik-Fit) het cuppen van een band komt door voornamelijk een verkeerde uitlijning heb ik ervoor gekozen om de Exeo direct te laten uitlijnen. Zie hieronder de waardes:
Nu valt mij alleen op dat tijdens het rijden op de snelweg (ik maak 80.000KM per jaar, voornamelijk snelweg) dat de rechtuitstabiliteit slecht is. Je blijft stuurbewegingen maken. Ook staat het stuur lichtjes naar links en lijkt de auto iets meer te verbruiken (5,5 i.p.v. 4,3), maar dat merk ik morgen tijdens mijn "normale" rit wel op.
Wat zouden jullie adviseren? Is dit de juiste setting?