Dat is bij stationair met niks aan lampen aan of iets. Voltage bij 3000 moet ik nog even meten dan.Overigens, is die 14,55 volt gemeten met stationair draaiende motor en de dimlichten aan?
Wat is voltage bij bij 3000 toeren en de dimlichten aan?
Dat is bij stationair met niks aan lampen aan of iets. Voltage bij 3000 moet ik nog even meten dan.Overigens, is die 14,55 volt gemeten met stationair draaiende motor en de dimlichten aan?
Wat is voltage bij bij 3000 toeren en de dimlichten aan?
Ga ik ook doen! BedanktNa een flink stuk rijden, voel even aan de bekabeling bij de accu klemmen. Zijn deze erg warm, zit het probleem vermoedelijk in de accu klemmen (klem > accu aansluiting of accu klem > draad verbinding in de accu klem).
Kan je doen maar als de bedrading in orde is zou dat vrijwel het zelfde moeten zijn.Heeft het ook nog nut op de aansluiting van de lampen na te meten?
Ik weet niet of je dat gaat voelen want zo groot is de laadstroom nou ook weer niet.Na een flink stuk rijden, voel even aan de bekabeling bij de accu klemmen. Zijn deze erg warm, zit het probleem vermoedelijk in de accu klemmen (klem > accu aansluiting of accu klem > draad verbinding in de accu klem).
Enige idee of dit na te meten is met een multimeter? En eventueel ook hoe?Ik heb er nog eens over zitten nadenken... lampjes etc...gaan alleen stuk/branden door, door een te hoge spanning (voltage) dus het kan dan alleen maar de spanningsregelaar op de dynamo of slechte/gecorrodeerde aansluiting(hoge weerstand) of de accu zijn.
Gebruikelijk is als een spanningsregelaar door weerstand geen goede 0 volt referentie(massa) heeft dat het uitgangs voltage ook onstabiel of hoger wordt.
Ik weet niet of je dat gaat voelen want zo groot is de laadstroom nou ook weer niet.
Ik heb dit even gevoeld. Maar ze zijn gewoon koud. Hooguit wat stralingswarmte van de motor zelf.Ik weet niet of je dat gaat voelen want zo groot is de laadstroom nou ook weer niet.
Dan had @gb1995 geen 14,55 volt gemeten.Heb de kabel en accu klem uit elkaar gesloopt, zat redelijk wat corrosie in deze aansluiting > met als resultaat overgangsweerstand.
Had dit met onze Seat Leon 1P, had ook al een kilometerstand van +/- 400.000km
Volgens mij is dat normaal gedrag idd. Starten kost enorm veel stroom.Ik heb inmiddels gemeten.
Op 3000 toeren meette ik 14.11V.
De polen op de lamp meette ik ook iets van 14 volt.
Wel meette ik dat hij tijdens het starten wat naar beneden loopt richting de 11V en dan terugkrabbelt naar 14 volt. Wat mij logisch lijkt gezien er stroom gebruik is?
Dat zie je vaker bij autos die electrische stuurbekrachtiging hebben.Wellicht ook een interessant feitje?: Bij stationair aan het stuur draaien terwijl de lampen branden zorgt ervoor dat ze iets dimmen.
Dat zou geen issue moeten zijn. Anders zou je elke keer alle lampen in 1 unit moeten vervangen als er 1tje kapot gaatIk kwam wat fotos tegen die ik naar Win parts moest sturen, de eerste keer dat mijn lampen stuk gingen.
Hierbij spotte ik zojuist dat 1 kleiner lampje wel degelijk stuk is. Kan dit diegene zijn die roet in het eten gooit voor de rest van de lampen waardoor ze steeds stuk gaan?
Toch wel? Voor die 20€ is dat het proberen wel waard. Is dat iets wat ik zelf kan vervangen?Ik gooi het voorlopig op een af en toe niet goed werkende spanningsregelaar op de dynamo en dat kan best nog een issue worden als het vaker gaat optreden m.b.t. schade aan andere electrische\electronische delen.
Weer zo'n gevalletje van vervangen en dan kijken of het weg is en blijft.
Zo'n vermoeden heb ik ook na alles wat hij gedaan heeft.Ik gooi het voorlopig op een af en toe niet goed werkende spanningsregelaar op de dynamo en dat kan best nog een issue worden als het vaker gaat optreden m.b.t. schade aan andere electrische\electronische delen.
Weer zo'n gevalletje van vervangen en dan kijken of het weg is en blijft.
Dan probeer ik de spanningsregelaar. Even uitzoeken waar hij zit en hoe ik dat moet vervangen. Bougies, remblokken en remklauwen is me al eens eerder gelukt. Eens zien hoe dat hiermee zit.Zo'n vermoeden heb ik ook na alles wat hij gedaan heeft.
Hoewel 11volt accu spanning bij starten en wat hij eerder vertelde dat starten bij koud weer wat moeizamer gaat zou ook kunnen wijzen op een minder wordende accu...maar misschien dat het warmer wordende weer dan weer een voordeel is voor de accu.
Bedankt! Lijkt me nog best een klus zonder brug oid? Of vergis ik me daar in