Ik heb al enige tijd terug (december) mijn Ibiza Cupra 1.8 TSI bij VAGTECHNIEK laten chippen.
Voordat de aanpassing werd uitgevoerd werd mij gevraagd of ik de koppelbegrenzing eraf wilde hebben ofniet... In de 1e twee versnellingen zou er namelijk standaard sprake zijn van een geknepen koppel. Bij deze uitleg werd dus aangegeven dat dit eraf kon maar dat ik dan dus rekening moest houden met het koppel wat ik direct al heb... met andere woorden beseffen dat ik bij teveel gaf door zou slippen. Ik heb toen zelf gekozen om de begrenzing eraf te laten halen.
Zoals bijgevoegde foto heb ik nu direct veel koppel; 240nm bij 1500rpm, 320nm bij 2000rpm en uiteindelijk 378nm bij 2700rpm.
Nu heb ik bij het sportief willen optrekken vaak wielspin/in werking stellende systemen.
Bij nat weer moet ik echt rekening houden met het gas. Zo heb ik het dus helaas al af moeten leggen tegen een Leon FR 180 pk bij nat weer, puur omdat ik last had van wielspin
Nu is mijn vraag; is dit nu een absurd hoge koppel bij de lage toeren of valt het toch allemaal wel mee en ligt het spinnend optrekken meer aan mij ..? Ik heb VAGTECHNIEK al gecontact en daar wordt binnenkort de begrenzing er opgezet omte kijken of dit meer bevalt.
Voor wat betreft de foto; de linker lijn betreft nm, rechts pk.
Voordat de aanpassing werd uitgevoerd werd mij gevraagd of ik de koppelbegrenzing eraf wilde hebben ofniet... In de 1e twee versnellingen zou er namelijk standaard sprake zijn van een geknepen koppel. Bij deze uitleg werd dus aangegeven dat dit eraf kon maar dat ik dan dus rekening moest houden met het koppel wat ik direct al heb... met andere woorden beseffen dat ik bij teveel gaf door zou slippen. Ik heb toen zelf gekozen om de begrenzing eraf te laten halen.
Zoals bijgevoegde foto heb ik nu direct veel koppel; 240nm bij 1500rpm, 320nm bij 2000rpm en uiteindelijk 378nm bij 2700rpm.
Nu heb ik bij het sportief willen optrekken vaak wielspin/in werking stellende systemen.
Bij nat weer moet ik echt rekening houden met het gas. Zo heb ik het dus helaas al af moeten leggen tegen een Leon FR 180 pk bij nat weer, puur omdat ik last had van wielspin
Nu is mijn vraag; is dit nu een absurd hoge koppel bij de lage toeren of valt het toch allemaal wel mee en ligt het spinnend optrekken meer aan mij ..? Ik heb VAGTECHNIEK al gecontact en daar wordt binnenkort de begrenzing er opgezet omte kijken of dit meer bevalt.
Voor wat betreft de foto; de linker lijn betreft nm, rechts pk.
Laatst bewerkt door een moderator: