Hallo,
Ik rij een Seat Ibiza Copa uit 1997. Gisteren een aardig stukje mee gereden en het viel me op het laatste stuk op dat de auto een 'raar' geluid maakte, ik kwam thuis en heb niet verder gekeken waar het rare geluid precies vandaan kwam. Vannochtend startte ik de auto en hoorde opnieuw dat 'rare' geluid, ik doe mijn motorkap open en op dat zelfde moment begint er uit het stuurbekrachtigings-olie-reservoir olie te spuiten.
Ik haalde mijn sleutel uit m'n contact en wilde goed kijken wat precies het probleem was. Toen zag ik dat er links onder, nabij de v-snaar olie lekte. Volgens mijn buurjongen (die auto techniek studeert) heb ik een lekke stuurbekrachtigingspomp. Dit zou volgens hem het gevolg zijn van dat er een te hoge druk is opgebouwd (vandaar het spuitende olie uit het reservoir).
Nu heb ik 4 vragen:
-Hoeveel gaat het me ongeveer kosten om een stuurbekrachtiginspomp te laten vervangen?
-Wat kan de reden zijn dat er een te hoge druk is opgebouwd?
-Kan het 'rare' geluid hebben geduid op een defecte pomp?
-Is dit een bekend probleem bij een Seat Ibiza Copa, of heb ik gewoon domme pech?
PS: tijdens het rijden gisteren heb ik niet het idee gehad dat m'n stuurbekrachtiging minder zijn werk ging doen.
Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven... Alvast bedankt
Ik rij een Seat Ibiza Copa uit 1997. Gisteren een aardig stukje mee gereden en het viel me op het laatste stuk op dat de auto een 'raar' geluid maakte, ik kwam thuis en heb niet verder gekeken waar het rare geluid precies vandaan kwam. Vannochtend startte ik de auto en hoorde opnieuw dat 'rare' geluid, ik doe mijn motorkap open en op dat zelfde moment begint er uit het stuurbekrachtigings-olie-reservoir olie te spuiten.
Ik haalde mijn sleutel uit m'n contact en wilde goed kijken wat precies het probleem was. Toen zag ik dat er links onder, nabij de v-snaar olie lekte. Volgens mijn buurjongen (die auto techniek studeert) heb ik een lekke stuurbekrachtigingspomp. Dit zou volgens hem het gevolg zijn van dat er een te hoge druk is opgebouwd (vandaar het spuitende olie uit het reservoir).
Nu heb ik 4 vragen:
-Hoeveel gaat het me ongeveer kosten om een stuurbekrachtiginspomp te laten vervangen?
-Wat kan de reden zijn dat er een te hoge druk is opgebouwd?
-Kan het 'rare' geluid hebben geduid op een defecte pomp?
-Is dit een bekend probleem bij een Seat Ibiza Copa, of heb ik gewoon domme pech?
PS: tijdens het rijden gisteren heb ik niet het idee gehad dat m'n stuurbekrachtiging minder zijn werk ging doen.
Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven... Alvast bedankt
Laatst bewerkt door een moderator: