[SEAT] [Leon 5F] 2.0 TDI 150 pk versus 2.0 TDI 184 pk

Spikytim

New member
Lid geworden
28 sep 2012
Berichten
24
Bij JD komt de 184pk versie met box op 220pk ongeveer, volgens de site.

Dat wist ik niet. Dat zijn toch wel hele mooie opgaves. Persoonlijk heb ik wel nog altijd een vreemd gevoel bij die boxen aangezien je eigenlijk de cpu van de auto gaat misleiden. Ik hoop dat ze snel flashtools op de markt gaan hebben.
 

El Pino

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.100
Hm, ja, het geniet ook niet mijn voorkeur. Zodra mijn 5F OBD te chippen is gaat hij gelijk weg voor een krachtkuur, maar met die box blijf ik een beetje huiverig.
 

erichuyn

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
191
Ik stond net voor je geparkeerd in Weert :mrgreen:, mooie Motecs heb je eronder zitten ;)
Wat was er in Weert te doen dan??? :p
Ga je ook die zwarte met rode rand krijgen?

Hm, ja, het geniet ook niet mijn voorkeur. Zodra mijn 5F OBD te chippen is gaat hij gelijk weg voor een krachtkuur, maar met die box blijf ik een beetje huiverig.
Toch doet JD dat al een hele tijd met blijkbaar goede resultaten. Het is immers niet zomaar zo'n ouderwets weerstand ding he, voor elke inkomende parameter wordt berekend wat er als output mogelijk is. Het is meer dan zomaar een multiplier ofzo, eigenlijk net als chippen alleen dan achteraf.
Hele hordes jappen en ook ontzettend veel motoren worden met piggyback ECU's gechipt. Op zich lijkt het me wel handig, gewoon eruit bij een beurt en klaar.
Prestaties zouden bijna niet uit elkaar lopen wat chippen vs goede tuningbox betreft.
Verder is het natuurlijk een persoonlijke mening ;).
 

Erminio

Well-known member
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
4.329
Ik moest langs die natuurwinkel even verderop, maar de straat was opgebroken en toen reed ie voor jou precies weg :mrgreen:
Toen ik die rocco met motec's zag wist ik genoeg ;)

De kleur is niet zo belangrijk van de Motec's, zijn toch voor het circuit.

Voor op de weg heb ik deze 9kg velgen gevonden voor een zeer scherpe prijs (nog niet in NL verkrijgbaar trouwens);


Het voordeel van een externe tuningsbox is als je problemen krijgt kun je hem er zo zelf tussenuit halen en is er door de garage/pon echt niets zichtbaar.
Met de ODB tuning is er altijd een spoor te vinden dat de parameters verandert zijn.

ODB kan je wel net iets nauwkeuriger tunen, omdat je iets meer parameters hebt die je aan kan passen ;)
 
Laatst bewerkt:

erichuyn

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
191
Ah die toko, ja kom ik ook wel eens af en toe.
Staat vanaf over een paar weken een alorblauwe in die buurt ;).

Wat die velg betreft, gewoon laten opsturen. Kost 40 euro naar NL volgens die site.
 

mototoro

New member
Lid geworden
22 feb 2014
Berichten
43
De Golf met chip is niet mijn auto. Na een hoop Volkswagens staat nu mijn eerste Seat in bestelling (ST 2.0tdi 150pk) en verwacht die begin mei. Bij het bestellen was ik aan het twijfelen tussen de 150 en de 184pk versie, vandaar mijn interesse in dit topic. In mei eerst maar eens kijken hoe de 150pk voelt......
 

Stil0o

New member
Lid geworden
4 mrt 2014
Berichten
3
Waar ik benieuwd naar ben kan je de 150 pk versie doormiddel van een andere turbo ook naar de 184 pk krijgen? of zijn er meer verschillen tussen de 150 pk versie en 184 pk versie?
en is het daarna mogelijk om hem ook nog te chippen dat is dus over de 200 pk gaat?.

wat is er motorische nou allemaal verschillend tussen de 150 pk en de 184 pk versie behalve de prijs :) ?

Hier ben ik ook erg benieuwd naar?
Is dit zoals bij de oude 1.9 motoren (130/150PK), enkel de turbo/intercooler?
 

erichuyn

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
191
Voor zover ik gelezen heb is er wel behoorlijk wat anders:
Zu den Modifikationen z?hlen unter anderem andere Injektoren, und ein erh?hter Einspritzdruck (2.000 statt 1.800 bar), verstellbare Nockenwellen, ein ge?nderter Turbolader, andere Kolben sowie eine erweiterte Abgasr?ckf?hrung.
Leistete das Vorg?ngertriebwerk als Euro-4-Motor im Vergleich ganze 14 PS und 30 Nm weniger, so erf?llt der neue GTD-Motor die Euro-6-Norm und bringt es nun auf stattliche 184 PS und 380 Nm Drehmoment.

In nederlands:
Tot de modificaties behoren andere injectoren en een verhoogde inspuitdruk(2000bar ipv 1800bar), regelbare(?) nokkenas, een andere turbo, andere zuigers en een uitgebreidere EGR(?)

Bron:
http://www.vau-max.de/autoderwoche/autoderwoche_artikel/dauerrenner___erste_ausfahrt_im_golf_vii_gtd/id=3356

Is nogal een lijstje dus. Bij de Leon 1P FR was de 140 vs 170 pk TDI ook nogal wat meer verschil dan alleen de turbo.
 
Bovenaan