[SEAT] [Leon 5F] Auto hapert op hoge toeren

Jesse klok

New member
Lid geworden
22 apr 2024
Berichten
17
Dit kan ook helpen tegen bijvoorbeeld vervuilde injectoren:

Als de auto een brandstof filter hebt zou ik die dan wel eerst vervangen zodat de vervuiling hierin niet verder het brandstofsysteem in gaat...
Jaa inderdaad heb al een keer zoiets er in gegooid wat auto waard aan rade alleen dat hielp niet zo veel misschien is de beter

De auto heeft een brandstof filter maar ze zeggen dat die “lifetime is”
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Jaa inderdaad heb al een keer zoiets er in gegooid wat auto waard aan rade alleen dat hielp niet zo veel misschien is de beter

De auto heeft een brandstof filter maar ze zeggen dat die “lifetime is”
Klopt, maar ze worden wel vies.
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.923
Het brandstoffilter is meen ik onderdeel van de brandstofpomp en hoeft niet vervangen te worden.

 

Jesse klok

New member
Lid geworden
22 apr 2024
Berichten
17
Het brandstoffilter is meen ik onderdeel van de brandstofpomp en hoeft niet vervangen te worden.

Oké dus er zit dan geen filter op?
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.923
Er zit geen of geen vervangbaar filter gemonteerd.
 

FR4N5

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
9 jun 2020
Berichten
233
Zit er geen scheur in de slangen tussen het luchtfilterhuis en de motor dat heb ik namelijk een keer gehad. Hij zuigt dan te veel lucht aan en smoort dan.
 

Jesse klok

New member
Lid geworden
22 apr 2024
Berichten
17
Zit er geen scheur in de slangen tussen het luchtfilterhuis en de motor dat heb ik namelijk een keer gehad. Hij zuigt dan te veel lucht aan en smoort dan.
Ga ik naar kijken kan je dat horen of moet je dat voelen?
En wat voor probleem had je toen met de auto?
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Zit er geen scheur in de slangen tussen het luchtfilterhuis en de motor dat heb ik namelijk een keer gehad. Hij zuigt dan te veel lucht aan en smoort dan.
Hij gaat dan in principe arm lopen omdat er meer lucht naar binnen komt dan door de LMM gemeten waarop de ECU de hoeveelheid ingespoten brandstof bepaald.

Als je een lek in de overdruk buizen hebt, zou er eigenlijk weer te weinig lucht zijn, ook dan klopt de brandstof - lucht verhouding niet.
 
Bovenaan