matijn seat
Vriend van SEAT-Online!
- Lid geworden
- 12 sep 2010
- Berichten
- 83
16 januari 2011 | Tekst: Alexander Inia Print Mail
Seat wil groeien en de directie heeft inmiddels wel door dat de kansen daarvoor vooral buiten Europa liggen. Vandaar dat het merk z?n horizon wil verbreden en China en Rusland als markten aanboort.
Dat heeft Seat-topman James Muir tegen persbureau EFE gezegd. Nog dit jaar wil het merk beginnen om de twee belangrijke Aziatische markten aan te boren. Muir is realistisch: ?We gaan onszelf stapje voor stapje introduceren. We verwachten niet meteen al in het eerste jaar al een groot marktaandeel in China en Rusland te verwerven.?
Diverse andere Europese fabrikanten bouwen de auto?s voor China ook in dat land. Muir geeft echter aan dat Seat niet voor die optie kiest. Met welke auto's Seat naar de Aziatische landen wil, is nog niet bekend.
Seat is niet vergeten dat Europa het belangrijkste is voor de aantallen. Het merk streeft in de belangrijke markten Duitsland, Frankrijk, Itali? en Engeland marktaandelen van 2,5 tot 3,0 procent na, twee keer zoveel als nu het geval is. De introductie van een zustermodel van de Volkswagen Lupo en de nieuwe Seat Leon (2012) moeten bijdragen aan de grotere verkoopaantallen.
bron: autoweek
Seat wil groeien en de directie heeft inmiddels wel door dat de kansen daarvoor vooral buiten Europa liggen. Vandaar dat het merk z?n horizon wil verbreden en China en Rusland als markten aanboort.
Dat heeft Seat-topman James Muir tegen persbureau EFE gezegd. Nog dit jaar wil het merk beginnen om de twee belangrijke Aziatische markten aan te boren. Muir is realistisch: ?We gaan onszelf stapje voor stapje introduceren. We verwachten niet meteen al in het eerste jaar al een groot marktaandeel in China en Rusland te verwerven.?
Diverse andere Europese fabrikanten bouwen de auto?s voor China ook in dat land. Muir geeft echter aan dat Seat niet voor die optie kiest. Met welke auto's Seat naar de Aziatische landen wil, is nog niet bekend.
Seat is niet vergeten dat Europa het belangrijkste is voor de aantallen. Het merk streeft in de belangrijke markten Duitsland, Frankrijk, Itali? en Engeland marktaandelen van 2,5 tot 3,0 procent na, twee keer zoveel als nu het geval is. De introductie van een zustermodel van de Volkswagen Lupo en de nieuwe Seat Leon (2012) moeten bijdragen aan de grotere verkoopaantallen.
bron: autoweek