SEAT-Online.nl meets TVS Engineering. Introductiemeeting - 13 juli 2013 @ Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ztevan

Member
Lid geworden
20 nov 2012
Berichten
555
Ik Had een volle tank ultimatum dus dat zou het niet moeten zijn.
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
Ik vond het een geslaagde dag! Ondanks een paar kleine tegenslagen is het goed verlopen en is volgensmij iedereen tevreden naar huis gegaan ;) (dat hoop ik tenminste) af en toe was het inderdaad ook een beetje chaotisch, maargoed, ik ging er ook wel een beetje van uit dat mensen zich ff zouden melden als ze wat wouden ;) helaas liepen sommige dingen wat uit, maar tuning gaat nou eenmaal niet vanzelf haha.
Ik zal morgen even wat toelichting geven over hoe en wat met rollen. Voor de gene die het interessant vinden!
 

Stefan

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
6
Vond het wel leuk om te zien hoe ze te werk gaan bij TVS. Vooral de projecten met de R36's zijn gaaf.
 

MarcelS

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
831
misschien een domme vraag hoor, maar hoeven auto's op zo'n type rollenbank niet gezekerd te zijn ? je zit eigenlijk overal de auto met spanbanden vast zitten maar zie dat hier niet terug. Is daar een reden voor ?
 

thebungler

Member
Lid geworden
24 mei 2013
Berichten
612
misschien een domme vraag hoor, maar hoeven auto's op zo'n type rollenbank niet gezekerd te zijn ? je zit eigenlijk overal de auto met spanbanden vast zitten maar zie dat hier niet terug. Is daar een reden voor ?

hier zitten ze ook vast aan de voorkant
 

Andy

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
82
Zo was een geslaagde dag bij TVS. Zijn inderdaad wat verbeter punten maar al met al goed geregeld.
Mexxt en organisatie bedankt!
En blij met het resultaat natuurlijk ;)
IMG_09431_zps8f9c0fd6.jpg


@Bas , vanaf start ging het wel aardig op alleen toen begonnen jou PK's zijn ding te doen :mrgreen:
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.409
Wat mij opvalt: ik zie steeds hogere temperaturen voorbij komen, bij de laatste uitdraai van Andy zelfs 38 graden :? Word de warme lucht niet afgevoerd, en verse lucht binnen geblazen?
Ik krijg de indruk dat de lucht alleen maar binnen de hal rondwaait, maar weinig of geen verse lucht wordt toegevoerd. Zowel voor de auto's (slechte koeling) als de gezondheid van de mensen niet goed (betekent dat je in de hal continue uitlaatgassen en veel fijnstof inademt, zeker van de dieselmotoren.
 

koiboy

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
4.620
Wat mij opvalt: ik zie steeds hogere temperaturen voorbij komen, bij de laatste uitdraai van Andy zelfs 38 graden :? Word de warme lucht niet afgevoerd, en verse lucht binnen geblazen?
Ik krijg de indruk dat de lucht alleen maar binnen de hal rondwaait, maar weinig of geen verse lucht wordt toegevoerd. Zowel voor de auto's (slechte koeling) als de gezondheid van de mensen niet goed (betekent dat je in de hal continue uitlaatgassen en veel fijnstof inademt, zeker van de dieselmotoren.

En vergeet CO niet dat is een sluip moordenaar.
 

ztevan

Member
Lid geworden
20 nov 2012
Berichten
555
Aan de voor en achterkant van de auto stond een hele grote roldeur open.
Volgens mij voldoende frisse lucht. Als de koelvin aanging voelde je een erge tocht door de hal heen.
 

koiboy

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
4.620
Aan de voor en achterkant van de auto stond een hele grote roldeur open.
Volgens mij voldoende frisse lucht. Als de koelvin aanging voelde je een erge tocht door de hal heen.

Dan zal het idd wel meevallen:mrgreen:
 

BasReijnen

New member
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
88
Zo was een geslaagde dag bij TVS. Zijn inderdaad wat verbeter punten maar al met al goed geregeld.
Mexxt en organisatie bedankt!
En blij met het resultaat natuurlijk ;)
IMG_09431_zps8f9c0fd6.jpg


@Bas , vanaf start ging het wel aardig op alleen toen begonnen jou PK's zijn ding te doen :mrgreen:

Jij hebt ook een mooi resultaat, en de auto is zeker snel. Zo zie je maar dat een veel lichtere auto veel minder pk's nodig heeft.
Ging een stuk gelijk op idd en toen schoot ik behoorlijk weg. Ging ervan uit dat jij een versnelling lager zat en toen moest
schakelen, want ging van gelijk op naar behoorlijk verschil. De startsnelheid lag vrij hoog ik schakelde terug naar de 4 volgens mij.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.409
OK, als er ook aan de achterkant een deur open stond is het anders, maar dan vind ik de gemeten 38 graden toch wel erg hoog, ik vraag me af waar dat is gemeten.
 

BasReijnen

New member
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
88
Volgens mij werd de temp handmatig ingevuld. Gaf dit ook aan dat door dit soort variabelen het gemeten vermogen beter of slechter kan
uitpakken. De andere variabel was volgens mij het toerental bij een bepaalde snelheid. Kon niet goed meekijken wat het precies was.
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Hoe hoger de temp, hoe meer de rollenbank als vermogen zal aangeven (ivm DIN correctie). Normaliter (bij de superflow tenminste), pakt hij gewoon de ruimte temperatuur sensor (die kun je niet zelf invullen), maar ik weet niet hoe dat bij deze bank is.
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
de 38 graden is de inlaattemperatuur van de intercooler.
Dat is niet de temperatuur in de ruimte.

Bij de meeste auto's kan je de temp loggen en zo kan je hem instellen.

De bank is echt wel oke.
Dr staan porsches op met 500+ pk.

Mijn leon die bij JD op de bank 318/435 deed, deed bij tvs op de bank 312/430.
Veel verschil zit er dus niet in.
De grafieken verschillen zoals je kan zien veel, de ene is mooi vloeiend, de ander rimpelig. Dat ligt zeker aan de auto, bij die van ztevan kon ik duidelijk merken dat hij tijdens de run erg rafelde (toerenverloop gaat niet vloeiend) Net zo als de A4 die met hem mee was, de dip was overduidelijk te voelen en te zien op de toerenteller.

Ik heb ontzettend mijn best gedaan om fatsoenlijke op rij platen te maken, en de ruimte netjes te voorzien van een groot LCD tijdens de meeting!
Naar mijn idee ook erg goed gelukt!
De bank maakt inderdaad een klereherrie, maar dat komt omdat hij los staat op de grond (ivm vloerverwarming). De auto kan nergens heen, en zit stevig vast aan de bank.

De koeling is inderdaad wat minder, maar door de 2 deuren te openen kan je al een behoorlijke luchtstroom genereren waardoor de temp in de rol ruimte laag blijft.
het was ook wel een hete dag, binnen was de temperatuur 22 graden.
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Precies, dat verloop voel je helemaal duidelijk op de dyno inderdaad, als het niet mooi op loopt voel je de auto gewoon trekken aan de spanbanden.
Intercooler temperatuur, heb je de obd stekker dan aangesloten op de dyno apparatuur?
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
Nee, ik weet ongeveer wel wat ik in moet vullen.
Mocht het echt een vaag resultaat zijn, dan log ik een run de temperatuur.

de mogelijkheid is er wel, maar dan kan je niet meer loggen tijdens de run, dus enigszins lastig :p

Je ziet wel bij mijn auto dat het niet veel uit maakt. je krijg in iedergeval een duidelijk beeld van wat je auto levert.
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Precies, ook aan de auto van schuppert zie je het. Die deed zelfs meer (had ook wat gefixt).

Een dyno uitdraai is ook maar een moment opname natuurlijk. Denk ook aan brandstoffen etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan