1.8Turbo20VT
New member
- Lid geworden
- 30 apr 2014
- Berichten
- 23
Goedenavond allen,
Ik wil graag mijn vraag bij jullie specialisten neerleggen, omtrent het chippen. (Hoop dat ik een beetje welkom ben nog met mijn Passat haha).
Ik heb een VW Passat van '03, al bijna 4 jaar. De auto heb ik gekocht met 108.xxx KM op de teller.
Inmiddels draait mijn Passat met 1.8 Turbo 20V nog steeds en passeert hij binnenkort de 195.xxx aan.
Graag zou ik mijn Passat bij JD-Engineering willen laten chippen, echter maak ik mij zorgen om het volgende.
Over de Motorblok. Vorig jaar tijdens de zomervakantie, gaf onze auto in Spanje.
STOP! (LAGE OLIEDRUK), in het Duits.
Mijn vader en ik gingen toen uiteraard direct stoppen, maar er bleek gewoon voldoende olie te zitten.
We kregen de melding x aantal keren, maar alsnog oliepijl bleef altijd OK. De auto had 178.xxx gelopen toen.
De melding kwam alleen bij volgas acceleren of bij 130, 140 a 150 rijden. We dachten dat dit nooit goed kon zijn, we bleven doorrijden met 110 op cc tot aan de boot grens in Spanje. De melding kwam zo'n 500KM niet meer, toen we 110 reden op CC.
In Marokko hebben we de auto voorzien van andere olie. We kregen te horen dat 5W-30 EDGE van Castrol te dun is in Marokko.
We waren ge-swicht naar 10W40. Nieuwe oliefilter, andere olie en weer gaan. We wouden de carterpan niet laten openen daar, gezien bij onze locatie nauwelijks professionele dealers waren. In Marokko kreeg ik de melding van STOP oliedruk niet meer, alleen af en toe wanneer ik even de gaspedaal dieper in trapte bij 130 km/h. Melding kwam alleen bij motor wanneer die op bedrijfstemperatuur was en ik zo'n 100KM had gereden.
Terugweg naar NL, zelfde verhaal bij 130/140 rijden, de melding kwam af en toe.
een keer brande er kort motormanagementlampje dit verdween na 60KM) we besloten van FR naar NL gewoon 90/100 te rijden op CC. Dit ging goed.
In NL, gelijk de carterpan geopend en oliezeef laten vervangen. Daarna oliegevuld van (5W-30 Edge Castrol weer, op aanraden van Brezan).
De melding is nooit meer teruggekomen, sludge is een kwaaltje bij deze motoren, ondanks dat wij elk jaar rond de 12000 KM de olie vervangen, mogelijk kwam het omdat de eerste eigenaar met 10W40 reed wat Long live intervallen had van 30DKM.
Goed, lang verhaal kort. Raden jullie het aan om mijn Passat 1.8T te laten chippen?
Ondanks de hoge-kmstand van koppeling en motor. Of zou JD daarvoor toch de auto nodig hebben om te kunnen testen/diagnose uit te voeren etc.
Hartelijk dank alvast, allen!
Met vriendelijke groet,
Rachid
Ik wil graag mijn vraag bij jullie specialisten neerleggen, omtrent het chippen. (Hoop dat ik een beetje welkom ben nog met mijn Passat haha).
Ik heb een VW Passat van '03, al bijna 4 jaar. De auto heb ik gekocht met 108.xxx KM op de teller.
Inmiddels draait mijn Passat met 1.8 Turbo 20V nog steeds en passeert hij binnenkort de 195.xxx aan.
Graag zou ik mijn Passat bij JD-Engineering willen laten chippen, echter maak ik mij zorgen om het volgende.
- Koppeling (nooit vervangen en slipt [nog] niet).
- Motorblok zelf (Hier ga ik inhoudelijk wat dieper op in, lees bericht onderin)
Over de Motorblok. Vorig jaar tijdens de zomervakantie, gaf onze auto in Spanje.
STOP! (LAGE OLIEDRUK), in het Duits.
Mijn vader en ik gingen toen uiteraard direct stoppen, maar er bleek gewoon voldoende olie te zitten.
We kregen de melding x aantal keren, maar alsnog oliepijl bleef altijd OK. De auto had 178.xxx gelopen toen.
De melding kwam alleen bij volgas acceleren of bij 130, 140 a 150 rijden. We dachten dat dit nooit goed kon zijn, we bleven doorrijden met 110 op cc tot aan de boot grens in Spanje. De melding kwam zo'n 500KM niet meer, toen we 110 reden op CC.
In Marokko hebben we de auto voorzien van andere olie. We kregen te horen dat 5W-30 EDGE van Castrol te dun is in Marokko.
We waren ge-swicht naar 10W40. Nieuwe oliefilter, andere olie en weer gaan. We wouden de carterpan niet laten openen daar, gezien bij onze locatie nauwelijks professionele dealers waren. In Marokko kreeg ik de melding van STOP oliedruk niet meer, alleen af en toe wanneer ik even de gaspedaal dieper in trapte bij 130 km/h. Melding kwam alleen bij motor wanneer die op bedrijfstemperatuur was en ik zo'n 100KM had gereden.
Terugweg naar NL, zelfde verhaal bij 130/140 rijden, de melding kwam af en toe.
een keer brande er kort motormanagementlampje dit verdween na 60KM) we besloten van FR naar NL gewoon 90/100 te rijden op CC. Dit ging goed.
In NL, gelijk de carterpan geopend en oliezeef laten vervangen. Daarna oliegevuld van (5W-30 Edge Castrol weer, op aanraden van Brezan).
De melding is nooit meer teruggekomen, sludge is een kwaaltje bij deze motoren, ondanks dat wij elk jaar rond de 12000 KM de olie vervangen, mogelijk kwam het omdat de eerste eigenaar met 10W40 reed wat Long live intervallen had van 30DKM.
Goed, lang verhaal kort. Raden jullie het aan om mijn Passat 1.8T te laten chippen?
Ondanks de hoge-kmstand van koppeling en motor. Of zou JD daarvoor toch de auto nodig hebben om te kunnen testen/diagnose uit te voeren etc.
Hartelijk dank alvast, allen!
Met vriendelijke groet,
Rachid
Laatst bewerkt door een moderator: