[SEAT] [Leon 1P] TFSI kop Reinigen + Preventief Onderhoud

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.283
Echter maar een fractie van alleen directe inspuiting.
Veel deellast gebruik geeft zo goed als geen vervuiling en veel vollast gebruik best wel wat.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.779
Bij mij waren de kleppen toch aardig zwart en na een reiniging liep de motor aanzienlijk beter!!
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.586
Is de vervuiling niet het nadeel van het Miller cycle principe (klep overlap) bij de TSI?s ?
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Nu staat de RS4 er zeker om bekend om snel te vervuilen (ja toch, Arne?), maar het resultaat van zon HHO clean behandeling lijkt toch echt wel zn vruchten af te werpen:
https://www.youtube.com/watch?v=g86L718r0Fo

Te mooi om waar te zijn......

Door het het lange intaat traject krijg je chemisch de troep er niet af bij de Rs4 B7. Bij de TFsi motoren is het een ander verhaal.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Is de vervuiling niet het nadeel van het Miller cycle principe (klep overlap) bij de TSI?s ?

De Tfsi (turbo motoren) hebben nagenoeg geen klepoverlap. De Rs4 B7 daarentegen wel.
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
Zo zagen de kleppen er na 190k (waarschijnlijk nooit gereinigd) bij mij uit. Met een chemische behandeling krijg je deze vervuiling onmogelijk schoon.

xfnp0j.jpg
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.014
Doet tuningparts nu walnootstralen of chemisch?
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
zo.....
Topic van 38 pagina's doorgelezen en ik ben 1x (!!!) de term 1.0 TSI tegengekomen in combinatie met het woord GOLF.
Dat is natuurlijk iets heel anders dan een Seat :)
Hoe zit het met de drie cilinder 1.0 motoren van 115pk (met DSG)
Mijn auto zal komende week in elkaar gezet worden in Barcelona, en ik kan niet wachten tot ie afgeleverd gaat worden.

Arona FR 1.0 TSI DSG7 115pk (nog wel...wordt meer)

Heeft de 1.0TSI al die dubbele inspuiting, dus indirect (op de kleppen dus) ?n direct (direct in de cilinder)?

Naar mijn weten hebben alleen de EA888 Gen.3(B) blokken van VAG dit, dus de latere (>2013) 2.0 T[F]SI. Deze techniek is sowieso te duur om in een 1.0 te gebruiken.

Echter maar een fractie van alleen directe inspuiting.
Veel deellast gebruik geeft zo goed als geen vervuiling en veel vollast gebruik best wel wat.

Bij mij waren de kleppen toch aardig zwart en na een reiniging liep de motor aanzienlijk beter!!

Ik had een afspraak willen maken voor walnut blasting, maar bij nadere inspectie bleek dat helemaal niet nodig te zijn. De klep- stelen, schotels en zittingen waren nagenoeg schoon. Er was slechts een lichte aanslag zichtbaar, maar dat mag geen naam hebben.
 

DriverSeat

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
2.334
Wat is jouw km-stand? Bij mij is het 165000 en is de inlaat nog nooit gereinigd.
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.779
Bij mij was het redelijk zwart (68K km) en heb een Chemische reiniging laten doen wat merkbaar resultaat gaf!!
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
De teller staat bij mij inmiddels op 83K. Wat brandstof betreft tank ik altijd BP/Aral Ultimate of Shell V-Power en in de zomermaanden gaan er per tank 3 flessen bio-ethanol in. Mogelijk heeft dit een extra reinigende werking.
 

VAGfan

Active member
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
1.051
Ik heb mijn blok 2 weken geleden chemisch laten reinigen, kmstand 73K. Er kwam wel wat witte rook uit de uitlaat, maar zeker geen rookwolken. De auto loopt stationair na de koude start iets rustiger en hij loopt fractioneel mooier door de toeren heen. Verschil in vermogen heb ik niet gemerkt. Gezien ik de auto nog een paar jaar wil rijden vond ik het de investering van EUR 175 zeker waard.
 
Laatst bewerkt:

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.586
Wat ook erg helpt is het schoonmaken van de intercooler, turbo buizen & slangen, gasklep en inlaat spruitstuk. Hier zit meestal ook veel olie in of plakkerige olie aanslag.
Als dat schoon is merk ook dat de motor rustiger en meer gelijkmatig loopt
 
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
290
Inmiddels een offerte binnen van een bedrijf in Doetinchem voor walnut blasting: €563 en het is een dag werk. :S
Vind het behoorlijk aan de prijs.
 

Bluepower

Active member
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
814
lekker ergens anders naar toe gaan.... prijzen varieren van 300-450 euro meestal.. Ik zou persoonlijk ook direct de injectoren laten reinigen en controleren en voorzien van nieuwe zeefjes en seals
 
Bovenaan