[SEAT] [Leon 1P] TFSI kop Reinigen + Preventief Onderhoud

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.779
Gisteren heb ik mijn auto preventief onderhoud laten geven bij Hans sloot.

Hans heeft mijn kop gereinigd met zijn nieuwe reiniger, vooraf en achteraf wordt de kop ge?nspecteerd met een camera en het verschil was duidelijk te zien.

Ook heb ik de Nokvolger laten vervangen en de kettingspanner laten controleren.
Nokvolger was licht beschadigd maar toch vervangen.

Tevens een K/N filter gemonteerd en benzinefilter vervangen.

Top service inclusief warm broodje vlees en lekkere cappuccino.

De auto rijdt weer als een raket..._/-\o_

23mx6py.jpg


96x6bs.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cupra tdi

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
606
Hoe lang duurde om het kop te Reinigen? wat zijn de kosten?
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Neemt ongeveer 1 uur de reiniging zelf. Kosten zijn € 150 ex btw

Tijdig reinigen voorkomt dit probleem bij T(F)SI motoren:

DSCN3443.jpg


3730919614_78bf7432e6_o.jpg


341858523.jpg






Na de reiniging krijg je dan weer:
Audi_RS4_Carbon_buildup_AFTER_Avalon_Motorsports.JPG


En is de motor weer blij:
+ meer vermogen
+ minder verbruik
 
Laatst bewerkt:

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.779
Duurt ongeveer 40 minuten en daar komt dan nog uit/in bouwen bij!!

Prijs is 150 euro ex.
 

Tournataka

New member
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
488
Wellicht niet helemaal toepasselijk, is dit ook al te doen bij de TDI blokken? Of hebben deze in mindere maten last van dit probleem?
 

cupra tdi

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
606
kan ik het doen met de catchcan erop of moet dit eraf? Het is jammer dat het 200km bij mij vandaan is. Ik ga kijken of vdv dit ook niet wil gaan doen
 

michaelseat

Member
Lid geworden
9 jul 2011
Berichten
688
Zo dat ziet eruit. Is dit een probleem wat ze allemaal hebben? En bij welke km stand is het echt aan te raden? (Zag hier 100.000 staan als ik t goed begrijp)
 

modernization

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
5 feb 2013
Berichten
287
Oeh dit is wel zeer interessant! Na bijna 80k op de teller mag dit wel eens gebeuren denk ik :p
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Zo dat ziet eruit. Is dit een probleem wat ze allemaal hebben? En bij welke km stand is het echt aan te raden? (Zag hier 100.000 staan als ik t goed begrijp)

Alle motoren krijgen hier last van. Vanaf 30.000km heeft het al nut om het uit te voeren, elke 50.000km een reiniging uit laten voeren is aan te raden.

Oeh dit is wel zeer interessant! Na bijna 80k op de teller mag dit wel eens gebeuren denk ik :p

Zeker, 1.4 TSI motoren hebben er ook veel last van.


kan ik het doen met de catchcan erop of moet dit eraf? Het is jammer dat het 200km bij mij vandaan is. Ik ga kijken of vdv dit ook niet wil gaan doen

Geen probleem, catchcan kan blijven zitten.

VDV heeft het niet, je hebt er speciale apparatuur voor nodig.

Garage out in Amstelveen kan het ook.

Wellicht niet helemaal toepasselijk, is dit ook al te doen bij de TDI blokken? Of hebben deze in mindere maten last van dit probleem?

TDI motoren met hun EGR kleppen hebben er ook last van, die kunnen ook behandeld worden.
 
Laatst bewerkt:

Henk

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.494
Het lijkt mij dat de (T)FSI motoren met een catchcan minder snel last hebben van. Het zijn toch de carterdampen die neerslaan op de inlaatkleppen ?
 

gerber

New member
Lid geworden
12 mrt 2011
Berichten
668
Denk dat ik dat ook beter eens zou doen, auto heeft al 107000 km gereden.
 

Race Eend

Sponsor
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.619
Het lijkt mij dat de (T)FSI motoren met een catchcan minder snel last hebben van. Het zijn toch de carterdampen die neerslaan op de inlaatkleppen ?


Carterdampen/tankontluchtingsdampen/blow-by van de uitlaatgassen. Kortom een catchcan helpt niet volledig. Bovendien moet hij dan al vanaf 0 km gemonteerd zijn.
 

pietwillem

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
537
Dus ook bv bij de 1.8 20vt blokken is het dus wijs om eens te laten doen?
 

michaelseat

Member
Lid geworden
9 jul 2011
Berichten
688
Mijne heeft nu ook al 120.000 gelopen en volgens mij is t nog nooit gedaan geweest dus toch wel is interessant om dr is iets mee te doen want neem aan dat je dan toch alwat vermogen moet missen, zit nu al goeie 5000km catch can op dus dan heeft t erna zeker zin. Heb je met chippen dan ook kans dat je stukken gaat rijden ivm de vervuiling of is het enkel zo dat je gewoon lager vermogen gaat halen.
 

Williamvhal

Member
Lid geworden
20 dec 2011
Berichten
589
Dacht dat de 1.8 20vt er ook last van hadden maar dan in mindere maten

Voordeel is wel dat je de dampen naar buiten kunt leiden

Bij de tfsi gaat dat niet omdat het een gesloten systeem is
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan