2.0 TFSI 400pk ook voor andere VAG merken...

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.006
Benieuwd of deze 400 net zo 400 is als de 310 310 was. :+
 

adjego

Administrator
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
4.597
Maar die 310 was een verzinsel vanuit PON. Dit is vanuit VW zelf..;)
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
De nieuwe IHI turbo is een stuk groter dan de oude K04-064.
In Duitsland rijden ze al met 370 pk zonder modificaties. Met de juiste hardware is +400 mogelijk.
 

Leapp

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
22 aug 2010
Berichten
2.756
Porsche komt ook met een 911 met een 4cilinder turbo met 400pk. ;w
 

jeroen3131

New member
Lid geworden
31 okt 2012
Berichten
660
Pffff.... en Arne en ik maar moeilijk doen met custom turbo builds om een soortgelijk vermogen te behalen :p
 

CupraV

New member
Lid geworden
24 aug 2013
Berichten
169
De Porsche Macan krijgt misschien wel hetzelfde blok.
Wel een heel lekker vermogen.
Ben benieuwd wat een goede tuner er nog mee kan doen tegen die tijd door alleen de software aan te pakken.

En zijn die nieuwere IHI turbo's ook een beetje plug and play op de huidige 2.0 T(F)SI blokken?
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.774
De K04-064 turbo zit op de Cupra en Cupra R (1P) en de golf 6 R volgens mij?

Zit er een IHI turbo op de golf 7 R en de nieuwe Cupra 5F ??
 

amc

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
11 dec 2010
Berichten
14.556
De Porsche Macan krijgt misschien wel hetzelfde blok.
Wel een heel lekker vermogen.
Ben benieuwd wat een goede tuner er nog mee kan doen tegen die tijd door alleen de software aan te pakken.

En zijn die nieuwere IHI turbo's ook een beetje plug and play op de huidige 2.0 T(F)SI blokken?

Mits het dezelfde turbo is dan van de golf 7 R zal er niet veel meer uit komen ....denk ik

Ik denk dat het lastig wordt om de IHI op het huidige blok te bevestigen ;) De nieuwe twinscroll heeft een heel andere bouwvorm! De downpipe met V band aansluiting zit nu bijv aan de berijderskant en de turbo zit nu ook een stuk hoger dan voorheen.

jhu2xt.jpg


Lijkt een beetje op mijn top mount ombouw :mrgreen:
 

CupraV

New member
Lid geworden
24 aug 2013
Berichten
169
Goed om te weten alvast, kan ik dat alvast uit mijn hoofd zetten ;)
 

FR-Power

New member
Lid geworden
16 aug 2012
Berichten
2.226
Goed om te weten alvast, kan ik dat alvast uit mijn hoofd zetten ;)

Problemen bestaan niet... Alleen uitdagingen!
Gewoon zeggen dat het wel degelijk kan.. anders wat buizen via het dashboardkastje, achter het middenconsole door etc.. :) maar het kan wel degelijk! haha
 

mart20vt

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.774
Dat betekent wellicht dat je een Cupra 5F gemakkelijk op 400 pk krijgt, Stage I of II...:q

En dan standaard sperdiff en hetzelfde gewicht als mijn FR.._/-\o_

Dat moet hemels zijn met een paar semislicks en een goede schroefset!!!!
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Ik liep bij toeval tegen dit oude topic aan. Ligt het aan mij of is dit concept een stille dood gestorven?
 
Bovenaan