Audi RS3

Bandit

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
651
Bluetooth - onderdeel van een of ander pakket - ? 3900,- 8)78)7
 

DDX

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
1.063
Is toch saai als je geen opties hebt om uit te kiezen ?
 
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
1.901
Bron Autoweek: http://www.autoweek.nl/autonieuws/15791/Gereden-Audi-RS3-Sportback

Audi sluit de levenscyclus van de huidige generatie A3 af met een erg smakelijk toetje: de RS3. Een uurtje ten noorden van Montreal, Canada, proberen we de nieuwkomer uit.
Waar de S3 ophoudt, daar gaat de RS3 verder. Zo zou het moeten zijn en... dat klopt ook. Om met het uiterlijk te beginnen: Audi is erin geslaagd om de veteraan, want dan kun je de Sportback inmiddels wel noemen, er toch attractief uit te laten zien. Smaakvol vet, zeg maar. De diffuser achter met ovale uitlaatpijpen en de mat aluminium buitenspiegelunits; het geeft al de potentie aan van deze nieuwkomer die in december officieel bekend werk gemaakt en in maart in Geneve zijn showdebuut maakt. Maar de RS3 gaat dus nog verder, met side skirts, 19-inch rondom, een grote dakspoiler en wat te denken van zwarte remklauwen met RS-logo om enorme schijven heen?
Zoals bij elke sportieve Audi, is de zit er ??n die veel geborgenheid biedt. De vijfcilinder turbo blijkt geen grote mond te hebben. Audi heeft het over een speciale sound klep in het inlaatsysteem voor de juiste brom maar de RS3 is, ook als je hem vol intrapt, continu bescheiden op dat vlak. Sterk punt is de handelbaarheid van deze uiteraard 4-wielaangedreven hatchback. Hij voelt zoals hij eruit ziet: krachtig, dynamisch. Door de met leer beklede sportstoelen zit je als gegoten, het stuurwieltje biedt spectaculair veel grip. Een RS3 trek je aan en dan kan het grote genieten beginnen. Alleen sturen en gassen want de RS3 komt met de standaard 7-traps automaat met dubbele koppeling, de S-tronic. Die is via peddles ook vanaf het stuurwieltje te bedienen.
Op het Canadese, winterse circuit van Mecaglisse merken we dat de auto wat handelbaarheid betreft, bijna nieuwe maatstaven zet. Evengoed kan zelfs de quattro-aandrijflijn de 340 pk niet goed kwijt maar dat komt vooral door de gladde, vastgereden sneeuw-troep. Spikes hebben we hier nodig! Een ouderwets bommetje, die RS3, da's duidelijk. In maart op Geneve, in maart gaan we ook nog een keer op asfalt boenderen met de RS3 en dan in april bij ons. Voor 68.900 euro.

De volledige rij-impresie van de nieuwe Audi RS3 staat in AutoWeek nummer 03 die woensdag 19 januari in de winkel ligt.
 
Bovenaan