[Audi] [TT 8N] 1.8 20vt spoelt laat op

Audiroy

New member
Lid geworden
18 nov 2015
Berichten
12
Ik zal me eigen even voor stellen ik ben Roy
Heb een audi tt met een 1.8 20vt ajq

Deze heb ik laten chippen bij jd, evap en maf delete
Maar nu heb ik het volgende probleem.
Hij spoelt erg laat op.



Met een k04-001 geen waardes om wild van te worden zoals je ziet.

Het volgende is er al aan veranderd.
Nieuwe turbo k04-001 kkk borgwarner
3 inch downpipe zonder kat
Milltek catback systeem
Grote FMIC
S3 225 pk injectoren
Grotere silicone air intake
andere n75 geprobeerd
nieuwe bougies
nieuwe deatschwerks benzinepomp
nieuwe NGK tfsi bobines
distributie staat op tijd


Maar ondanks blijft hij laat op spoelen
Ook heb ik al een k03s turbo geprobeerd,maar dit heeft niks opgeleverd.





Ik weet dat dit geen seat is maar ik weet het niet.
Ook lees ik dat er hier veel mensen zitten met veel ervaring.

Ik hoop dat jullie een idee hebben
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Heb je een uitdraai van je vermogen? Zoniet, dan zal je moeten loggen om je powerafgifte in kaart te brengen (wanneer geeft hij maximale druk etc)

[edit]
Wanneer ben je bij JD geweest? Heb je al met hen contact opgenomen?
 

Audiroy

New member
Lid geworden
18 nov 2015
Berichten
12
Ik heb al contact gehad met ze.
We dachten dat de uitlaat het probleem was.
Deze vervangen voor een milltek.
Maar had weinig effect.
 

corrado20vt

New member
Lid geworden
18 nov 2015
Berichten
11
Weet je overigens al waarom bij jou dat traction control lampje niet uitgezet kan worden?
 

Henk

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.494
Al eens een druktest uitgevoerd om lekkages in je inlaattraject/carterontluchting uit te sluiten ?
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Was het probleem met de K03s exact hetzelfde?
 

djames55

New member
Lid geworden
2 mrt 2015
Berichten
754
het is je intercooler, probeer maar even met je originele intercooler, sommige intercoolers zijn echt niet goed, je kan je laten adviseren bij Celtemp even met Dave bellen,
hij kent ze ook bij JD en weet ook op welke punten je moet letten :)
 

Henk

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.494
het is je intercooler, probeer maar even met je originele intercooler, sommige intercoolers zijn echt niet goed, je kan je laten adviseren bij Celtemp even met Dave bellen,
hij kent ze ook bij JD en weet ook op welke punten je moet letten :)

Vind het knap dat je op basis van een paar logjes van pingelsensoren (je hebt trouwens slechte brandstof getankt ten tijde van de log) en de MAP waarde claimt dat de intercooler slecht is.
Een te grote IC zal een iets slechtere opspoelresponse laten zien en een te kleine intercooler een te laag topvermogen, maar dat verklaart niet de relatief lage waarden.
 

passiewassie

Active member
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
3.170
Heb je wat foto's van alles? Dus je IC, motorruimte, uitlaat etc? Misschien zijn er op basis van de visuele installatie wat punten die we kunnen zien.

Wastegate staat wel strak genoeg en de N75 klep werkt? Als de N75 afgekoppeld of niet werkt krijg je ook rare dingen.
 

J.B.

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
9.392
Dit is geen IC probleem. Tenminste niet wat qua formaat. Ik heb een 600x300mm intercooler in de voorbumper hangen en mijn Leon spoelt gewoon bij 2250 op. Een lek in de intercooler zou wel kunnen. Of ergens in dat circuit.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Op papier heb je echt een goede setup, erg vreemd dat er maar zo weinig uitgeperst word op dit moment...
 

corrado20vt

New member
Lid geworden
18 nov 2015
Berichten
11
Heb je wat foto's van alles? Dus je IC, motorruimte, uitlaat etc? Misschien zijn er op basis van de visuele installatie wat punten die we kunnen zien.

Wastegate staat wel strak genoeg en de N75 klep werkt? Als de N75 afgekoppeld of niet werkt krijg je ook rare dingen.

De n75 is al eens gewisseld, in een andere log zie je dat hij ook de hele tijd vol open stuurt.
Actuator is ook al gewisseld.
Met een extra veer buiten de actuator om haalt ie wel z'n druk maar ook pas enorm laat. Dan gaan de waardes in 020 ook naar zelfs 8.5 op cilinder drie en het spruitstuk wordt dan na drie keer doortrekken al helemaal rood.

Ik heb zelf drie auto's met 1.8t en heb dat daar bij nog nooit gezien.

Een lek test is overigens zowel thuis als bij jd gedaan
 

djames55

New member
Lid geworden
2 mrt 2015
Berichten
754
Probeer echter toch maar een een anderen intercooler, even de originele, zelfs indentiek aan de buitenkant kan er ook wat aan de binnen kant fout zitten.
alleen het komt bijna nooit voor en je hebt alle kritieke punten al bekeken :)
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
Koppel de rest van de uitlaat anders eens los en ga een stukje rijden, als hij zo erg pingelt heb je best kans dat de uitlaat in de einddemper verstopt is ofzo, dan drukt hij de uitlaatgassen terug de verbrandingskamer in.
En anders kan je inderdaad nog even je intercooler wisselen.

Ik meen me te herinneren dat martijn het nog met je over de einddemper gehad heeft. Hij heeft in ieder geval wel zo iets tegen mij gezegd.

en als ik dit zo lees is dit echt een verstopping in de uitlaat.
 

passiewassie

Active member
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
3.170
Nokkenasverstelling? Overlap tussen inlaat en uitlaat wat wellicht zorgt voor minder uitlaatdruk, pingelfratsen enzovoorts?
 

MexxT

New member
Lid geworden
28 aug 2010
Berichten
1.937
een AJQ heeft geen VVT ;)

Maar je hebt inderdaad wel een punt, distributie niet op tijd (de riem), of 1 nokkenas niet op tijd (de ketting in de kop) is natuurlijk ook nog mogelijk.
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
In de startpost staat nog "distributie staat op tijd". Ik zet mn geld dan ook op downpipe/uitlaat.
 
Bovenaan