Auto stelen nieuwe stijl

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.595
Normaliter stuurt de auto signalen uit die door de sleutel worden opgevangen zodra hij in de buurt is. Deze geeft hier een respons op waardoor de auto open gaat en wil starten en dergelijke.

Die "scanner" is vooral een gevoelige directionele antenne. Het signaal van de auto wordt versterkt, of gereproduceerd en het huis in gestuurd. De sleutel denkt dat de auto in de buurt is en stuurt de benodigde respons terug. De "scanner" pikt dit weer op en stuurt het door naar de auto.

Afhankelijk van de auto (en vooral hoe weinig de fabrikant aan beveiliging heeft gedaan) kun je in de auto een nieuwe sleutel inleren zodat je door kan rijden als je weer buiten bereik van de echte sleutel bent. Of het slechtere systeem dat niet uitvalt zodra de sleutel weer buiten bereik is.

Vergeet niet, ook auto's lopen nog steeds mijlenver achter op het gebied van beveiliging. Goede beveiliging is duur om te maken en biedt voor de fabrikant amper voordelen. Zolang dit soort shit ze alleen maar meer auto's laat verkopen en verzekeringsmaatschappijen/overheden gebrekkige beveiliging niet afstraffen zal er niks veranderen. Hetzelfde gebeurt bij internetgiganten, zorgbedrijven etc. Slechte beveiliging is goedkoop, een keer sorry zeggen en klaar ermee.

Dit dus. Ken je het polensleutel verhaal nog wat hier de ronde deed? Valt in dezelfde categorie...

Vergeet ook niet je eigen post van 2 jaar terug: https://www.seat-online.nl/showthre...-door-gebrekkige-beveiliging-chip-autosleutel

Niets veranderd dus. Gaat ook niet zomaar veranderen, want het kost de fabrikant meer geld, en daarnaast verdien vele bedrijven geld met de bestaande situatie (beveiligingsproducten etc)
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.372
Probleem is ook dat alle autofabrikanten hun componenten per soort maar bij een paar verschillende fabrikanten inkopen, dat betekent als er ??n componentleverancier is met een zwakke plek dat je dit in veel merken terugvindt, en dus veel merken auto's makkelijk kunt 'kraken'. Bij die componenten waar het om gaat, moet je dan denken aan startonderbrekers, afstandsbedieningen van sleutels, keyless entry systemen, alarmen enz. Kortom dit is gewoon een gevolg van de schaalvergroting: een autofabrikant tekent een model, koopt allerlei componenten in bij diverse toeleveranciers, en mogelijk dat ie zelf ook nog wat onderdelen. Een autofabrikant die hier in niet mee gaat, zal het niet redden in de massaproductie, alleen in het topsegment(Ferrari, Porsche, Lamborgini enz.) kun je ervoor kiezen om zelf de controle te houden, bij massaproductie maakt zo'n keuze de auto te duur.
 

matijn seat

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
12 sep 2010
Berichten
83
Mijn autosleutels liggen sinds key less entry in een zelfgemaakt kistje van lood zodat deze 'truc' niet meer werkt:)
 

Maurice

Well-known member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
3.153
Bij mij nog een klasse 3 alarm erop, maakt het ze een klein beetje moeilijker.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.372
Een doodnormaal standaard blikje werkt ook hoor.

Ouderwetse blikken koektrommel van oma werkt ook.:mrgreen:
IMG_64772009-10-14-16-10-41_color.jpg
of een blik dat meer in stijl is:
e1abaaac5cc616b6efb2efda4421dec6ad444403.jpg
VW%20Volkswagen%20Logo%201962.jpg
30132.jpg
 
Bovenaan