Seat versterkt zijn engagement in de autosport met deze Trophy, een op de Ibiza Cupra gebaseerde cupracer.
Aan de 1,4 liter-krachtbron werd niet geraakt, want net zoals op de Cupra-straatversie ontwikkelt de Twincharger-motor een vermogen van 180 pk die via een gerobotiseerde DSG-zevenbak met dubbele koppeling naar de voorwielen gegidst worden. Het koetswerk, het interieur en het onderstel nam Seat wel onder handen met het oog op autosportgebruik.
De Ibiza SC Trophy ligt 40 millimeter dichter tegen het asfalt, staat op een met 13 millimeter verlengde wielbasis en krijgt een breder spoor aangemeten (17 mm voor- en 29 mm achteraan). Het koetswerk hult zich intussen in een aerodynamisch verfijnde bodykit, terwijl de gestripte cockpit de klassieke interieurelementen vervangt door een racekuipje en een rolkooi. Die gewichtsbesparende maatregelen doen het totaalgewicht zakken tot een interessante 1.063 kilogram.
Deze autosport-Ibiza fungeert volgend jaar alvast in cupraces in zowel Itali? als Spanje. Later volgen er misschien nog meer.
bron
dit is al nieuws uit Juni, maar ik kwam er geen bericht hier van tegen, mocht ie dubbel zijn... feel free to delete it