Haha, zo erg is het gelukkig nog niet. Deze kit heeft mij "slechts" €300 gekost en de Eibach Sportline veren die ik alsnog aan heb moeten schaffen kostten €180. Desondanks ben ik dan toch €480 aan een gewoon rebranded Bilstein B6 kitje met Eibach veren kwijt, wat uiteindelijk voor minder had gekund als ik het direct bij Bilstein/Eibach had aangeschaft. Daarentegen heb ik nu wel zilveren schokbrekers ipv geel! 8)Ik voel met je mee, maarre voor dat geld had je nu al een KW v2 schroefset gehad, of een 2x een AP schroefset of een Koni Sportkit etc etc, echter allemaal achteraf gelul
Nee, gelukkig niet zeg! Over de schokbrekers ben ik btw wel tevreden, ik merk een duidelijke verbetering tov de oude. De bijgeleverde veren zijn echter belachelijk lang en stug.Whoa dat gaat nergens over, dat is echt hoog ja...
Oranje dingen zijn bumpstops, aka veerwegbegrenzers.
Ik dacht dat je de volle mep ervoor had neergelegd. In dat geval eronderuit vissen, verkopen en investeren in een AP setje?
De Leon is terug omlaag gebracht, althans gedeeltelijk.
Afgelopen woensdag zijn de Eibach Sportline veren gemonteerd ter vervanging van de Seat Sport Accessory veren. Desondanks staat de Leon nu voor alsnog 0,5cm hoger dan voor mijn verlagingsfestijn.
De afstand vanaf de grond tot het zijscherm in chronologische volgorde:
Origineel (Top)Sport: 67cm
Seat Sport Accessory kit: 72cm
Eibach Sportline: 67,5cm
Na plaatsing van de Eibach Sportline "verlagingsveren" is de Leon dus uiteindelijk 0,5cm hoger komen te staan dan origineel. Waarschijnlijk waren mijn originele veren al dusdanig ingezakt dat een verlagingskit hier geen baat meer heeft. Mijn auto (Leon Sport) stond voor namelijk op originele veren al lager dan die van Renz (Leon TopSport).
Comfort heb ik iets op in moeten leveren, maar de wegligging is 300% beter! Zelfs in de tweede versnelling heb ik geen last van wheelspin meer, terwijl ik hier voorheen op slecht wegdek in de 3e versnelling nog wel eens last van had. Die wielen worden echt tegen het asfalt gedrukt en hebben nauwelijks nog de kans om door te slippen.
Ik heb het even aangekeken maar nu toch besloten dat hij aan de voorkant ?cht nog omlaag moet. Optisch is het geen gezicht dat de auto voor hoger staat dan achter. Waarschijnlijk zijn de onderste veerschotels van de Seat Sport Accessory Kit niet verlaagd, terwijl die van de Sport en TopSport dat wel zijn.Je kan altijd nog je domlagerschalen vervangen door verlangende. Dan zakt de auto nog 10-15mm. En eventueel nog verlaagde veerschotels. Zakt de auto nog eens 10mm. Zo zou je dus zonder andere veren 20-25mm kunnen verlagen aan de voorkant.