Het grote verlagings-topic!

TurboJoe

Member
Lid geworden
23 mrt 2013
Berichten
394
Ik moet er binnenkort ook aan geloven. Achterkant ligt al redelijk netjes in de wielkast. Maar voor is het echt geen pan. Wordt vervolgt...
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Ik voel met je mee, maarre voor dat geld had je nu al een KW v2 schroefset gehad, of een 2x een AP schroefset of een Koni Sportkit etc etc, echter allemaal achteraf gelul
Haha, zo erg is het gelukkig nog niet. Deze kit heeft mij "slechts" €300 gekost en de Eibach Sportline veren die ik alsnog aan heb moeten schaffen kostten €180. Desondanks ben ik dan toch €480 aan een gewoon rebranded Bilstein B6 kitje met Eibach veren kwijt, wat uiteindelijk voor minder had gekund als ik het direct bij Bilstein/Eibach had aangeschaft. Daarentegen heb ik nu wel zilveren schokbrekers ipv geel! 8)
 
Laatst bewerkt:

Renzzz

New member
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
2.312
Nu word ik wel heel nieuwsgierig :mrgreen:

U vraagt, wij draaien :mrgreen:

308f6n5.jpg


;(
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Ze zijn binnen! Renz was zo vriendelijk om ze in ontvangst te nemen. Ze zijn echter niets lager dan mijn originele veren..

23kp7as.jpg


Kan iemand mij vertellen wat die transparante wikkels zijn op de achterveren? Er zit een soort olie in. Zijn ze dit bij de fabriek er vergeten af te halen?

zvcytj.jpg


Weet iemand toevallig ook waar die lelijke oranje dingen voor dienen die ik erbij heb gekregen?
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.726
Whoa dat gaat nergens over, dat is echt hoog ja...

Oranje dingen zijn bumpstops, aka veerwegbegrenzers.

Ik dacht dat je de volle mep ervoor had neergelegd. In dat geval eronderuit vissen, verkopen en investeren in een AP setje?
 

jos_br

Member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
85
Die transparante wikkels zijn om ervoor te zorgen dat de coating op de veren blijft en er niet af geragd wordt bij inveren zoals bij alle andere merken wel gebeurt. Het is een van de manieren van afwerken die de veren van Eibach zo goed maken en daardoor niet roesten/breken. I.c.m. de Bilstein dempers heb je op dit gebied daardoor de beste combi die je kopen kunt.

Jos.
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Whoa dat gaat nergens over, dat is echt hoog ja...

Oranje dingen zijn bumpstops, aka veerwegbegrenzers.

Ik dacht dat je de volle mep ervoor had neergelegd. In dat geval eronderuit vissen, verkopen en investeren in een AP setje?
Nee, gelukkig niet zeg! Over de schokbrekers ben ik btw wel tevreden, ik merk een duidelijke verbetering tov de oude. De bijgeleverde veren zijn echter belachelijk lang en stug.

Hopelijk passen de aangeschafte Eibach Sportline veren zonder moeite op de schokbrekers. Wellicht een stomme vraag, maar waar plaats ik die veerwergbegrenzers precies? Voor of achter en hoe? :?

EDIT: Zo te zien zijn ze voor achter bedoeld: http://m.eibach.com/products/bump_stops.shtml
 
Laatst bewerkt:

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Nu begin ik toch te twijfelen.. kan iemand met enige zekerheid zeggen waar ik de bumpstops/veerwegbegrenzers moet plaatsen? Of kan ik deze gewoon weglaten?
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
De Leon is terug omlaag gebracht, althans gedeeltelijk.

Afgelopen woensdag zijn de Eibach Sportline veren gemonteerd ter vervanging van de Seat Sport Accessory veren. Desondanks staat de Leon nu voor alsnog 0,5cm hoger dan voor mijn verlagingsfestijn.

De afstand vanaf de grond tot het zijscherm in chronologische volgorde:

Origineel (Top)Sport: 67cm
Seat Sport Accessory kit: 72cm
Eibach Sportline: 67,5cm

Na plaatsing van de Eibach Sportline "verlagingsveren" is de Leon dus uiteindelijk 0,5cm hoger komen te staan dan origineel. Waarschijnlijk waren mijn originele veren al dusdanig ingezakt dat een verlagingskit hier geen baat meer heeft. Mijn auto (Leon Sport) stond voor namelijk op originele veren al lager dan die van Renz (Leon TopSport).

Comfort heb ik iets op in moeten leveren, maar de wegligging is 300% beter! Zelfs in de tweede versnelling heb ik geen last van wheelspin meer, terwijl ik hier voorheen op slecht wegdek in de 3e versnelling nog wel eens last van had. Die wielen worden echt tegen het asfalt gedrukt en hebben nauwelijks nog de kans om door te slippen.
 

20VTHengelo

New member
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
1.955
Dat is altijd mooi! Maar uiteindelijk ging het toch om de uitstraling, of niet?
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Het ging mij voornamelijk om de stabiliteit/wegligging. Een auto moet goed op de weg liggen en zonder al te veel moeite obstakels kunnen nemen. Qua hoogte was de originele vering precies goed (op achter na), maar ze waren te slap afgeveerd waardoor de auto bij het betere bochtenwerk over begon te hellen. Ik ben dan ook zeer tevreden met het eindresultaat! De wegligging is nu subliem en ik kan nog steeds met de aanhanger er achter de milieustraat door. :)
 

[N]ick

Well-known member
Lid geworden
1 nov 2010
Berichten
2.674
- Seat Leon 2.0 TDI FR 2007
- Verlagingsveren
- Eibach
- Sportline
- +/- 200,- zelf gemonteerd
- +/- 4cm
- Zelf gedaan
- Ziet er mooi uit, wel vrij stug maar daar wen je vanzelf aan

IMG_20120505_125556.jpg

foto22_zps0ac704e4.jpg

leonfrwasstraat_zpsa0af80ae.jpg


:mrgreen:
 

bb4l

New member
Lid geworden
6 jul 2011
Berichten
76
- SEAT Leon 1.6 16v S 2002
- Vogtland
- Tieferlegungsfedern
- ?300,- incl. montage/uitlijnen bij ?n Bosch service garage
- -35mm
- Minder bodyroll, minder speling in de wielkosten en eningzins comfortabel met de orginele schokdempers

2rcod3p.jpg
 

J.B.

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
9.392
De Leon is terug omlaag gebracht, althans gedeeltelijk.

Afgelopen woensdag zijn de Eibach Sportline veren gemonteerd ter vervanging van de Seat Sport Accessory veren. Desondanks staat de Leon nu voor alsnog 0,5cm hoger dan voor mijn verlagingsfestijn.

De afstand vanaf de grond tot het zijscherm in chronologische volgorde:

Origineel (Top)Sport: 67cm
Seat Sport Accessory kit: 72cm
Eibach Sportline: 67,5cm

Na plaatsing van de Eibach Sportline "verlagingsveren" is de Leon dus uiteindelijk 0,5cm hoger komen te staan dan origineel. Waarschijnlijk waren mijn originele veren al dusdanig ingezakt dat een verlagingskit hier geen baat meer heeft. Mijn auto (Leon Sport) stond voor namelijk op originele veren al lager dan die van Renz (Leon TopSport).

Comfort heb ik iets op in moeten leveren, maar de wegligging is 300% beter! Zelfs in de tweede versnelling heb ik geen last van wheelspin meer, terwijl ik hier voorheen op slecht wegdek in de 3e versnelling nog wel eens last van had. Die wielen worden echt tegen het asfalt gedrukt en hebben nauwelijks nog de kans om door te slippen.

Je kan altijd nog je domlagerschalen vervangen door verlangende. Dan zakt de auto nog 10-15mm. En eventueel nog verlaagde veerschotels. Zakt de auto nog eens 10mm. Zo zou je dus zonder andere veren 20-25mm kunnen verlagen aan de voorkant.
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Je kan altijd nog je domlagerschalen vervangen door verlangende. Dan zakt de auto nog 10-15mm. En eventueel nog verlaagde veerschotels. Zakt de auto nog eens 10mm. Zo zou je dus zonder andere veren 20-25mm kunnen verlagen aan de voorkant.
Ik heb het even aangekeken maar nu toch besloten dat hij aan de voorkant ?cht nog omlaag moet. Optisch is het geen gezicht dat de auto voor hoger staat dan achter. Waarschijnlijk zijn de onderste veerschotels van de Seat Sport Accessory Kit niet verlaagd, terwijl die van de Sport en TopSport dat wel zijn.

Als ik voor verlaagde domlagerschalen en veerschotels ga, heeft dat nog negatieve gevolgen voor de wegligging? Daar ben ik nu namelijk erg over te spreken. Kun je me een zetje geven in de goede richting waar deze onderdelen te bestellen? Bvbd!

EDIT: Ik snap er geen reet meer van. Ik heb dat paarse ding van Powerflex (top mount) maar de rest van de onderdelen kan ik niet thuisbrengen. Ik kan hier toch nergens winst behalen om de auto voor nog ??n cm te laten zakken?

breakdown%20web.jpg
 
Laatst bewerkt:

J.B.

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
9.392
De schaal bovenop kun je vervangen door 1 die minder laag is. Hierdoor komt de veer hoger te zitten dus verlaagd dat. Zelfde met de veerschotel. Deze is dieper dus komt de veer hoger waardoor het ook weer verlaagd.

Alles is van conrad. Kun je bij autostyle bestellen of via conrad zelf.
 

J.B.

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
9.392
Dit is verschil tussen originele en de verlaagde (dus de ondiepe).
2rqg22v.jpg
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Bedankt voor je feedback! Damn, dat is nogal een verschil.. ik vraag me alleen af of dit ook nog gaat icm mijn Powerflex rubbers, die geven namelijk geen milimeter mee, of maakt dat niets uit?
 
Laatst bewerkt:

J.B.

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
9.392
Maakt niet uit. De holling in het rubber valt in de bolling van de schaal. Dus bij de originele valt deze lager dan de verlaagde.
 

boolean

New member
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
1.559
Ik doe mijn best het te begrijpen, maar ergens maak ik volgens mij een denkfout.. Hoe zit de veerpoot aan de bovenkant bij het chasis bevestigd? Ik zou verwachten dat dat paarse ding dan ook een cm in moet zakken wil deze dichter bij het chasis kunnen komen.

PS. Kan het zijn dat ik van de dealer verkeerde veerschotels mee heb gekregen? Ik heb deze namelijk ook nieuw besteld, dus wellicht heb ik ze van een standaard Leon gekregen? Of maakt dit geen verschil?

PPS. Zo te zien zal ik mijn dure Powerflex rubbers toch moeten vervangen voor autostyle meuk, aangezien deze onderdeel uit maken van de set:

domlager_set_vag_divers_97_1015mm_bh_77329_11_1.jpg


Moeten dan ook mijn veren weer uit elkaar? Of worden deze door een extra bout vastgehouden?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan