Ik weet niet hoe hij gereden is (of heeft hij nog getankt?), maar nadat ik met jullie mee naar v.d. Valk was gereden haalde hij me later weer toeterend in op de A2. Was wel weer leuk. Ik ben er niet meer achteraan gegaan. Ik moest sowieso eerst nog tanken (zoals altijd weer Ultimate 98 ).
Dapper van Erwin om toch de Nordschleife op te gaan met zijn Cordoba.
Op de weg heen namen we een weggetje tussendoor met over zo'n 15 km een stel mooie bochten waaronder de nodige haardspeldbochten.
Natuurlijk even goed het gas erop alleen kwam er bij hem al gauw een einde aan zijn standaard remmen dus toch maar even wat rustiger aan.
En met die wetenschap toch de ring op!
Angst is voor de dommen >
Maar klopt, op een gegeven moment gebeurt er erg weinig meer tijdens het remmen. Op de ring minder last van gehad gelukkig.
De natte stukken hadden bij mij eigenlijk geen noemenswaardig verschil en eigenlijk vond ik dat het mooiste stuk van het circuit. Daar begon een porsche op een gegeven moment te swabberen waardoor hij waarschijnlijk de moed verloor en ik er langs kon. Het ligt waarschijnlijk meer aan hem dan mij, maar ik heb een porsche ingehaald op de ring met 3 ooggetuigen en een GoPro en dat pakt niemand me meer af
Wat ook erg tricky was, was de kombocht waar je recht tegen de zon in keek. Daar ben ik bijna in de vangrail beland.
De remmen heb ik nog steeds blauw dus die binnenkort maar eens vervangen voor het grootste dat ik passend achter de velgen krijg.
Respect_/-\o_. Je was gisteren sowieso goed bezig en deed met je Cordoba dapper meer tegen drie snelle Leons.maar ik heb een porsche ingehaald op de ring met 3 ooggetuigen en een GoPro en dat pakt niemand me meer af
Mooi dat het niet zover is gekomen. Verschillende anderen hadden dat geluk niet. De zon stond op grote stukken van de ring inderdaad laag in het zicht.Wat ook erg tricky was, was de kombocht waar je recht tegen de zon in keek. Daar ben ik bijna in de vangrail beland.
Die van Erminio kun je inderdaad niet missen 8). Ik moet zeggen dat de styling van de LED koplampen van de Leon sowieso lekker opvallend is, dus dat maakt het ook een stuk makkelijker.Ik toeterde tijdens het inhalen.. maar mijn wagen is wat meer undercover dan die van erminio
Tot de 200 gaat het relatief gezien nog erg vlot. Tot de 210 wil ook nog wel goed en daarboven is het pijnlijke langzame klimmen tot de 220 waar het ook echt stopt. Dat alles is nog prima uit te houden kwa comfort. Als je maar niet te snel weer stil wilt staan (en nog eens en nog eens).
Was wel echt fantastisch om te zien wanneer ik jullie inhaalde (vol gas wel te verstaan) er gewoon een paar schouders opgehaald werden en jullie me weer met een teringgang voorbij vlogen.
Moest idd even tanken bij de Shell op de A2
@DriverSeat, zijn de filmpjes met de Go-Pro nog een beetje gelukt ?
Ik had vandaag even een WTF momentje. Ik ging namelijk het oliepeil checken na het ritje van gisteren. Daar was niks mis mee. Op het oog geen enkel verschil op de peilstok vergeleken met van tevoren. Alleen bemerkte ik toen dat de slang van het inlaattraject naar de motor helemaal los van het luchtfilterhuis hing. Ik had afgelopen maandag de kabels van het schakelmechanisme van de versnellingspook opnieuw laten afstellen. Om ruimte te maken voor de werkzaamheden hebben ze de slang los moeten maken en blijkbaar vergeten dit achteraf weer vast te maken. Dus heb ik een week lang rondgereden met dit euvel, inclusief het ritje naar de NBR :? Heel veel heb ik er niet van gemerkt, hoewel de motor soms niet perfect op leek te pikken bij gasgeven. Optimaal zal het wel niet geweest zijn.
Moest idd even tanken bij de Shell op de A2
@DriverSeat, zijn de filmpjes met de Go-Pro nog een beetje gelukt ?
Nee, het ging om de hele luchttoevoer slang/buis (8cm diameter o.i.d.) tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk.Hooguit dat je wat valse lucht hebt getrokken (ik weet niet waar hij aan het systeem zit) maar ik denk dat het gewoon een carterontluchting is.