De voorbereiding is zo belangrijk voor die laag. Is deze niet goed dan ben je goed de sjaak want dan zitten de krassen onder de xkote laag.
Wil je een krasje weg hebben? Ook pech want dan is de xkote laag ook gelijk weg want deze is vrij dus.
Ook de xkote laag moet je onderhouden inderdaad.
Ik hou het liever bij zelf bijhouden en waxen. Vooral een schaduwgrijze Leon lak want die is peanuts om te polijsten.
+10.000
Ik had nog nooit van X-kote gehoord en kwam dit tegen op een forum:
#8
30 November 2010, 08:43
Unlimited Carstyling
Senior Member
Geregistreerd: 12 April 2009
Berichten: 244
De voornaamste redenen waarom je een X-kote behandeling boven een polijst beurt zou moeten verkiezen is:
* Polijsten haal je een laagje van de lak af.
* Polijsten moet je in 4 of meer stappen doen.
* Polijsten blijft gemiddeld een 3 wasbeurten goed, daarna neemt de glans alweer drastisch af.
* En met polijsten haal je nooit meer de diepte uit de lak die X-kote naar boven haalt.
Voordelen van X-kote:
* Er komt een blanke lak laag bij.
* Vuil hecht niet meer aan de auto.
* Met x-kote haal je een diepte naar boven die je met polijsten nooit kunt evenaren.
Ja sorry hoor, maar iemand die verkondigt dat na 3 wasbeurten je glans van je polijstbeurt weg is, kan ik echt niet serieus nemen.
Niks negatief over dit produkt, want zoals gezegd, ik heb het nog niet gezien, maar lijkt me meer een produkt voor mensen die zo weinig mogelijk aan de auto zelf willen doen.
Diepte en glans komt juist van het (op de juiste manier) polijsten, en even voor de duidelijkheid, voordat X-kote wordt opgebracht wordt dus ook gepolijst.
Volgens de Nederlandse X-kote site zijn ook alle krassen weg als het wordt aangebracht, moeten dan toch aardig wat fillers in dit produkt zitten, want met blanke lak alleen red je dit niet.